Ζαχαράκη: 3.200 ψυχολόγοι στις τάξεις – Στόχος μας ένα δυναμικό δημόσιο σχολείο χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα

Για το νέο εκπαιδευτικό τοπίο με το οποίο θα έρθουν αντιμέτωποι οι μαθητές τη νέα σχολική χρονιά 2020-21 μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, μίλησε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σε μια εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στον Ελεύθερο Τύπο τονίζονται ότι  «Βήμα βήμα προχωράμε σε κάλυψη αναγκών για ένα δυναμικό δημόσιο σχολείο, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου έργου».

Τι αλλάζει στα ωρολόγια προγράμματων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων από τη νέα σχολική χρονιά 2020-21

“Με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, προχωράμε σε μελετημένες αλλαγές, με στόχο τη δημιουργία ενός ανοιχτού, σύγχρονου και ανθρώπινου εκπαιδευτικού συστήματος. Αυξάνουμε τις ώρες των ξένων γλωσσών, ενώ εισάγουμε πιλοτικά δραστηριότητες στα αγγλικά για πρώτη φορά και στο Νηπιαγωγείο. Ενισχύουμε τις ώρες Φυσικής Αγωγής. Με στόχο την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας, αυξάνουμε τις ώρες Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το μάθημα γίνεται υποχρεωτικό στην Α’ Λυκείου. Ξεκινώντας από τις μικρότερες τάξεις, εισάγουμε, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, σε πεδία όπως η οδική ασφάλεια, η οικολογική συνείδηση, ο εθελοντισμός, η ρομποτική και η επιχειρηματικότητα, με στόχο την καλλιέργεια των «ήπιων δεξιοτήτων» (soft skills) στους μαθητές μας, που, μαζί με τις αντίστοιχες ψηφιακές, συγκροτούν τις κομβικής σημασίας «δεξιότητες του 21ου αιώνα» Κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, ώστε αυτά να κάνουν έναν καλύτερο κόσμο.” απάντησε η υφυπουργός.

Τι θα γίνει με την λειτουργία των σχολείων στο ενδεχόμενο ενός νέου κύματος έξαρσης του κορωνοϊού

Η κα Ζαχαράκη απάντησε ότι “Στο ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύματος,  θα σας πω ότι θα έχουμε ως εφόδια την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από την αντιμετώπιση της πρώτης φάσης της κρίσης, το σχέδιό μας, αλλά και τη συνειδητοποίηση ότι ως Έλληνες, όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να τα καταφέρουμε έναντι κάθε πρόκλησης, με υπέρτερη όλων προτεραιότητα, την υγεία των μαθητών μας.

Τι απαντά στη κριτική που δέχθηκε για το άνοιγμα των σχολείων

Τέλος ερωτηθείσα για την σφοδρή κριτική που δέχθηκε η ηγεσία του Υπουργείου κατόπιν της λήψης της απόφασης για το άνοιγμα των σχολείων απάντησε ότι “Όλες οι σχετικές με την υγειονομική κρίση αποφάσεις μας βασίστηκαν στην ομόφωνη εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, τις οποίες, ως υπεύθυνη πολιτική ηγεσία, δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε. Και τις παιδαγωγικές αλλά και τις κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες της απουσίας από την τάξη. Επίσης, το σωστό ή το λάθος κρίνεται από το αποτέλεσμα. Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα δικαιώνει τις αποφάσεις μας.

Τα σχολεία άνοιξαν με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα κρούσματα ήταν ελάχιστα και σε κάθε περίπτωση, με τη λήψη και την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων, οι σχολικές μονάδες λειτούργησαν, οι πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται, οι εξετάσεις στα μουσικά και τα καλλιτεχνικά σχολεία, οι εξετάσεις για τα πρότυπα, καθώς και η κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία έγιναν χωρίς να τεθεί η δημόσια Υγεία σε κίνδυνο.

Ήταν απολύτως κατανοητή η αγωνία όλων και, ειδικά, των γονέων. Όμως, έχουμε ήδη αποδείξει ότι, με την αρωγή των ειδικών και την προσπάθεια όλων, τα σχολεία μας μπορούν να επιτελέσουν την αποστολή τους με απόλυτη ασφάλεια και έτσι θα πορευτούμε και από τον Σεπτέμβριο, έτοιμοι να λάβουμε και όσα πρόσθετα μέτρα απαιτηθούν.