Είστε ευχαριστημένοι από το ιδιωτικό σχολείο του παιδιού σας αναφορικά με τα δίδακτρα «της καραντίνας»;

Πολλές είναι οι συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα σε «πηγαδάκια» γονιών που έχουν επιλέξει ιδιωτικά σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών τους αναφορικά με το πώς αυτά χειρίστηκαν το ζήτημα των διδάκτρων για το διάστημα που τα σχολεία έμειναν κλειστά, λόγω κορωνοϊού.

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που έχουν έντονα παράπονα από τους επιχειρηματίες, τους οποίους μέχρι πρότινος είχαν εμπιστευτεί, καθώς τους ζητούν να εξοφλήσουν το σύνολο του ποσού που είχαν συμφωνήσει από τις αρχές του έτους, χωρίς την παραμικρή μείωση στα βασικά δίδακτρα (παρά μόνο σε υπηρεσίες σχολικού ή εστίασης), παρόλο που δεν αξιοποιήθηκαν όλες οι χρεώσιμες υπηρεσίες του σχολείου.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι, καθώς δεν υπήρξε κάποια αυστηρή οδηγία από το υπ. Παιδείας, αναφορικά με το πώς το κάθε σχολείο θα πρέπει να χειριστεί τα δίδακτρα, γονείς και επιχειρηματίες κλήθηκαν να συμφωνήσουν από κοινού την διευθέτηση των οικονομικών ζητημάτων και αυτό δεν ικανοποίησε αρκετούς γονείς.Συγκεκριμένα, υπήρξε σαφής εντολή, ότι οι υπηρεσίες που δεν παρέχονται, δεν θα πρέπει να χρεώνονται (π.χ. μεταφορά – σίτιση – απογευματινά προγράμματα). Αυτά τα ποσά θα πρέπει να αφαιρεθούν για όλες τις ημέρες που το σχολείο έμεινε κλειστό. Τι γίνεται, όμως, με τα βασικά δίδακτρα;

Μια δύσκολη εξίσωση…

Γεγονός είναι, ότι, όπως και η ίδια η κ. Κεραμέως είχε πει, η κατανομή των βασικών διδάκτρων είναι μία δύσκολη εξίσωση , καθώς το κάθε ιδιωτικό σχολείο χειρίστηκε τα online μαθήματα διαφορετικά, όχι μόνο συγκριτικά με άλλα ιδιωτικά αλλά και μεταξύ διαφορετικών τάξεων του ίδιου σχολείου.

Έτσι, σε μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία διέθεταν ήδη online πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, έγινε χρήση αυτών από την πρώτη κιόλας ημέρα της καραντίνας και αξιοποιήθηκαν στο έπακρον οι δυνατότητές τους, τόσο για επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όσο και για να εξασκηθούν ή και να προχωρήσουν τα παιδιά στην ύλη των μαθημάτων.

Ανάλογα με την σχολική βαθμίδα οι ώρες «τηλεμαθημάτων» κυμάνθηκαν κατά κανόνα από 1 έως 4 ανά ημέρα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και έως 6 ώρες ημερησίως για τους μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου.

Πολλά σχολεία «μοίρασαν» τις ώρες αυτές σε πρωινές και απογευματινές, για να μην κουράζουν οι πολλές συνεχόμενες ώρες μπροστά στην οθόνη, ενώ δεν ήταν λίγα τα σχολεία που στις απογευματινές ώρες έκαναν «μαθήματα» καλλιτεχνικών και σκάκι, για να χαλαρώνουν οι μαθητές.

Πώς χειρίστηκαν τα ιδιωτικά σχολεία τις πληρωμές των διδάκτρων

Στις περισσότερες περιπτώσεις, όπως είχε άλλωστε ανακοινωθεί πριν ακόμα ανοίξουν τα σχολεία, τα περισσότερα ιδιωτικά που παρείχαν μαθήματα εξ αποστάσεως δεν προχώρησαν σε μειώσεις στα βασικά δίδακτρα, παρά προσπάθησαν να προσφέρουν άλλες διευκολύνσεις και παροχές:

«Φυσικά και δεν είμαι ευχαριστημένη με το γεγονός, ότι πρέπει να πληρώσουμε όλο το ποσό των διδάκτρων. Τουλάχιστον, όμως, έδωσαν παράταση έτους στον Παιδικό Σταθμό μέχρι τις 17/7, ενώ στο Νηπιαγωγείο μέχρι τις 17/7 θα προσφέρεται Summer Camp με αθλητικές δραστηριότητες, εκδρομές, εικαστικά και φαγητό, χωρίς επιπλέον κόστος συμμετοχής για τους μαθητές. Φαντάζομαι, ότι αυτό το έκαναν για να μας ικανοποιήσουν κάπως για τα δίδακτρα, μιας και δεν μπορούν να επιστρέψουν χρήματα, όπως αποφασίστηκε από τον Σύλλογο Ιδιωτικών Σχολείων», μας λέει μαμά δύο παιδιών που φοιτούν σε γνωστό ιδιωτικό σχολείο στην Παλλήνη.

