Κεραμέως: “Να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια”- Ο απολογισμός του Υπ. Παιδείας τα 4 χρόνια

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η εκδήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως με θέμα «4 χρόνια έργο για την Παιδεία, Αλλαγή #ΣτηνΠράξη».

To μεταρρυθμιστικό έργο του Υπουργείου Παιδείας και οι αλλαγές στην εκπαίδευση

Η Υπουργός, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στις προσπάθειες για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας τα τελευταία 4 χρόνια, παρουσίασε την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε σε πέντε συν μία θεματικές δέσμες, σύμφωνα με το πρόγραμμα Παιδείας που είχε εξαγγελθεί προεκλογικά. Πιο αναλυτικά, αναφέρθηκε, στις πιο εμβληματικές μεταρρυθμίσεις, κατανεμημένες ως εξής:

1. Αποκατάσταση της εκπαίδευσης ως ενός πραγματικά δωρεάν αγαθού για όλους,

2. Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού περιεχομένου – Αναβάθμιση εκπαιδευτικών επιλογών,

3. Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση,

4. Αναβάθμιση ποιότητας, αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας δομών εκπαίδευσης,

5. Βελτίωση εκπαιδευτικών υποδομών και εξοπλισμού, +1:μία οριζόντια δέσμη πολιτικών, απλοποίηση διαδικασιών – μείωση γραφειοκρατίας και συγκεντρωτισμού, διαφάνεια.

Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση,αγγλικά στο νηπιαγωγείοδιπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία πανελλαδικά, 25.000 μόνιμοι διορισμοί μετά από 12 χρόνια, επιμορφώσεις, νέοι ορίζοντες εξωστρέφειας στα ελληνικά ΑΕΙ, ενίσχυση της έρευνας και ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ είναι μερικές από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, από το νηπιαγωγείο, έως το πανεπιστήμιο και τη Δια Βίου Μάθηση.

«Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός, να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια για να μπορούν πρωταγωνιστήσουν σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο. Να γίνουν δημιουργικοί και συμμετοχικοί πολίτες. Να διεκδικήσουν τα όνειρά τους, να κατακτήσουν τις κορυφές που επιθυμούν. Να είναι ευτυχισμένα»

Ο πρώτος στόχος που ανακοινώθηκε το Νοέμβριο του 2018 ήταν «όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση».

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως ανέφερε η κυρία Κεραμεως, εντάχθηκαν η επέκταση του ολοήμερου σχολείου από τις 16:00 στις 17:30, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η προετοιμασία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο σχολείο, η λειτουργία διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία πανελλαδικά, η ουσιαστική στήριξη σε μαθητές με αναπηρίες, σε παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, σε φοιτητές με χαμηλό εισόδημα έως και διπλασιάζοντας το στεγαστικό τους επίδομα, και ο εφοδιασμός με ψηφιακό εξοπλισμό για περισσότερους από 665.000 δικαιούχους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σε δεύτερο επίπεδο, στόχος της ηγεσίας του υπουργείου ήταν να καταστεί το σχολείο σύγχρονη δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τα νέα σχολικά προγράμματα σπουδών, τράπεζα θεμάτων στο λύκειο και οι ποιοτικές εναλλακτικές επιλογές, μέσω δύο μηχανογραφικών: το ένα που οδηγεί σε 180 σύγχρονες περιζήτητες ειδικότητες δημόσιων ΙΕΚ και το άλλο για εισαγωγή σε ένα πανεπιστήμιο με διευρυμένες δυνατότητες, όπως διπλά και κοινά πτυχία, επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά, εσωτερικό Erasmus.

Τρίτος στόχος του υπουργείου, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μετά από 12 χρόνια, 6.000 εκ των οποίων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αλλά και 150.000 οριζόντιες επιμορφώσεις, διπλασιασμό των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία και η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών,

«με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με διάθεση αναγνώρισης του έργου τους, με δυνατότητα για επαγγελματική ανέλιξη ή υποχρεωτική επιμόρφωση, όπου χρειάζεται», όπως ανέφερε η κυρία Κεραμέως. Επιπλέον, δόθηκαν στα ΑΕΙ 1.850 νέες θέσεις καθηγητών από το 2019 έως σήμερα, ενώ δόθηκε η ευκαιρία να γίνουν τα ΑΕΙ πιο εξωστρεφή.

«Η χώρα μας απέκτησε αγγλόφωνα προπτυχιακά, κορυφαία πανεπιστήμια από χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Μεγάλη Βρετανία ιδρύουν παραρτήματα στη χώρα μας, συνάπτουν ολοένα και περισσότερες συνεργασίες με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια», είπε η υπουργός.

Ο τέταρτος πυλώνας μεταρρυθμίσεων αφορά στην ευελιξία και ελευθερία που αποδόθηκε στις σχολικές μονάδες.

«Ενισχύσαμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στο διευθυντή, με θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων, θεσπίσαμε ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, καθιερώσαμε ένα νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων και αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, οικοδομώντας ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας, βάζοντας τέλος σε καταλήψεις δεκαετιών, αποδίδοντας το πανεπιστήμιο εκεί που πραγματικά ανήκει: στους φοιτητές, στο προσωπικό του, στην κοινωνία», ανέφερε η υπουργός.

