Κυριακή 13 Ιουλίου

Δύο «χρυσά κορίτσια» των Πανελληνίων μας μιλούν για τη πορεία και τον επιτυχημένο τερματισμό τους με πάνω από 19.000 μόρια η κάθε μία!

Η Δέσποινα Άννα Μιχαλάτου και η Χρυσάνθη Ναταλία Λως είναι μαθήτριες των Εκπαιδευτηρίων Ελληνικής Παιδείας και ανήκουν στους… πρωταθλητές των φετινών πανελληνίων εξετάσεων. Εμείς έχουμε μόνο συγχαρητήρια να τους δώσουμε!

Με 19.250 μόρια η Χρυσάνθη Ναταλία Λως και με 19.225 η Δέσποινα Άννα Μιχαλάτου, κατέκτησαν και οι δύο τον στόχο τους στις πανελλήνιες εξετάσεις. Το Infokids μίλησε με τα δύο κορίτσια για τη διαδρομή της προσπάθειας που κατέβαλλαν, για τους στόχους και τα όνειρά τους αλλά και για τον ρόλο που έπαιξε το σχολείο στην επιτυχία τους.

Δέσποινα Άννα Μιχαλάτου, κατεύθυνση Ανθρωπιστικές Σπουδές

Τι σε ενέπνευσε να ακολουθήσεις τον δρόμο των Ανθρωπιστικών Σπουδών; Ήταν επιλογή καρδιάς;

Ήταν επιλογή τόσο καρδιάς όσο και μυαλού. Τόσο τα μαθήματα της κατεύθυνσης μου όσο και τα πιθανά μελλοντικά επαγγέλματα με ενδιέφεραν. Θεωρούσα ότι η κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών ήταν η μόνη που θα με ολοκλήρωνε.

Πώς βίωσες τη χρονιά των Πανελληνίων σε ψυχολογικό επίπεδο; Ποιος/ποια σε στήριξε περισσότερο;

Η χρονιά των πανελληνίων ήταν ιδιαίτερα απαιτητική από ψυχολογικής απόψεως. Ενώ στην αρχή το άγχος φαινόταν διαχειρίσιμο, όσο πλησίαζαν οι εξετάσεις τα ξεσπάσματα γίνονταν όλο και συχνότερα. Περισσότερο με στήριξε η οικογένειά μου και οι φίλοι μου, καθώς και οι καθηγητές μου με τις πολύτιμες συμβουλές τους.

Ποιο θεωρείς το πιο πολύτιμο “μάθημα ζωής” που πήρες από τη σχολική σου πορεία;

Ως πολυτιμότερο μάθημα ζωής κρατάω το να αγαπάω λίγο παραπάνω τον εαυτό μου. Οι σχολικές επιδόσεις και οι πανελλήνιες είναι σίγουρα ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας όχι όμως όλη μας η ζωή. Για αυτό δε θα έπρεπε να να αντιμετωπίζουμε τον εαυτό μας σκληρά ή άδικα.

Ποιο είναι το προσωπικό σου όνειρο ή στόχος για τα επόμενα χρόνια – πέρα από τις σπουδές;

Δεν κάνω όνειρα για το μακρινό μέλλον. Πάντως θα ήθελα να γνωρίσω όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους και μέρη.

Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε το σχολείο, τα Εκπαιδευτήρια Ελληνική Παιδεία, στη διαδρομή σου μέχρι την επιτυχία; Υπάρχει κάτι που κρατάς πιο έντονα από αυτά τα χρόνια;

Η Ελληνική παιδεία λειτούργησε περισσότερο σα μια αγκαλιά παρά ως απλώς  σχολείο. Προσωπικά αισθανομουν ότι βρισκόμουν σε ένα χώρο, όπου μπορούσα να εκφραστω ελεύθερα, να κλάψω και να γελάσω. Σίγουρα κρατάω τους ανθρώπους που γνώρισα στο σχολείο μου, αλλά και τις δραστηριότητες εκτός μαθημάτων που είχαν στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια μας.

Χρυσάνθη Ναταλία Λως, Πεδίο Οικονομικών και Πληροφορικής

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισες στη διάρκεια της προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες;

Οι δύο μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισα αυτή τη χρονιά ήταν η διαχείριση του άγχους μου και η τοποθέτηση ορίων στο πόσο θα διαβάζω κάθε μέρα, ώστε να μην εξουθενωθω τη μία μερα και δε μπορώ να λειτούργησω την άλλη. Γενικά η Τρίτη λυκειου είναι μια αγχώδης χρόνια, ιδιως όταν περιβάλλεσαι από άτομα που και αυτά αγχώνονται για τις πανελλαδικες εξετάσεις. Γιαυτό ήταν απαραίτητο για μένα να έχω κάποιους ανθρώπους (φιλες οικογενεια και καθηγητες) ή δραστηριότητες (γυμναστική και πιανο) με τις οποίες μπορούσα να διαχειριστώ το άγχος μου.

