Τι να τρώει το παιδί στο Ολοήμερο; Η διατροφολόγος προτείνει τα πιο θρεπτικά και νόστιμα γεύματα!

Οι χαλαρές και ανέμελες μέρες που το παιδί βολευόταν με ένα τοστ ή ένα κουλούρι για κολατσιό τελειώνουν όταν έρχεται η ώρα του ολοήμερου σχολείου και η μαμά καλείται, πέρα από το κολατσιό, να μεριμνήσει και για το μεσημεριανό φαγητό του παιδιού που αυτή τη φορά πρέπει να είναι πιο… φαγητό! Και μάλιστα, τέτοιο φαγητό ώστε να αρέσει στο παιδί, να «βολεύει» για μεταφορά στο φαγητοδοχείο, αλλά και να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις ως προς τη διατροφική του αξία.

Η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος κ. Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου μας προτείνει τις πιο θρεπτικές και νόστιμες ιδέες για το φαγητό του παιδιού μας στο Ολοήμερο και -γιατί όχι;- για το δικό μας ταπεράκι στο γραφείο!

Ιδέες για μεσημεριανό στο σχολείο

Δεδομένου ότι το μεσημεριανό είναι το κύριο γεύμα του παιδιού μέσα στη μέρα, είναι σημαντικό αυτό να περιλαμβάνει τροφές και από τις τέσσερις διατροφικές ομάδες, δηλαδή: πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λαχανικά και γαλακτοκομικά.

Προτεινόμενα γεύματα

-Μπιφτέκια με πατάτες φούρνου
-Κεφτεδάκια με κόκκινη σάλτσα και ρύζι
-Ζυμαρικά με κιμά ή ζυμαρικά με κόκκινη σάλτσα και τριμμένο τυρί
-Φακές σε μορφή σαλάτας ή φακόρυζο
-Γεμιστά
-Φασολάκια
-Μοσχάρι με πουρέ
-Κοτομπουκιές με βραστά λαχανικά
-Σπιτική πίτσα
-Σπανακόπιτα ή τυρόπιτα ή κοτόπιτα ή μακαρονόπιτα
-Αρακά με πατάτες
-Ρεβυθοκεφτέδες
-Μακαρόνια φιογκάκια και μπρόκολο
-Ψαροκροκέτες με σαλάτα
-Σπανακόρυζο ή λαχανόρυζο
-Ριζότο με λαχανικά ή μικρές μπουκίτσες κοτόπουλο
-Παστίτσιο ή σουφλέ
-Πατατοσαλάτα με τόνο ή μπέικον
-Κοτόπουλο κοκκινιστό με ρύζι

Συνοδευτικά

Θα μπορούσατε να συνδυάσετε τα κύρια γεύματα των παιδιών σας με σαλάτα για μεγαλύτερη διατροφική αξία. Να προτιμήσετε ντοματίνια, αγγούρι, ελιές και καρότο που είναι πιο εύκολο να μεταφερθούν. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε λίγη φέτα και κριτσίνια ή λίγο ψωμί.

Ιδέες για σνακ

  • Παστέλι
  • Σταφιδόψωμο
  • Αραβική πίτα με ζαμπόν και τυρί
  • Τοστ
  • Κράκερς ολικής άλεσης
  • Σπιτικό κέικ
  • Μπάρα δημητριακών
Συμβουλές
  1. Τα περισσότερα σχολεία συνιστούν μεταλλικό δοχείο φαγητού, για να μπορεί να ζεσταθεί το φαγητό.
  2. Εξυπηρετικά είναι ορισμένα τσαντάκια φαγητού που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τα οποία χωρίζονται σε θαλάμους με θέσεις για κάθε τι που θα χρειαστεί το παιδί την ώρα του φαγητού.
  3. Γράψτε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα του παιδιού σας, τόσο στο μεταλλικό σκεύος όσο και στο καπάκι.
  4. Φροντίστε το φαγητό του να είναι κομμένο σε μικρά κομμάτια.
  5. Αποφύγετε όσο γίνεται τα junkfood,τα οποία έχουν μικρή θρεπτική αξία καθώς και τα τηγανιτά φαγητά.
  6. Μην βάζετε φαγητά με σάλτσες ή σούπες ώστε να είναι εύκολη η μεταφορά τους και μικρότερος ο κίνδυνος να λερωθεί το παιδί.
  7. Αποφύγετε φαγητά με έντονη μυρωδιά και κυρίως σως όπως τζατζίκι.

Προσπαθήστε να προετοιμάζετε τα γεύματα των παιδιών σας από το προηγούμενο βράδυ για να εξοικονομήσετε χρόνο. Επίσης, θυμηθείτε ότι η διατροφική αξία των γευμάτων παίζει πολύ μεγάλο ρόλο τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες ηλικίες.