Δημοτικά: Αυτή είναι η ύλη που θα διδαχθούν οι μαθητές όταν επιστρέψουν στα σχολεία

Η Υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, απέστειλε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Φυσικής για αξιοποίηση σε πιθανό άνοιγμα των Δημοτικών ώστε να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά 2019-2020.

Μετά τις 20 Μαΐου οι αποφάσεις για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων

Οι οριστικές αποφάσεις για την επαναλειτουργία ή μη των Δημοτικών Σχολείων αναμένεται να ληφθούν μετά τις 20 Μαΐου και ήδη στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν τεθεί διάφορα σενάρια για την επαναλειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας και τήρησης της υγιεινής για τους μαθητές. Εξάλλου χθες η κα Ζαχαράκη δήλωσε χαρακτηριστικά για το ζήτημα ότι «ο πρωθυπουργός θα αποφασίσει από τις 20-25 Μαΐου και μετά, προς το τέλος του μήνα, για την πορεία των Δημοτικών».

Τι προτείνεται για το μάθημα της  Γλώσσας στο Δημοτικό

Σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:

α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.

β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).

γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα: σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ ́ τάξη).

Ειδικά για την Α ́ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου). Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).

Τι ισχύει για τα Μαθηματικά

Τι ισχύει για τη διδασκαλία της Φυσικής

Μπορείτε να δείτε την εγκύκλιο  Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων