Πολλές από εμάς το έχουμε αντιμετωπίσει. Αν όχι οι ίδιες, κάποιος από το πολύ κοντινό μας περιβάλλον. Ο κολικός είναι ένα «καμπανάκι» που μας προειδοποιεί ότι ο νεφρός μπορεί να βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο. Εντούτοις, ακόμα κι όταν υποχωρήσει ο πόνος, απαιτείται προσεκτική διερεύνηση για να βεβαιωθούμε πως ο νεφρός είναι ασφαλής.
Οι ενδο-ουρολόγοι επισημαίνουν ότι η υποχώρηση του πόνου, μετά από κολικό νεφρού, μπορεί να «συγκαλύπτει» έναν φαινομενικά ξεπερασμένο κίνδυνο, ο οποίος στην πραγματικότητα παραμένει.
«Πράγματι αρκετές φορές συμβαίνει μετά από έντονο κολικό ο πόνος να υποχωρεί, όχι φυσικά γιατί έφυγε η πέτρα που τον προκάλεσε, αλλά γιατί σταμάτησε να λειτουργεί ο νεφρός», τονίζει ο χειρουργός ενδο-ουρολόγος, Δρ. Στυλιανός Κοντός (ww.urologyclinic.gr), MD, PHD, FEBU, FLapS, FES, χειρουργός ουρολόγος με 3ετή εξειδίκευση στη λιθίαση του ουροποιητικού στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέλος του Βασιλικού Κολλεγίου Χειρουργών Ενδο-Ουρολόγων Ηνωμένου Βασιλείου, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών.
Όπως εξηγεί, η σιγή του νεφρού είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη γιατί παραπλανά τον ασθενή που νομίζει ότι επειδή δεν πονάει, το πρόβλημα λύθηκε, ενώ αντίθετα έχει περάσει στην επικίνδυνη φάση της διακοπής λειτουργίας του οργάνου. Η καταστροφή ενός νεφρού έχει σοβαρότατες συνέπειες για την υγεία του ανθρώπου.
Τα επιτεύγματα της ενδο-Ουρολογίας
Διαβάστε τη συνέχεια στο infowoman.gr