Άλλη μαμά, μαθητή Δημοτικού από γνωστό ιδιωτικό σχολείο των νοτίων προαστίων μας λέει: «Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη από τον τρόπο που χειρίστηκε το σχολείο μας, όχι μόνο τα τηλεμαθήματα, τα οποία λάμβαναν χώρα 3-4 ώρες καθημερινά, μαζί με καλλιτεχνικά, μουσική και ξένες γλώσσες, αλλά και από το ενδιαφέρον της ψυχολόγου του σχολείου που επικοινώνησε η ίδια μαζί μου, όταν κατάλαβε ότι ο γιος μου έχει αγχωθεί με την κατάταση.

Αναφορικά με τα δίδακτρα, πιστεύω, ότι από καλή θέληση και μόνο θα μπορούσαν να έχουν κάνει μία τυπική μικρή μείωση της τάξης του 10-15% -με αυτό θα ήταν ικανοποιημένοι όλοι οι γονείς. Από την άλλη, αν κάποιος είχε σοβαρό πρόβλημα, ξέρω, ότι το υπουργείο με τα κατάλληλα έγγραφα δίνει το δικαίωμα σε έκπτωση.

Όλοι οι γονείς που στέλνουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικό, ξέρουμε ότι αυτό το ποσό είναι στα έξοδά μας. Δεν περιμένουμε να σωθούμε από 300 ή 500 ευρώ. Αλλά θα θέλαμε να υπάρχει αυτή η κατανόηση στην δυσκολίας όλων.Πάντως, μας έστειλαν και μία επιστολή για του χρόνου, ότι μπορούμε να δώσουμε λίγο αργότερα την προκαταβολή, η οποία είναι μικρότερη από άλλες χρονιές…»

Σπάνια εξαίρεση αποτελεί ένα μικρότερης κλίμακας ιδιωτικό σχολείο στην ανατολική Αττική, στο Δημοτικό του οποίου μια μαμά-αναγνώστρια στέλνει τα δύο της παιδιά: «Είμαι ευχαριστημένη, γιατί, ενώ είχαμε ήδη προπληρώσει όλο το έτος, μας έκαναν μείωση 20% στα βασικά δίδακτρα και μας επέστρεψαν τα χρήματα για τις επιπλέον παροχές (σχολικό, απογευματινές δραστηριότητες κ.λ.π.). Αναγνωρίζω τις προσπάθειες που έκαναν, με τις όποιες δυσκολίες και εκτιμώ το γεγονός, ότι οι τηλεδιασκέψεις άρχισαν άμεσα.»

Από την άλλη, δεν είναι λίγοι και οι γονείς με έντονα παράπονα, όπως αυτός ο μπαμπάς με δύο γιους στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο γνωστού ιδιωτικού σχολείου στα βόρεια προάστια, στο οποίο δεν έγινε καμία μείωση στα βασικά δίδακτρα για το διάστημα της καραντίνας: «Κατά την διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των  σχολικών μονάδων έγιναν κάποια διαδικτυακά μαθήματα που βέβαια δεν κάλυψαν τις 32 εβδομαδιαίες εκπαιδευτικές ώρες. Για την ακρίβεια, το Δημοτικό ξεκίνησε με 3 ώρες ημερησίως την πρώτη εβδομάδα που μετά έγιναν 4 (και 5 για μία μόνο ημέρα ανά εβδομάδα), ενώ το Γυμνάσιο ξεκίνησε με 2 ώρες ημερησίως για 2 εβδομάδες που μετά έγιναν 4.

Δεν είναι μόνο οι πολλές διδακτικές ώρες που έχασαν τα παιδιά. Είναι η αδυναμία τους να διαβάσουν μόνα τους, ειδικά στο Δημοτικό που έχουν ανάγκη από τη διδασκαλία στην τάξη. Είναι το γεγονός, ότι βρέθηκαν μακριά από την ‘μικρο-κοινωνία’ τους, τη συναναστροφή με τους φίλους τους και την εκτόνωσή τους. Και βέβαια, από το διασφαλισμένο περιβάλλον των 6 ωρών. Για όλα τα παραπάνω επιλέγουμε κάποιοι γονείς την ιδιωτική εκπαίδευση. Καταλαβαίνω, βέβαια, ότι η κοινωνικότητα δεν είναι μέγεθος μετρήσιμο και υπολογίσιμο στη μείωση των διδάκτρων. Η μη παροχή των μετρήσιμων υπηρεσιών στο 100%, όμως, οπωσδήποτε είναι και εκεί απαιτείται μείωση. Να συμπληρώσουμε δε και ότι μετά την επιστροφή στο σχολείο, τα παιδιά πηγαίνουν μέρα παρά μέρα, άρα πάλι δεν παρέχονται στο 100% οι υπηρεσίες…»