«Το παιδί μου αγχώνεται πολύ για την ύλη των εξετάσεων. Πώς μπορώ να το βοηθήσω;»

«Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου με την πολλή ύλη των εξετάσεων; Μου λέει ότι παγώνει, στην κυριολεξία»

Απαντά η Παρασκευή Μπριντάκη, Ψυχολόγος – Οικογενειακή Θεραπεύτρια – Παιδοψυχολόγος

Η περίοδος των εξετάσεων συνδέεται με έντονο στρες και οι μαθητές συχνά κατακλύζονται από σκέψεις μη επαρκής προετοιμασίας ή πιθανής αποτυχίας. Φοβούνται ότι θα απογοητεύσουν τον εαυτό τους ή τους γονείς τους. Η κατάσταση, όμως, χρειάζεται ψυχραιμία.

Τι μπορείς να κάνεις ως μαθητής και εξεταζόμενος

  • Αρχικά, η καλή προετοιμασία και η σωστή οργάνωση μελέτης βοηθούν στην διαχείριση του άγχους.
  • Σε περίπτωση που παρατηρείται δυσκολία συγκέντρωσης και έρχονται σκέψεις που δεν αφορούν αυτό που κάνεις εκείνη την στιγμή, η καταγραφή τους και η ενασχόληση σου με αυτές αργότερα βοηθά στην καλύτερη διαχείριση του χρόνου σου.
  • Κάθε φορά που ολοκληρώνεις την μελέτη σου ενός μαθήματος, φρόντισε να απομακρύνεις οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό από το γραφείο ώστε να έχεις την άνεση να συγκεντρώσεις το υλικό για το επόμενο μάθημα.
  • Φρόντισε να κανείς συχνά διαλείμματα και ευχάριστα πράγματα όταν νιώθεις ότι έχεις κουραστεί.
  • Ξεκίνα την μελέτη από αυτό που είναι δύσκολο ή βαρετό γιατί αν το αφήσεις για αργότερα θα σε αγχώσει και θα σε βγάλει εκτός προγράμματος.
  • Ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης βοηθούν στην αποσυμπίεση.
  • Ένα χρονοδιάγραμμα και επίτευξη μικρών στόχων κάθε φορά, αποσυμφορίζει την κατάσταση.
  • Επανεκτίμηση της  αρχικής κατάστασης καθώς επαναπροσδιορισμός στόχου και έλεγχος, βοηθούν, επίσης. Σκέψου, ψύχραιμα, τι δεν λειτούργησε καλά και τι χρειάζεται να διορθωθεί.

Οι γονείς καλό θα είναι, τέλος, να ενισχύουν το παιδί τους υπενθυμίζοντας του ό,τι καλό έχουν καταφέρει ή πετύχει μέσα στην χρόνια και να εξασφαλίσουν ένα κλίμα ηρεμίας και ησυχίας μέσα στο σπίτι.

Μπριντάκη Παρασκευή
Ψυχολόγος – Οικογενειακή Θεραπεύτρια – Παιδοψυχολόγος
Τηλ: 6936637612 / 211 4048794
www.greekpsychologist.com