Μάθετε τις τεχνικές για να καθηλώνετε το συνομιλητή σας!

Στα επαγγελματικά ραντεβού, στις παρέες, ακόμα και στις συζητήσεις μέσα στην οικογένειά μας, είναι σημαντικό να καταφέρνουμε να μας σέβονται και να μας εμπιστεύονται. Η αναγνώριση είναι θέμα που μας αποσχολεί όλους μας – ή έστω έτσι θα έπρεπε.

Πώς εξασφαλίζει όμως κάποιος ότι στη συνέντευξη για πρόσληψη σε μία νέα δουλειά, θα κερδίσει τον μελλοντικό εργοδότη του;

Ποιά είναι τα μυστικά για να μας εμπιστευτούν οι νέες παρέες μας αλλά και ο ίδιος ο σύντροφός μας;

Ο Γιώργος Τριανταφύλλου (www.papatriantafillou.com, http://georgepapatriantafillou.wordpress.com/), Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων & Σύμβουλος Επικοινωνίας Kiss Fm, και Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων σε στελέχη επιχειρήσεων, μας αποκαλύπτει τα μυστικά του Image Making:

Image Making – Οι τεχνικές:

Mελετάτε τα μάτια των ανθρώπων.

Ρίξτε μία διερευνητική ματιά και στη συνέχεια χαμογελάστε. Είναι ένδειξη αποδοχής του.

Δίνετε πάντα περισσότερα από όσα παίρνετε.

Πείτε καλά λόγια για τους συνεργάτες σας.

Στα επαγγελματικά ραντεβού κρατάτε καλά την κάρτα του συνεργάτη σας σαν να είναι ένα έργο τέχνης.

Δώστε υπερήφανα τη δική σας κάρτα.

Από την επαγγελματική κάρτα δημιουργήστε θέματα συζήτησης (το λογότυπο – ο τίτλος –για την επιχείρηση).

Τη στιγμή μίας αγκαλιάς εάν κάποιος χτυπά τον άλλον στην πλάτη σημαίνει πως δεν νιώθει άνετα και επιθυμεί να σταματήσει ο εναγκαλιασμός.

Μην είστε υπερβολικά ενθουσιώδης γιατί αυτό είναι μήνυμα κακών προϊόντων. Αφήστε τους συνεργάτες να μιλήσουν και εναρμονίστε τις ενέργειές σας.

Η υποδοχή και η αποχώρησή σας να έχουν ζεστές φράσεις με πάθος “Καλημέρα”… “αντίο”.

Ρωτάτε πώς πέρασαν τις τελευταίες ώρες.

Δημιουργείτε καταλόγους με πιθανά θέματα που ενδεχομένως ενδιαφέρουν τους συνομιλητές σας. Ετοιμάστε τις εντυπωσιακές σας τοποθετήσεις.

Εάν πρέπει να επιστρέφετε στο ίδιο θέμα εκφράστε το με διαφορετικό τρόπο και λόγια.

Το λεξιλόγιό σας να είναι στο επίπεδο της εκπαίδευσης των ανθρώπων που έχετε απέναντί σας.

Αν παρατηρήσετε μία άσχετη φράση ή ένα ογκώδες λάθος από πλευράς του συνομιλητή σας, τότε καλύψτε το γρήγορα ώστε να μην τον φέρετε σε δύσκολη θέση.

Εάν σας τεθεί ίδια ερώτηση, σώστε το γόητρο του συνομιλητή σας απαντώντας με διαφορετικές λέξεις.

Μη σταματάτε ποτέ ένα θέμα το οποίο ενδιαφέρει.

Όταν έχετε απέναντί σας έναν ειδικό (π.χ. γιατρό) σε μία διαφορετικού χαρακτήρα εκδήλωση μη τον ρωτάτε για τη δουλειά του. Αφήστε τον να διασκεδάσει με την ησυχία του.

Μην προσπαθείτε να κλέβετε την παράσταση σε θέματα τα οποία δεν είναι της αρμοδιότητας και των γνώσεών σας. Οι άνθρωποι θα κόψουν κάθε δεσμό μαζί σας.

Στις επαγγελματικές συναργασίες και συναντήσεις κρατάτε σημειώσεις και παράλληλα κοιτάζετε το συνομιλητή στα μάτια λέγοντάς του, “κατάλαβα”. Θα τον βοηθήσετε να κοιμηθεί ήσυχος.

Να λέτε καλά λόγια και φιλοφρονήσεις.

Μην δείχνετε ποτέ πως κάποιος ανώτερος αποφασίζει για εσάς ή ορίζει το πρόγραμμα σας. Είναι λογικό να υπάρχει ανώτερος αλλά μην το διαφημίζετε. Μην δείχνετε πως κάποιος σας ελέγχει.

Μην χρησιμοποιείτε τις φράσεις:

“Λυπάμαι αλλά δεν είχα χρόνο” – είναι σαν να κοροϊδεύουμε και να έχουμε το συνομιλητή μας τελευταίο στη λίστα των υποχρεώσεών μας.

“Να οδηγείς με ασφάλεια” – ευχαριστώ, γιατί σκεφτόμουν να οδηγώ χωρίς ασφάλεια.

“Καλή επιστροφή, καλή επάνοδο” – σαν να πηγαίνουν στον πόλεμο ή κάπου επικίνδυνα.

“Σήμερα σε βλέπω μια χαρά” – δηλαδή εχθές είχα τα χάλια μου;


Προκαλείτε θετικά συναισθήματα ακόμα και με τις επιστολές σας.

Δώστε τους λίγο χιούμορ.

Μην χρησιμοποιείτε πρώτο ενικό πρόσωπο.

Μην στέλνετε – μην προωθείτε τα αστεία μηνύματα συνεχώς. Δείχνετε πως δεν ασχολείστε με τη δουλειά σας.

Ρωτήστε τους παραλήπτες εάν συμφωνούν να προσθέσετε το όνομα τους στη λίστα σας.

Ελέγξτε τους παραλήπτες πριν στείλετε το mail σας.

Κλείστε το κινητό σας σε μία επαγγελματική συνάντηση δίνοντας το μήνυμα πως τώρα είσαι ο πιό σημαντικός άνθρωπος στον κόσμο.

Μιλήστε μουσικά στα μηνύματα σε τηλεφωνητή.

Μην ξεχνάτε τους συνεργάτες σας έστω και με μία καρτα έναν χρόνο μετά.

Με τον – την σύντροφο:

Όσο περνούν τα χρόνια ο έπαινος μετατρέπεται σε δυσφήμιση. Τραγικό,γιατί ουσιαστικά κατηγορούμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Είναι σα να παραδεχόμαστε, “έχω κάνει κακές επιλογές – είχα κακό γούστο…”

Όλοι μισούν αυτούς που υποτιμούν ή κατηγορούν άλλους.

Όταν επαινείτε το σύντροφό όλοι σας σέβονται και ξέρουν πως το ίδιο θα λέτε και γι’ αυτούς.

Ακούτε προσεκτικά τον – τη σύντροφό σας. Διαπιστώστε τι είναι σημαντικό γι’ αυτόν –αυτήν.

Πείτε σε όλους για τη γοητεία που σας ασκεί ο σύντροφος.

Πόσο υπερήφανοι νιώθετε γι’ αυτόν –αυτήν.

Γιώργος Παπατριανταφύλλου

Συγγραφέας των βιβλίων:

1. Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ..

2. Εταιρική Εικόνα, εκδόσεις Σταμούλης , 2011