Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness "Ποιος θέλει παγωτό;": Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την απόλυτη καλοκαιρινή λιχουδιά μικρών και μεγάλων

"Ποιος θέλει παγωτό;": Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την απόλυτη καλοκαιρινή λιχουδιά μικρών και μεγάλων

Το παγωτό είναι αναμφίβολα ένα γλυκό που δύσκολα θα μπορέσετε να του αντισταθείτε ειδικά στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού. Γι’αυτό ας δούμε τι περιέχει και πώς μπορούμε να κάνουμε μια πιο ‘’σωστή’’ επιλογή ώστε να μην πάρουμε πολλές θερμίδες.

Τι περιέχει το παγωτό και πόσες θερμίδες μπορεί να έχει ένα παγωτό;

Το παγωτό περιέχει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες , λίπη, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνες Α,Β1,Β2 και Β12. Γενικά το παγωτό είναι εύπεπτο και δεν επιβαρίνη τη πέψη μας.Υπάρχει ποικιλία στα παγωτά όπως παγωτό ξυλάκι, χωνάκι ή κυπελλάκι, παγωτό γρανίτα ή σορμπέ, παγωτό με γεύσεις φρούτων ή γιαούρτι, παγωτό 0% που χρησιμοποιείται κυρίως απο Διαβητικούς.

Γενικά τα γλύκα έχουν πολλές θερμίδες και αυτό το γνωρίζουμε όλοι μας. H θερμιδική αξία ενός παγωτού (100 γρ.) ξεκινάει από 75 και μπορεί να φτάσει έως και τις 240 θερμίδες.

Πόσες φορές μπορείτε να το καταναλώσετε τόσο εσείς όσο και τα παιδιά σας;

Ένα παγωτό μπορεί να καταναλωθεί αλλά όχι σε καθημερινή βάση. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά. Ο γονιός δεν θα πρέπει να στερήσει στο παιδί το γλυκό και να του απαγορεύσει να φάει εάν θελήσει. Το παιδί μπορεί να καταναλώνει 1 με 2 γλυκά την εβδομάδα.Επιθυμία για παγωτό;

Η καλύτερη λύση εάν σας έχει έρθει εσάς ή του παιδιού σας η επιθυμία για παγωτό είναι να το φτιάξετε εσείς οι ίδιοι, μόνοι σας, στο σπίτι σας. Καλή ιδέα θα ήταν να το φτιάχνατε μαζί με το παιδί για να το δεί στην αρχή ως ενα παιχνίδι και στην πορεία καθώς μεγαλώνει να μαθαίνει τι πρέπει να προσέχει/αποφεύγει και τι όχι οσον αφορά το θέμα της διατροφής του στα γλυκά. Αυτός ο τρόπος είναι και ο καλύτερος για ένα μικρό παιδί ειδικά αν έχει κάποιο πρόβλημα υγείας που επιβάλλει αυστηρότερους κανόνες διατροφής, όπως Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι ή νοσηρή παχυσαρκία.

Επιπλέον με το να αποφασίσετε να φτιάξετε το παγωτό στο σπίτι και όχι να το προμηθευτείτε από κάποιο ζαχαροπλαστείο, supermarket ή περίπτερο μπορείτε να ελέγξετε και να προσέξετε καλύτερα τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε. Μπορείτε να επιλέξετε πιο υγιεινές επιλογές, όπως για παράδειγμα αντί για πλήρες γάλα να επιλέξετε να βάλετε 1,5 % περιεκτικότητας σε λιπαρά, αντί για άσπρη ζάχαρη να βάλετε μαύρη ζάχαρη (ή στέβια).

Τι επιλογή να κάνετε αν σας έρθει η επιθυμία για παγωτό και βρίσκεστε εκτός σπιτιού;

Το παγωτό γρανίτα ή σορμπέ είναι η πιο καλή επιλογή γιατί έχει τις λιγότερες θερμίδες (100-120 θερμίδες) δεν περιέχει γάλα, κρέμα γάλακτος ή αυγό, παρά μόνο χυμό φρούτων. Το παγωτό ξυλάκι (μικρό ξυλάκι) έχει λιγότερες θερμίδες (όταν δεν υπάρχει επικάλυψη απο σοκολάτα) απ’ ότι το κυπελλάκι το οποίο έχει περισσότερες. Το παρφέ (100 γρ.) έχει περισσότερες θερμίδες (220-250) απ’ ότι οι άλλες γεύσεις γιαουρτιού ή φρούτου.

Τα παγωτά που έχουν 0% ζάχαρη θέλουν και αυτά προσοχή γιατί αν δεν αναγράφετε πουθενά η περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορει να περιέχουν πολλές θερμίδες.

Γενικά να αποφεύγετε να προσθέτετε και άλλα υλικά στο παγωτό σας όπως κομμάτια σοκολάτας, ξηρούς καρπούς και σιρόπια. Μπορεί γευστικά και εμφανισιακά να σας αρέσει περισσότερο αλλά θερμιδικά ανεβαίνετε αρκετά, για παράδειγμα ένα παγωτό σοκολάτας με κομματάκια σοκολάτας (100γρ) έχει 200-300 θερμίδες.

Χρήσιμες συμβουλές

• Να ελέγχετε στις ετικέτες της συσκευασίας του παγωτού σε θερμίδες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος
• Προτιμείστε γρανίτα ή παγωτό γιαούρτι εάν κάνετε δίαιτα
• Προτιμήστε να φτιάξετε το δικό σας σπιτικό παγωτό αλλά προσοχή με μέτρο γιατί και αυτό έχει θερμίδες
• Το παγωτό και γενικά το γλυκό να μην αντικαθιστά κάποιο άλλο γεύμα μέσα στην ημέρα όπως για παράδειγμα το μεσημεριανό ή το βραδινό σας
• Προσοχή στα παγωτά με 0% ζάχαρη, δείτε τα λιπαρά και τις θερμίδες
• Μην προσθέτετε υλικά στο παγωτό σας. Αν όμως το κάνετε επιλέξτε πιο υγιεινές επιλογές όπως φρούτα, δημητριακά και ξηρούς καρπούς αντί για σοκολάτα και μπισκότο
• Προσέχετε την ποσότητα και την ποιότητα του παγωτού και φάτε παγωτό χωρίς ενοχές

Τζωρτζίνα Βαβουρανάκη 

Διαιτολόγος/Διατροφολόγος


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.