Δύο μέτρα ή δύο σταθμά; Νέα μελέτη εξηγεί γιατί μόνο η μάσκα δεν αρκεί για την ασφάλεια των μαθητών στις τάξεις

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη δημοσίευσε πριν από μερικές ημέρες το έγκριτο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal, η οποία φαίνεται να έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το σχεδιάγραμμα του επίκουρου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, Γκίκα Μαγιορκίνη, σύμφωνα με το οποίο μάλλον δεν υπάρχει σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 μαθητές ανά τάξη όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων.

Το εν λόγω δημοσίευμα, το οποίο παρουσιάζει την ανάλυση “Δύο μέτρα ή ένα: Ποια είναι τα στοιχεία για τις σωματικές αποστάσεις στον Covid-19”, του ερευνητή Nicholas R Jones και των συνεργατών του, υποστηρίζει, ότι οι αυστηροί κανόνες ασφαλούς απόστασης είναι μια υπεραπλούστευση που βασίζεται σε ξεπερασμένη επιστήμη και εμπειρίες βάσει προηγούμενων ιών.

Η ανάλυση βασίζεται στο πώς μεταφέρονται στον αέρα τα σταγονίδια κάποιου που μένει σιωπηλός, που μιλά ή που φωνάζει και τραγουδά, ανάλογα με τον χώρο στον οποίον βρίσκεται, το αν αυτός αερίζεται ή όχι, αλλά και το αν φορά ή δεν φορά μάσκα. Μελετά, επίσης, το μέγεθος στον σταγονιδίων, το οποίο καθορίζει πόσο μακριά μπορούν αυτά να φτάσουν, όταν ένα άτομο νοσεί, αλλά και πόσο σύντομα εξατμίζονται ανάλογα με το μέγεθός τους.

Το γεγονός, ότι οι ανοιχτοί χώροι είναι σαφώς προτιμότεροι στο να μην γίνεται εύκολα η διασπορά του ιού είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της ανάλυσης, το οποίο βέβαια μας κάνει να αναρωτιόμαστε πόσο χειρότερα θα είναι στην χώρα μας τα πράγματα τον ερχόμενο χειμώνα, όταν δεν θα κινούμαστε τόσο πολύ σε ανοιχτούς χώρους.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πίνακας που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο της επεξήγησης της ανάλυσης, αναφορικά με το τι γίνεται με τους κλειστούς χώρους, πόση σημασία έχει να εξαερίζονται αυτοί καλά, αλλά και πόσο τελικά μπορεί να μας προστατεύσει σε αυτούς η χρήση μάσκας:

Ο παιδίατρος κ. Κυριάκος Δούλγερης, σε ανάρτησή του που σχολιάζει την εν λόγω έρευνα, έχοντας μεταφράσει και τον πίνακα στα ελληνικά γράφει:

Παρατεταμένη επαφή μαθητών, σε αεριζόμενο εσωτερικό χώρο με υψηλή πληρότητα, με συνεχή χρήση μάσκας, σε παιδιά που μιλούν ή φωνάζουν συνεπάγεται υψηλό κίνδυνο μετάδοσης.

Αν μάλιστα ο χώρος δεν αερίζεται επαρκώς (όπως θα ισχύσει το χειμώνα) τα πράγματα γίνονται πολύ χειρότερα.

Αν επιπλέον τα παιδιά βγάζουν τις μάσκες ή τις χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο η προστασία μειώνεται περισσότερο.

Συμπέρασμα: Η μάσκα δεν επαρκεί ως μέσο χωρίς την ταυτόχρονη αραίωση των μαθητών.

Δείτε εδώ την ανάρτηση του παιδιάτρου:

Παρατεταμένη επαφή μαθητών, σε αεριζόμενο εσωτερικό χώρο με υψηλή πληρότητα, με συνεχή χρήση μάσκας, σε παιδιά που…

Gepostet von Παιδιατρικό Ιατρείο Κυριάκος Δουλγέρης am Montag, 31. August 2020