Στη συνέχεια, η κυρία Κεραμεως αναφέρθηκε στη βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών και την αναβάθμιση του ψηφιακού εξοπλισμού.

H απίθανη ερώτηση μαθήτριας στην Νίκη Κεραμέως όταν επισκέφθηκε την τάξη της στην Κρήτη

«Σήμερα έχουμε πάνω από 90.000 τάμπλετ και λάπτοπ για κάθε σχολείο της χώρας, 665.000 παιδιά, νέοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί έλαβαν voucher για αγορά ψηφιακού εξοπλισμού, ξεκινούν να παραδίδονται αυτές τις ημέρες 177.000 σετ ρομποτικής σε όλα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας και 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας καθώς και στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, διασφαλίζουμε ταχύτερο internet σε όλα τα σχολεία και ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες», είπε η υπουργός.

Τόνισε επίσης ότι ο προϋπολογισμός για την Παιδεία αυτά τα χρόνια ξεπέρασε τα 6 δισς, ενώ πετύχαμε διπλάσια απορρόφηση πόρων ΕΣΠΑ από 46% (2019) σε 91% (2022).

Τέλος, η κυρία Κεραμέως σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν απλοποιηθεί διαδικασίες και έχει μειωθεί η γραφειοκρατία.

«Μεταξύ άλλων, τα αποτελέσματα πανελλαδικών αποστέλλονται και με SMS, η ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών γίνεται ψηφιακά, σχεδιάσαμε μία ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας σχολείου-γονέων, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους για την τοποθέτησή τους, απλουστεύσαμε τη διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκών προσόντων μέσω ΔΟΑΤΑΠ, δημιουργήσαμε ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο για τους ΕΛΚΕ, θεσπίσαμε ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων για την πιστοποίηση προσόντων των αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.  Κατανέμουμε με σαφή, αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια τη χρηματοδότηση στα ΑΕΙ μας, και όχι κατά την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε υπουργού όπως ήταν προηγουμένως», σημείωσε η υπουργός.

«Το έργο μας στον τομέα της Παιδείας, 4 χρόνια τώρα, είναι στη διάθεση όλων. Να το αξιοποιήσουν, να το κρίνουν, να οικοδομήσουν πάνω στα κεκτημένα πλέον της εκπαίδευσης, που πιστεύουμε πραγματικά ότι αποτελούν μία παρακαταθήκη για το μέλλον», κατέληξε η υπουργός.

Η συζήτηση με τους ωφελούμενους από τις εκπαιδευτικές πολιτικές

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση με 6 ωφελούμενους από τις εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίοι παρουσίασαν από τη δική τους οπτική τις αλλαγές που επέφεραν οι μεταρρυθμίσεις αυτές στη ζωή τους. Για «επιστροφή στη χώρα του φωτός» μίλησε καταρτιζόμενος σε δημόσιο ΙΕΚ που απέκτησε μία δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση μέσα από την ειδικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ.

«Δεν το αξίζουν τα παιδιά μας; Αναμφισβήτητα, η επένδυση στη νέα γενιά είναι ο μοναδικός δρόμος της ανάπτυξης στη χώρα μας» είπε για τα εργαστήρια δεξιοτήτων εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κάνει ρομποτική.

«Η σύμπραξη του ΕΚΠΑ με το Πανεπιστήμιο Yale των Ηνωμένων Πολιτειών αποτέλεσε μία νέα ευκαιρία για εμένα προσωπικά, αλλά και για άλλους φοιτητές, δίνοντάς μας τη δυνατότητα πρόσβασης σε διεθνούς εμβέλειας υποδομές και εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς δίδακτρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ερευνήτρια του ΕΚΠΑ, ενώ για την καίρια διευκόλυνση στην καθημερινότητά τους μίλησαν ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, που απέκτησε μόνιμη θέση σε σχολείο μετά από 7 έτη ως αναπληρωτής, και μία μητέρα μονογονεϊκής οικογένειας από το διευρυμένο ολοήμερο.

«Μέσα από μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι, οπτικοακουστικά ερεθίσματα, κατασκευές, παιχνίδια, τα παιδιά αυτής της ηλικίας αφομοιώνουν λέξεις και φράσεις στην αγγλική γλώσσα με τον πιο ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο και τις μεταφέρουν με τον ίδιο ενθουσιασμό και στο σπίτι τους!» είπε για τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο καθηγήτρια με 17 έτη εμπειρίας.

Διαβάστε επίσης:

H Ογκολογική Μονάδα «ΕΛΠΙΔΑ» μετατρέπεται σε Ογκολογικό Κέντρο, που θα προσφέρει δωρέαν υπηρεσίες σε ασθενείς με καρκίνο

Γονείς αγαπήστε το εφηβο παιδί σας χωρίς όρους, ειδικά όταν κάνει λάθη και δεν θα το μετανιώσετε

Κερδίστε 3 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση “Του τραγουδιού το παραμύθι” στο Θέατρο Άβατον (26/2)