Ολοήμερο σχολείο 2019-2020: Τα 3 πράγματα που ζητούν οι διευθυντές πριν το πρώτο κουδούνι

Λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2019-2020, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει την ανάγκη να λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία από την πρώτη μέρα της έναρξης των μαθημάτων, ήτοι από τις 12 Σεπτεμβρίου.
Όπως επισημαίνεται και στη σχετική ανακοίνωση με αφορμή το γεγονός της υπολειτουργίας ή ακόμα και της αναστολής λειτουργίας ενός μεγάλου αριθμού Ολοήμερων σχολείων, που παρατηρείται κατά την έναρξη των μαθημάτων κάθε νέας σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα την ανατροπή του προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών πρέπει το Υπουργείο να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ούτως ώστε να μην παρατηρηθούν τέτοια φαινόμενα και φέτος.

Τι εξυπηρετεί ο θεσμός του Ολοήμερου

Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική μελέτη και προετοιμασία των μαθητών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο, καθώς και μαθήματα και δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τον ρόλο του σχολείου, όπως οι Τεχνολογίες
Πληροφορίας και Επικοινωνιών(Τ.Π.Ε.), η Αγγλική Γλώσσα, ο Αθλητισμός, η Θεατρική Αγωγή, η Μουσική, τα Εικαστικά και οι Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων, αντικείμενα που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.

Αυτά είναι τα 3 μέτρα που προτείνουν οι διευθυντές των σχολείων για την λειτουργία των Ολοήμερων το 2019-2020

Θεωρώντας, λοιπόν, πως πρέπει να σταματήσει η συνέχιση του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη,  οι διευθυντές απευθύνουν έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.:
1ον. Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να
διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική και αξιοπρεπής λειτουργία όλων των Ολοήμερων σχολείων, καθώς και της Πρωινής Ζώνης, από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου.
2ον. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την  επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου δασκάλου Ολοήμερου, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο και άνω τμήματα μαθητών/τριών, αλλά και με τη διάθεση και δεύτερου σταθερού δασκάλου σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα και άνω τμήματα μαθητών.
3ον. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου  Προγράμματος στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών/τριών και μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.
Δείτε το κείμενο της ανακοίνωσης στον ακόλουθο σύνδεσμο ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΩΝ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ_31-08-2019