Εκπαιδευτικός για την εξ αποστάσεως διδασκαλία: “Δεν εχει σημασία αν τα παιδιά μάθουν την προπαίδεια αλλά να είμαστε καλά”

Το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και του πώς θα πείσουμε τα παιδιά να συνεχίσουν να διαβάζουν τα μαθήματά τους τώρα που #ΜένουμεΣπίτι μονοπωλεί τις συζητήσεις γονέων αλλά και εκπαιδευτικών που καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθούν στις τεχνολογικές δυσκολίες που γεννά η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Η εκπαιδευτική σελίδα Ειδική Αγωγή – Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που διαχειρίζεται μια ειδική παιδαγωγός δημοσίευσε ένα εξαιρετικό κείμενο – τροφή για σκέψη που αξίζει να διαβαστεί τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από γονείς. Όπως επισημαίνει οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί τούτες τις μέρες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας δεν θα πρέπει να νοιάζονται μόνο για τις επαναληπτικές ασκήσεις και για την διδαχθείσα ύλη αλλά καλό θα είναι να δώσουν στα παιδιά κίνητρα και δραστηριότητες να εκφραστούν. Ο εγκλεισμός των παιδιών τους έχει “στοιχίσει” ψυχολογικά και η διάδραση μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που δεν περιορίζονται μόνο στο πλαίσιο του μαθήματος είναι κάτι που θα τα βοηθήσει.

Σε δεύτερο επίπεδο, απευθύνεται στους γονείς των μαθητών από τους οποίους ζητά να δείξουν κατανόηση ως προς τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ταυτόχρονα τους επισημαίνει ότι δεν πρέπει να πιέζουν τα παιδιά να διαβάζουν και να τα αγχώνουν ότι αν δεν τα καταφέρουν θα μείνουν στην ίδια τάξη καθώς αυτό που έχει σημασία δεν είναι τόσο η ολοκλήρωση της σχολικής ύλης όσο η εξασφάλισγ της σωματικής και ψυχικής υγεία μικρών και μεγάλων και το τέλος αυτή της πανδημίας.

Αυτό είναι το μήνυμα της εκπαιδευτικού που αξίζει να διαβάσουν γονείς αλλά και δάσκαλοι

?Προς εκπαιδευτικούς: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν σημαίνει στέλνω στους μαθητές 4 φύλλα εργασίας με ασκήσεις και τους ζητώ να τα λύσουν και να μου τα στείλουν πίσω για να τα διορθώσω. Αυτό δεν πρέπει να γίνεται ούτε στην δια ζώσης εκπαίδευση, πόσο μάλλον στην εξ αποστάσεως. Πιστέψτε με, κανένας μαθητής δεν έμαθε με «βομβαρδισμό» από ασκήσεις. Δοκιμάστε να στείλετε δραστηριότητες που να απαιτούν από τον μαθητή να αναζητήσει πληροφορίες για κάτι, να συνθέσει κάτι δικό του, να φτιάξει μια κατασκευή ή ένα πείραμα, να διηγηθεί ή να εκφράσει την γνώμη του για κάτι που άκουσε ή διάβασε. Αν δεν θέλετε κάτι τέτοιο, τότε απλά επικοινωνήστε με τον μαθητή σας, ζητήστε του να σας μιλήσει για τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του.

Μην ξεχνάτε πως οι μαθητές βιώνουν φόβο και ανασφάλεια, λίγο τους ενδιαφέρει η αφαίρεση με κρατούμενο. Και όχι…10 αφαιρέσεις προς επίλυση δεν το βοηθούν «να ξεχαστεί και να γεμίσει τον χρόνο του».

?Προς γονείς: Με λύπη μου βλέπω γονείς να προσπαθούν να μηδενίσουν τους δασκάλους και το σχολείο των παιδιών τους. Τους παρακαλώ να σταματήσουν. Αυτή την στιγμή γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια να στηθεί κυριολεκτικά από το μ η δ έ ν, ένα τεράστιο πανεθνικό δίκτυο εκπαίδευσης. Δείξτε κατανόηση! Και μην ξεχνάτε, πως η μηδενιστική στάση που επιδεικνύετε περνάει άμεσα στα παιδιά σας. Επιπλέον, σας παρακαλώ σταματήστε να προσθέτετε άγχος στα παιδιά σας για το «πότε θα βγει η ύλη». Ειλικρινά, ας μην βγεί ποτέ! Ας μείνουν σε αυτά που έμαθαν έως τώρα. Ας επαναλάβουν την τάξη αν χρειαστεί. Πιστέψτε με καμία απολύτως διαφορά δεν θα κάνει στην μαθησιακής εξέλιξη του παιδιού σας. Μπροστά σε αυτό που ζούμε, καμία σημασία δεν έχει αν τα παιδιά μάθουν στην προπαίδεια στην Γ ή στην Δ δημοτικού. Σας θυμίζω πως η ύλη έχει σπειροειδή διάταξη.

Σημασία έχει , του χρόνου τα παιδιά να είναι ΟΛΑ στο σχολείο και οι γονείς και εκπαιδευτικοί τους να είναι ΟΛΟΙ εκεί, για να τα βοηθήσουν και να τα διδάξουν.

Δείτε το Post του εκπαιδευτικού

?Προς εκπαιδευτικούς: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν σημαίνει στέλνω στους μαθητές 4 φύλλα εργασίας με ασκήσεις και τους…

Gepostet von Ειδική Αγωγή-Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες am Freitag, 27. März 2020