Κεραμέως: “Τα κρούσματα στα σχολεία δεν προέρχονται από μαθητή σε μαθητή”

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παραχώρησε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο thetoc.gr όπου μίλησε για μια σειρά θεμάτων όπως η πανδημία του κορωνοϊού και η ασφάλεια στα σχολεία ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του ιού.

Για την κατάσταση του κορωνοϊού στα σχολεία έχοντας συμπληρωθεί ήδη ο πρώτος μήνας της φετινής σχολικής χρονιάς η υπουργός ανέφερε ότι “Κλείσαμε μόλις ένα μήνα λειτουργίας των σχολείων μας και η κατάσταση έχει ως εξής. Είμαστε περίπου σε κρούσματα – αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς – στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμό και στο 0,05% για τους εκπαιδευτικούς. Κλειστά σχολεία έχουμε αυτή τη στιγμή 31 σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά. Και κλειστά τμήματα 224 σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς.”

Μάλιστα όπως εξήγησε η υπουργός ” Με βάση τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα, αυτά μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από μαθητή σε μαθητή. Τα κρούσματα που έχουμε στα σχολεία προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, από την κοινωνία.

Άρα αυτό μας δείχνει ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται είναι αποτελεσματικά και επιβεβαιώνονται οι επιστήμονες, με βάση τα σημερινά δεδομένα το τονίζω, οι οποίοι έλεγαν ότι ο ιός προσβάλλει λιγότερο τα παιδιά και ότι τα παιδιά μεταφέρουν λιγότερο τον ιό. Αλλά όσο αυξάνονται τα κρούσματα στην κοινωνία – και αυξάνονται – θα αυξάνονται και τα κρούσματα στα σχολεία.

Γιατί δεν επιλέχθηκε η λύση να “σπάσουν” τα τμήματα και να κατανεμηθούν οι μαθητές ανά 15 σε τάξη

Ερωτηθείσα για το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε το σπάσιμο των τάξεων και ο διαχωρισμός των μαθητών ανά 15 ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις τάξεις η υπουργός απάντησε ότι ” Αν υπήρχε ένας τρόπος, μαγικός, ξαφνικά να διπλασιάσουμε τις αίθουσες στη χώρα, θα το κάναμε. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε και σωστά, να επιβάλει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη, να προσθέσει δηλαδή μία τάξη-για τις ηλικίες 4 με 5- μία τάξη από τις 14 του σχολείου, δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες, για αυτή τη μία τάξη σε πάνω από 50 δήμους της χώρας.

Για τη μία το ξαναλέω, όχι για 14 τάξεις και για εκατοντάδες δήμους της χώρας. Δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα της σχολικής στέγης, το οποίο είναι μεγάλο, μέσα σε λίγους μήνες. Όμως να τονίσω και το εξής. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από τον έναν μαθητή σε άλλον.”