Tο σχολείο στολίδι της Θεσσαλονίκης που ξεχωρίζει για τις τοιχογραφίες με αποφθέγματα για τη γνώση και τη ζωή

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου αποτελεί ένα σχολείο στολίδι της Θεσσαλονίκης καθώς με απόφαση του Σύλλογου Γονέων και Κηδεμόνων 

το σχολείο αναβαθμίστηκε εικαστικά και “ντύθηκε” με υπέροχες φωτεινές τοιχογραφίες δια χειρός της εικαστικού, Ειρήνης Σταλίδη.

Η όψη του σχολείου “φωτίστηκε” με φωτεινές εικόνες και δυνατά μηνύματα

Οι τοίχοι του σχολείου εδώ και λίγο διάστημα απέκτησαν μια σειρά που τοιχογραφίες που δεν περιορίζονται μόνο στην αισθητική καλλιέργεια των μαθητών αλλά και στην πνευματική τους, καθώς ορισμένες εξ αυτών αποτυπώνουν σπουδαία μαθήματα ζωής και φιλοσοφημένα νοήματα που αν τα κάνουν κτήμα τους και τα εφαρμόσουν στη ζωή τους μόνο κερδισμένα θα βγουν.

Παρατηρώντας αυτές τις εικόνες καθημερινά τα παιδιά έρχονται σε επαφή με πραγματική έννοια της εκπαίδευσης που δεν είναι άλλη από την ουσιαστική παιδεία και την καλλιέργεια του πνεύματος.

Η ισχύς εν τη ενώσει προς όφελος των μαθητών

Όπως δηλώνουν και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου ” Ένα μεγαλόπνοο σχέδιό μας επετεύχθη ! Όλες οι τοιχογραφίες επιλέχθηκαν, μία προς μία, από το ΔΣ του συλλόγου μας, με γνώμονα την αισθητική, την ελληνική και παγκόσμια τέχνη, ποίηση, λογοτεχνία, και όλα τα πολιτιστικά και κοινωνικά μηνύματα που θέλαμε να αντικρίζουν τα παιδιά μας στα διαλλείματα.

Ένα ολόκληρο καλοκαίρι δουλέψαμε αδιάκοπα για να βγει το αποτέλεσμα που ήδη όλοι μας απολαμβάνουμε καθημερινά και απώτερος σκοπός μας ήταν σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν τα παιδιά μας να νιώθουν χαρά και υπερηφάνεια για το όμορφο σχολείο τους !

Η εικαστική μεταμόρφωση του σχολείου δεν θα μπορούσε να έχει υλοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη στήριξη του κ. Χατζηαντωνίου Ευάγγελου, Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου που εξασφάλισε τα χρώματα καθώς και της κας Ευαγγελίας Δρόσου, Πρόεδρου της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου, για την προσφορά της μιας τοιχογραφίας με θέμα τη μουσική.

Βάλτε χρώμα στα σχολεία της χώρας

Η περίπτωση του 4ου Δημοτικού Σχολείο Ωραιοκάστρου αποδεικνύει εμπράκτως ότι όταν υπάρχει μεράκι, αγάπη για τους μαθητές και όρεξη για όμορφα κτίρια και προαύλια πλημμυρισμένα με χρώμα που θα αποτελούν πόλο έλξης για τα παιδιά, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο.
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και αποδεικνύει ότι όταν υπάρχει θέληση και όρεξη για δημιουργικότητα τίποτα δεν είναι ανέφικτο. Οι πολύχρωμες τοιχογραφίες  που κοσμούν πλέον την αυλή του σχολείου, αποπνέουν παιχνιδιάρικη διάθεση και το μεταμόρφωσαν σε έναν πανέμορφο χώρο μάθησης!

