Νίκη Κεραμέως: Έτσι θα περιοριστεί το bullying στα σχολεία – Ο ρόλος του δασκάλου εμπιστοσύνης

Με αφορμή τα κρούσματα bullying που διαρκώς έρχονται στο προσκήνιο και συγκλονίζουν το πανελλήνιο για τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά σχολεία η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στην εφημερίδα «Μακεδονία» αναφέρθηκε και στην πολιτική που θα ακολουθηθεί ούτως ώστε να εξαλειφθούν τέτοια περιστατικά και οι μαθητές να μην “υποφέρουν” στο σχολικό περιβάλλον.

Με αυτά τα 7 μέτρα θα καταπολεμηθεί το bullying στο ελληνικό σχολείο

Ειδικότερα η κα Κεραμέως προανήγγειλε τα εξής τα μέτρα για να εξαλειφθούν τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού:

  • Kαθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνία μεταξύ μαθητών , εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη,
  • H ενίσχυση του συνεργατικού πνεύματος μέσω των ομαδικών δημιουργικών δραστηριοτήτων στο σχολείο και των μαθητικών ομίλων ,
  •  H πραγματοποίηση μαθητικών ομίλων,
  • H πραγματοποίηση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας , των προσβολών και του εκφοβισμού.
  •  H καθιέρωση του θεσμού του Δασκάλου/Καθηγητή Εμπιστοσύνης
  • Δυνατότητα σε κάθε σχολείο να αξιοποιεί εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α.)
  • Ενίσχυση των μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.

Ο ρόλος του δασκάλου / καθηγητή εμπιστοσύνης

Όπως είχε τονίσει και η υφυπουργός παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, από τον Αύγουστο του 2019, ο θεσμός του δασκάλου/καθηγητή εμπιστοσύνης θα εισαχθεί στο ελληνικό σχολείο με την επιλογή ενός εκπαιδευτικού στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού».

Ο δάσκαλος εμπιστοσύνης είναι ένας πολύ θετικός και σπουδαίος ρόλος που μπορεί να δώσει λύση σε πολλά εσωτερικά σχολικά προβλήματα, αλλά και να αποφορτίσει τον δάσκαλο της αίθουσας από έναν ιδιαίτερα πιεσμένο ρόλο που τον θέλει να είναι αγωγός της γνώσης, διεκπεραιωτικός σε ό,τι αφορά την ύλη του Υπουργείου, ενισχυτής, εμψυχωτής και ψυχαγωγός των παιδιών, αλλά και πολλές φορές κυματοθραύστης οικογενειακών και λοιπών περιβαλλοντικών προβλημάτων.