Το σχόλιο της δασκάλας στο φυλλάδιο Μαθηματικών του μαθητή της είναι παράδειγμα προς μίμηση!

Αλιεύσαμε στο διαδίκτυο την υπέροχη απάντηση μιας δασκάλας στο φυλλάδιο Μαθηματικών ενός μικρού μαθητή που κλήθηκε να απαντήσει σε μια σειρά από ασκήσεις για να εμπεδώσει τη σύγκριση αριθμών και τα σύμβολα =, > και <.

Μέσα από τις ασκήσεις το παιδί, εξοικειώνεται με τα σύμβολα που  χρησιμοποιούμε όταν συγκρίνουμε αριθμούς, ώστε να φαίνεται ποιος είναι ο μεγαλύτερος, ποιος ο μικρότερος, ή αν είναι ίσοι.

Ποιο παιδάκι είναι πιο όμορφο;

Η δασκάλα του παιδιού στο εν λόγω φυλλάδιο πριν τις ασκήσεις είχε γράψει και τη σημασία της σύγκρισης. Ένα από τα παραδείγματα που έδωσε στα παιδιά ήταν και το “ποιο παιδάκι είναι πιο όμορφο;”.

Η Κατερίνα Ρομπογιαννάκη, που αναλαμβάνει τη μελέτη παιδιών, βλέποντας αυτό το σχόλιο σύγκρισης των παιδιών, έκανε το δικό της σχολιασμό πάνω στο φυλλάδιο ώστε να εξηγήσει στο μαθητή της ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να κάνουμε διαγωνισμούς σύγκρισης παιδιών για να αναδείξουμε ποιο είναι το πιο όμορφο, καλύτερο και γενικότερα ο καθένας ξεχωρίζει για την μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του από τους άλλους.

Έγραψε χαρακτηριστικά “Δεν μπορούμε πάντα να συγκρίνουμε τα πάντα. Όλα τα παιδάκια είναι όμορφα και δεν πρέπει να τα συγκρίνουμε”.

Η σελίδα Μικρά Ανθρωπάκια που ανέδειξε το ζήτημα, επικροτεί την εύστοχη αντίδραση της δασκάλας σημειώνοντας πώς είναι “Ένα σχόλιο που καλλιεργεί
τη συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού και το ενισχύει σε μια πιθανή ανασφάλεια. Η ομορφιά είναι μη μετρήσιμη και υποκειμενική, όπως και πολλές άλλες έννοιες. Και κάπως έτσι τα Μαθηματικά, όπως όλα τα ακαδημαϊκά αντικείμενα, μπορούν να γίνουν αφορμή για ψυχοεκπαίδευση.”