Τα πρωτάκια του 10ου Δημ. Σχολείου Τρικάλων κάθονται σε μπάλες ισορροπίας και απολαμβάνουν το μάθημά τους

Το Infokids.gr είναι σε καθημερινή επαφή με Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων σχολείων όλης της χώρας καθώς η ανάδειξη καινοτόμων δράσεων, πρωτότυπων εργαστηρίων και εκπαιδευτικών μεθόδων που δίνουν ξεχωριστή ώθηση στο εκπαιδευτικό σύστημα και κάνουν τους μαθητές να αγαπούν τα σχολεία τους όχι μόνο ως χώρους μάθησης αλλά και ως χώρους ψυχαγωγίας είναι από τις βασικές μας επιδιώξεις.

Το μάθημα για τα πρωτάκια του 10ου Δημοτικού Σχολείο Τρικάλων είναι μια διασκεδαστική εμπειρία

Το σημερινό μας ταξίδι στις δράσεις των δημόσιων σχολείων μας φέρνει στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων όπου φέτος για πρώτη φορά τα πρωτάκια έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν τα μαθήματά τους καθισμένα όχι στις σχολικές καρέκλες που ξέρουμε όλοι μας αλλά σε … μπάλες ισορροπίας.

Τα Τρίκαλα ως γνωστόν είναι μια πόλη που εφαρμόζονται πολλές καινοτόμες ιδέες σε επίπεδο Δήμου και οι κάτοικοι είναι εξοικειωμένοι με προτάσεις, λύσεις και μεθόδους που ξεφεύγουν από τα τετριμμένα και προσφέρουν μια σύγχρονη οπτική στην αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων.

Υπό το πρίσμα, λοιπόν, αυτής της φιλοσοφίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου πήρε την απόφαση να εφαρμόσει στους μικρότερους μαθητές του σχολείου μια εκπαιδευτική μέθοδο που είναι αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό.

Πώς οι μπάλες ισορροπίας δημιουργούν μαθητές που προσέχουν στο μάθημα και δεν χαζεύουν

Οι μπάλες ισορροπίας ή άλλιώς μπάλες pilates, σύμφωνα με σχετικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί, συμβάλλουν τα μέγιστα στη συγκέντρωση του μαθητή άρα επιτυγχάνεται καλύτερα ο μαθησιακός στόχος. Το μυστικό της επιτυχίας αυτής της μεθόδου είναι ότι οι μπάλες ωθούν το σώμα να κινείται άρα ο μαθητής που κάθεται πάνω σε αυτές βρίσκεται σε εγρήγορση και έτσι είναι απόλυτα αφοσιωμένος στο μάθημα.

Όταν κάθεσαι πάνω σε μια μπάλα ισορροπίας, αναγκαστικά κινείσαι προκειμένου να ισορροπήσεις, έτσι ενστικτωδώς και διαρκώς χρησιμοποιείς βασικές μυικές ομάδες. Για να το κάνεις αυτό δίνει εντολές στον εγκέφαλο. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλος δεν «κοιμάται», αλλά αντίθετα ξυπνά και με τη διαρκή κίνηση τον κρατάς σε εγρήγορση. Επιπλέον, επειδή τα νευρικά κύτταρα επικοινωνούν, ενεργοποιούνται όλες οι περιοχές του εγκεφάλου. Βοηθά στη συμπεριφορά μέσα στην τάξη και στο να γράφουν τα παιδιά ευανάγνωστα.” εξηγούν οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, αναλύοντας γιατί επέλεξαν αυτή την διδακτική μέθοδο.

Σημειωτέον, αυτός ο τρόπος μάθησης χρησιμοποιείται ευρέως στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ιδίως σε όσα έχουν διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ, τα οποία αναζητούν συνεχώς την κίνηση προκειμένου να είναι σε εγρήγορση.

Το παράδειγμα των Τρικάλων

Η εν λόγω πρωτοβουλία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος στους μαθητές της Α Δημοτικού και τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά. Η εκπαιδευτική κοινότητα στήριξε την πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και σε απόλυτη συνεργασία με τον Διευθυντή του σχολείου το εγχείρημα αυτής της εναλλακτικής μάθησης συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Ο Σύλλογος αγόρασε και προμήθευσε το Α1 με τις μπάλες ισορροπίας και ο δάσκαλος της τάξης κ. Γιάννης Ραπτοτάσιος απολαμβάνει να παραδίδει το μάθημά του βλέποντας τους μαθητές να κάθονται στις μπάλες.

Όπως σημειώνει ο Σύλλογος Γονέων “Σε περίπτωση που το εγχείρημα δεν ευοδωθεί, τότε οι μπάλες θα χρησιμοποιηθούν στο μάθημα φυσικής αγωγής. Σε κάθε περίπτωση τα πρωτάκια μας θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν αυτή την εμπειρία !!!”.

Μπράβο στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων που πρωτοπορεί! Λέτε να ακολουθήσουν και άλλα σχολεία το παράδειγμά του;