Πώς ένιωσες όταν είδες τα μόριά σου; Το περίμενες;

Ένιωσα ενθουσιασμό και ανυπομονησία να μοιραστώ τη χαρά μου με όσους με υποστήριζαν καθολη τη διάρκεια της προσπάθειάς μου. Ήξερα ότι είχα γράψει καλά, και ειχε περάσει από το μυαλό μου ότι μπορεί να έχω φτάσει τα 19.000 μόρια, αλλά δεν ήθελα να πολύ-σκέφτομαι τις βαθμολογίες για να μην έχω απογοητευσεις.

Τι είναι αυτό που σε έκανε να επιλέξεις τα Οικονομικά και τι όνειρα έχεις για το μέλλον;

Επελεξα την κατεύθυνση των οικονομικών κυρίως επειδή έχω μεγάλη αγάπη για τα μαθηματικά και την πληροφορική, αλλά και επειδή το business μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον, κυρίως στο λύκειο. Μελλοντικά, θέλω να αποκομησω όσο το δυνατόν περισσότερα από τη σχολή, από πλευράς γνώσεων, εμπειριών, αλλά και φιλιών, και ύστερα, πριν μπω στον εργασιακό χώρο, θα ήθελα να κάνω και μεταπτυχιακες σπουδές.

Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε το σχολείο σου, τα Εκπαιδευτήρια Ελληνική Παιδεία, στη διαδρομή μέχρι την επιτυχία; Υπάρχει κάτι που κρατάς πιο έντονα από αυτά τα χρόνια;

Σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο το σχολειο, καθώς από το γυμνάσιο είχε θέσει τις σωστές βασεις, ώστε μετά, στο λύκειο, να υπάρξει μια ομαλή και σταδιακή αύξηση της δυσκολίας χωρίς ιδιαίτερη κόπωση από πλευράς των μαθητών.

Βεβαιως, λοιπόν, είναι τεράστια η συμβολή του σχολείου μου, της ελληνικής παιδείας, από ακαδημαϊκής πλευράς καθολη τη διάρκεια χρονιάς, αλλα για μένα το σημαντικότερο είναι ότι το σχολείο μου ήταν και ένα ήρεμο περιβάλλον γεμάτο ανθρώπους με τους οποίους ήθελα να συναναστραφω, ήθελα να τους δω. Ο διευθυντής και οι καθηγητές μου είχαν πλήρη κατανόηση για τις δυσκολίες της προετοιμασίας για τις πανελλαδικες και αποτέλεσαν τους βασικότερους παράγοντες για την αποτελεσματική μου προετοιμασία ακαδημαϊκά, αλλά και ψυχολογικά. Χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσα να είχα φτάσει σε τέτοιο βαθμό επιτυχίας. Είμαι πάρα πολύ ευγνώμων.

Κάτι που θα κρατώ από αυτά τα χρόνια είναι το οικογενειακό κλίμα του σχολείου, οι φανταστικές μου φίλες που γνωρισα εκεί και το ενδιαφέρον μάθημα των υπέροχων καθηγητών μας.

Τι θα συμβούλευες τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που ξεκινούν τώρα τον δικό τους «μαραθώνιο»;

Είναι μαραθώνιος και όχι sprint. Κρατήστε δυνάμεις και να ξέρετε τα όριά σας. Βρείτε ανθρώπους που εμπιστεύεστε και στους οποίους μπορείτε να στηριχθείτε όταν ερχονται δυσκολιες. Θέστε σωστές προτεραιότητες και μην ξεχνάτε τον τελικό στόχο. Αξιοποιήστε τον ελεύθερό σας χρόνο ποιοτικά. Προσέξτε το screen time.

Διαβάστε επίσης:

Στρ. Στρατηγάκης σύμβουλος σταδιοδρομίας: Το 30% των φοιτητών δεν παίρνει ποτέ πτυχίο

Soft Skills: Οι δεξιότητες που θα καθορίσουν το μέλλον των παιδιών μας – Ένα διαφορετικό Summer Camp μια ανάσα πριν τις διακοπές!

Ροή Ειδήσεων