Αυτές είναι οι υπέροχες τοιχογραφίες του σχολείου

Το σύμβολο του σχολείου, «Το Δέντρο της Ζωής , της Γνώσης και της Φιλίας»,
«Ο μικρός Πρίγκιπας» με το μυστικό του: «Είναι πολύ απλό :Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία τα μάτια δεν τη βλέπουν»
 «Κανένας άνθρωπος χωρίς δικαιώματα» με την ενδεικτική απαρίθμηση αυτών: παιδεία, ελευθερία, αξιοπρέπεια, αγάπη, ισότητα, αλληλεγγύη, στέγαση, ασφάλεια, τροφή, μάθηση, ειρήνη, ζωή, παιχνίδι, υγεία, ελεύθερη γνώμη και σκέψη, οικογένεια, εργασία»
Μουσική- Νότες ,πλήκτρα του πιάνο: μουσική, μια γλώσσα πλούσια για όλους τους ανθρώπους, γλώσσα έκφρασης των ανθρωπίνων σκέψεων και συναισθημάτων.
«Το καλωσόρισμα» των μικρών μας μαθητών με εικόνες από τη σχολική τους καθημερινότητα
Το εξώφυλλο του βιβλίου « Το δέντρο που έδινε» του συγγραφέα Σελ Σιλβερστάιν, σύμβολο της προσφοράς , της γενναιοδωρίας και της πλεονεξίας που οδηγεί στην μη ικανοποίηση και την αχόρταγη απαίτηση για όλο και περισσότερα, μέχρι που η ζωή φτάνει στο τέλος της.
Στίχοι ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου: « Εμείς κανέναν δε μισούμε. Αφήστε μας να αγαπάμε τον κόσμο. Εμείς άλλο εχθρό δεν έχουμε παρά εκείνον που δε σέβεται τον Άνθρωπο», με ένα παιδί που παίζει με τις πεταλούδες
 Απόσπασμα του ποιήματος «Ιθάκη» του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη: «Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε. Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα, ήδη θα το κατάλαβες η Ιθάκες τι σημαίνουν».
Μιλάει για τους στόχους που θέτουμε στη ζωή μας, οι οποίοι κάθε φορά που επιτυγχάνουμε κάποιο στόχο θέτουμε αμέσως έναν επόμενο και έτσι συνεχίζουμε τις προσπάθειες να κάνουμε διαρκώς ό,τι καλύτερο μπορούμε στη ζωή μας. Κάθε φορά που φτάνουμε στην Ιθάκη, θέτουμε έναν υψηλότερο στόχο και συνεχίζουμε την πορεία μας προς τη νέα Ιθάκη, προς το νέο στόχο που θέσαμε.. στην αρχή της πορείας του στη ζωή είναι άπειρος και χωρίς πολλές γνώσεις και στο τέλος του προορισμού του, έχει πια αποκτήσει τόσες γνώσεις ώστε πια είναι σε θέση να κατανοήσει ότι η μεγαλύτερη αξία της Ιθάκης είναι ότι αποτέλεσε το κίνητρο για να ξεκινήσει το ταξίδι του.
 Έργο με τα παιδιά στην ύπαιθρο να τρέχουν και να παίζουν ανέμελα μέσα στη φύση.
Οι τέσσερις εποχές του χρόνου
Φυτεύοντας το «Σπόρο της γνώσης»
Αναμόρφωση και συντήρηση της τοιχογραφίας με τους αθλητές και τους Ολυμπιακούς κύκλους και πρόσθεση της φράσης: «νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ», μήνυμα σταθμός για την ανατροφή των παιδιών μας
Το παιδί που αγναντεύει το ηλιοβασίλεμα με στίχους του Νίκου Καζαντζάκη «Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα», ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον των παιδιών,
Θάλασσα, κύματα, γαλάζιο, καράβι , άγκυρα, τιμόνι, ψαράκια….. Σύμβολα της Ελλάδας με στίχους του νομπελίστα εθνικού μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη «Τα τρία Ταυ της Επιτυχίας: Ταλέντο, Τόλμη , Τύχη»
Το Αστέρι μας – ο Ήλιος με τους πλανήτες και τα δύο παιδιά να εξερευνούν τον κόσμο, με αρωγό τους τα βιβλία και τα όργανα της επιστήμης- τηλεσκόπιο
Μια παρέα συζητά αμέριμνη κάτω από μια ροδιά αναγιγνώσκοντας ένα βιβλίο, εικόνα αξιοζήλευτη

Ο μαθητής στη φύση μελετά

 «Άνθη Αμυγδαλιάς», 1890 έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, αντιπροσωπεύουν την αφύπνιση και την ελπίδα.
«Τα Ηλιοτρόπια» 1888 έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ με στίχο του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη «Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις», ομορφιά τοπίου και ψυχής ένας τόνος αισιοδοξίας.