Κυρία Κεραμέως, τα Νηπιαγωγεία ανοίγουν και δεν έχετε απαντήσει σε 7 ζητήματα ασφάλειας των παιδιών λόγω κορωνοϊού

Τα Νηπιαγωγεία ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους μαθητές τους για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς την προσεχή Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου σε μια εντελώς διαφορετική σχολική πραγματικότητα καθώς τα νηπιάκια πρέπει να φοράνε υποχρεωτικά εντός της αίθουσας τη μάσκα.

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών ενόψει της έναρξης λειτουργίας των Νηπιαγωγείων με ανακοίνωση που εξέδωσε ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει έγκαιρα απαντήσεις σε 7 φλέγοντα ζητήματα που σχετίζονται άμεσα με την ασφαλή φοίτηση και παραμονή των νηπίων εντός των σχολείων καθώς όπως καταγγέλουν οι οδηγίες που εκδόθηκαν από τον ΕΟΔΥ καλύπτουν μόνο ορισμένες περιπτώσεις και δεν ανταποκρίνονται στην καθημερινή λειτουργία των σχολικών δομών.  Όπως επισημαίνουν ” Μέχρι τώρα όμως βλέπουμε πως τα σχολεία ανοίγουν στις 14 Σεπτεμβρίου με ένα ασαφές πλαίσιο επαναλειτουργίας, εν μέσω πανδημίας και χωρίς να διαφαίνεται με τι τρόπο θα παρέχεται η ασφάλεια για παιδιά –εκπαιδευτικούς –γονείς .”

Αυτά είναι τα 7 ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα για την ασφαλή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο

Ποιος είναι ο ακριβής τρόπος εφαρμογής των γενικών αρχών των μέτρων προφύλαξης στα σχολεία «καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες» όταν στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχει καθαριστής/ια σε όλη τη διάρκεια ανάπτυξης του προγράμματος και στους περισσότερους Δήμους όταν θα τοποθετηθούν θα είναι για ένα τρίωρο; Θα υπάρχουν καθαριστές/ιες καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του Νηπιαγωγείου ; Τα Νηπιαγωγεία χωρίς φυσικό εξαερισμό θα ανοίξουν;

Τι θα γίνει με διθέσια Νηπιαγωγεία και τον αριθμό των μαθητών;

Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν έως 25 παιδιά ανα τμήμα με έναν /μια νηπιαγωγό, σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε εν μέσω πανδημίας (ενώ το ανώτατο ήταν 22 παιδιά). Στο παράδειγμά μας, που αποτελεί την μεγάλη πλειοψηφία των νηπιαγωγείων της χώρας, σε ένα διθέσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο τα παιδιά της πρωινής υποδοχής (πρώτη ομάδα ) αναμειγνύονται με τα διαφορετικά παιδιά των βασικών τμημάτων (δεύτερη ομάδα ) και κατόπιν με τα υπόλοιπα παιδιά του ολοήμερου τμήματος (τρίτη ομάδα). Υπάρχουν λοιπόν νήπια που θα βρίσκονται σε 3 διαφορετικές ομάδες παιδιών καθημερινά και ίσως και με 3 νηπιαγωγούς, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα τους. Πώς μπορεί να επιτευχθεί η οδηγία του ΕΟΔΥ όταν η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων πλην μονοθεσίων λειτουργούν με αυτό τον τρόπο δηλαδή με μη σταθερές ομάδες ;

Ποιος θα παραλαμβάνει καθημερινά τα παιδιά όταν μπαίνουν στο σχολείο;

Επόμενη οδηγία του ΕΟΔΥ είναι ότι «Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδο στο χώρο του Νηπιαγωγείου και θα οδηγούνται στην αίθουσα». Η παραλαβή των μαθητών επιφορτίζεται από μια άλλη οδηγία που ορίζει ότι « Το προσωπικό που υποδέχεται τα παιδιά, πριν την είσοδο στο χώρο υποβάλλει ερωτήσεις για να επιβεβαιώσει την απουσία πυρετού ή/και άλλων συμπτωμάτων και εκτιμά αδρά την υγεία των προσερχόμενων παιδιών, και σε περίπτωση υποψίας προβλήματος συζητά το θέμα με γονέα/κηδεμόνα,».Ποιο ακριβώς θα είναι το συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού που θα παραλαμβάνει τα παιδιά και πώς θα αφήνει χωρίς επίβλεψη τους υπόλοιπους μαθητές που θα βρίσκονται ήδη στο σχολείο όταν στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχει επιπλέον προσωπικό ούτε σχολικοί βοηθοί;

