Μήπως πρέπει επιτέλους όλα τα σχολεία εκτός από φαρμακείο να έχουν και το δικό τους απινιδωτή;

Η περασμένη εβδομάδα σημαδεύτηκε από δύο περιστατικά που μας προβλημάτισαν και έφεραν ξανά στο προσκήνιο των συζητήσεων την ανάγκη ύπαρξης απινιδωτή σε κάθε σχολείο.

Η είδηση ότι ένας 15χρονος μαθητής στη Λαμία έπαθε ανακοπή στο σχολείο και νοσηλεύεται διασωληνωμένος και ένας 9χρονος που του είχε τοποθετηθεί βηματοδότης άφησε την τελευταία του πνοή στο σχολείο εν ώρα Γυμναστικής μας προβλημάτισαν.

Θα είχε άραγε σωθεί ο 9χρονος μαθητής αν στο σχολείο υπήρχε απινιδωτής ώστε να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες; Μήπως τελικά δίπλα στο φαρμακείο του σχολείου πρέπει να βρίσκεται πάντα ένας απινιδωτής και οι δάσκαλοι να έχουν απαραιτήτως παρακολουθήσει μαθήματα πρώτων βοηθειών και να έχουν εκπαιδευτεί καταλλήλως στην διαδικασία της απινίδωσης;

Οι γνώσεις καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης και αυτόματης εξωτερικής απινίδωσης είναι απαραίτητες και δίνουν σε όλους όσους τις κατέχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν έγκαιρα, αντιμετωπίζοντας παύση αναπνοής σε ενήλικες και παιδιά.

Το δημόσιο σχολείο μπορεί και πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στην συντονισμένη προσπάθεια για να σωθεί η ζωή συνανθρώπων μας μετά από καρδιακή ανακοπή.

Απαραίτητη η παρουσία απινιδωτή σε κάθε σχολείο

Η ύπαρξη απινιδωτή στο σχολείο αναμφισβήτητα συμβάλλει στην εξοικείωση όλης της σχολικής κοινότητας  με την Απινίδωση και την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση.

Οι μαθητές αποκτούν ζωτικής σημασίας δεξιότητες και καλλιεργείται μια κουλτούρα ανταπόκρισης, ώστε σαν μελλοντικοί πολίτες να είναι έτοιμοι, πρόθυμοι και ικανοί να δράσουν άμεσα, όταν παραστεί ανάγκη, σώζοντας ζωές.

Παράλληλα μαθαίνουν να βοηθούν τους άλλους και αναπτύσσουν το αίσθημα αλληλεγγύης, αλτρουισμού και κοινωνικής ευθύνης.

Μια προετοιμασία μαθητών και εκπαιδευτικών θα συμβάλλει στην αποφυγή πανικού, στη σωστή και άμεση δράση, ώστε να μη χαθεί χρόνος, καθώς τα λεπτά είναι πολύτιμα σε περίπτωση Καρδιακής Ανακοπής.