Ποιο είναι το ακριβές πλαίσιο χρήσης μάσκας από τα παιδιά 4 ετών και άνω;

Τελικά συνίσταται ή είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2015 και το 2016 και φοιτούν στα νηπιαγωγεία;

Πώς διασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή της με έναν και μοναδικό νηπιαγωγό σε 25 κατά ανώτατο αριθμό παιδιά ; πώς διαφυλλάσσεται η ορθή χρήση της από τα μικρά παιδιά που αρκετά σχολάνε στις 16:00 μ.μ. άρα θα πρέπει να φοράνε για ένα οκτάωρο τη μάσκα ; Τι γίνεται με τα παιδιά που έχουν αυξημένες ρινικές ροές και η μάσκα τους πρέπει να εναλλάσσεται συνέχεια;

Τι γίνεται με τα παιδιά που πιπιλάνε συνέχεια αντικείμενα ή τα χέρια τους όταν θα πιπιλάνε τη μάσκα ; Πόσες μάσκες θα πρέπει να αλλάζει ένα παιδί και πότε χρειάζεται αλλαγή μάσκας; Που θα αποθηκεύονται οι μάσκες κατά την ώρα του φαγητού ή στα «διαλείμματα μάσκας»; Πώς μπορεί να διασφαλιστεί ότι στο νηπιαγωγείο η χρήση μάσκας από τα νήπια θα αποτελέσει προστασία και όχι υγειονομική βόμβα για τα παιδιά, για τις οικογένειές τους και για τους εκπαιδευτικούς ;

Αφού δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι ποιος εκπαιδευτικός θα αναλάβει αυτή την αρμοδιότητα;

Στο Νηπιαγωγείο δεν έχουν τοποθετηθεί τραπεζοκόμοι ή σχολικοί βοηθοί ¨Όπως αναφέρεται στην τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής του ΕΟΔΥ «Η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη επίσης κατά την ετοιμασία ή/και επιμέλεια φαγητού.»Ποιος θα είναι ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός για την ετοιμασία ή και επιμέλεια του φαγητού στο πρωινό ή στο μεσημεριανό γεύμα, εφόσον δεν υπάρχουν βοηθοί, και πώς θα αφήνει χωρίς επιμέλεια τους μαθητές που θα βρίσκονται στην τάξη; Με τι κανόνες θα γίνεται αυτή η διαδικασία;

Πώς θα γίνει η απομόνωση παιδιού λόγω συμπτωμάτων συμβατών με κορωνοϊό;

Στη Διαχείριση ύποπτου κρούσματος αναφέρεται ότι Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 επικοινωνούμε με την οικογένειά του και μεριμνούμε για «Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά» Προσπερνώντας το σημαντικό γεγονός ότι αρκετά νηπιαγωγεία είναι μονόχωρα πώς η /ο νηπιαγωγός θα βρίσκεται μαζί με το ύποπτο κρούσμα μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά; Ποιος θα είναι ο υπεύθυνος των παιδιών για την ασφάλειά τους και την εκπαιδευτική διαδικασία αν η /ο Νηπιαγωγός δεν είναι μαζί τους ;

Τι ισχύει για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο;

Δεν έχει σταλεί τίποτε για τον τρόπο χαλάρωσης /ύπνου στο Νηπιαγωγείο . Κατά τη διάρκεια του ύπνου θα χρησιμοποιείται ή όχι μάσκα; Με ποιο τρόπο θα χαλαρώνουν ή θα κοιμούνται τα παιδιά; Σε τι απόσταση το ένα από το άλλο; Και αν πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις, πόσα παιδιά πρέπει να είναι σε κάθε τμήμα ολοημέρου; Με ποιες αποστάσεις όταν δε μπορούν να τηρηθούν στην συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγείων;

Δείτε αναλυτικά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα Νηπιαγωγεία

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