Κεραμέως: «Η κοινωνία διψά για ποιοτική εκπαίδευση για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο»

Κεραμέως: «Η κοινωνία διψά για ποιοτική εκπαίδευση για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο»

Τους βασικούς πυλώνες του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση επί της αρχής ενώπιων των μελών της διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Κεραμέως στη Βουλή: «Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων»

Όπως επεσήμανε η Υπουργός, πρόκειται για άλλο ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας: «Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων. Η κοινωνία πέρα και πάνω από κόμματα, διψά για ποιοτική εκπαίδευση, για εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο και πανεπιστήμιο, για εξωστρέφεια. Για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.»

Κεραμέως: «Η κοινωνία διψά για ποιοτική εκπαίδευση για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο»

Το νομοσχέδιο αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες:

1ος πυλώνας: Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

2ος πυλώνας: Θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης.

3ος πυλώνας: Ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης.

Η Υπουργός αναφερόμενη στον πρώτο πυλώνα τόνισε: «Η χώρα μας έχει ένα από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και πέρα από αυτήν. Η μεγάλη πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, πάνω από το 80% των αποφάσεων, λαμβάνεται εδώ και χρόνια σε κεντρικό επίπεδο, στο Υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό είναι 35%, δηλαδή το σύστημα είναι αποκεντρωμένο. Και θα πει κανείς, γιατί έχει σημασία αυτή η αποκέντρωση; Γιατί η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι όσο περισσότερο το κέντρο λήψης αποφάσεων είναι στο ίδιο το σχολείο, τόσο βελτιώνονται τα μαθησιακά αποτελέσματα.»

Ως προς το δεύτερο πυλώνα, τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μηχανισμού βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, παράλληλα με αυξημένη λογοδοσία και διαφάνεια, η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «Είναι κοινός τόπος πως κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν έχει πρώτα αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν θετικά σημεία και περιθώρια βελτίωσης.»

Ο τρίτος πυλώνας περιλαμβάνει ενδεικτικές ρυθμίσεις μεταξύ των οποίων είναι η ενίσχυση του παιδαγωγικού έργου και της περαιτέρω στήριξης των μαθητών και εκπαιδευτικών με 1.100 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

«Το νομοσχέδιο αυτό εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια 2 χρόνων τώρα για την αναβάθμιση του σχολείου. Αλλαγές που παίρνουν σάρκα και οστά τώρα τον Σεπτέμβριο.» σημείωσε η Υπουργός, εξηγώντας εν συνεχεία επιγραμματικά τις νέες σημαντικές αλλαγές που θα σηματοδοτήσουν την έναρξη του νέου αναβαθμισμένου σχολείου που ξεκινά από το Σεπτέμβριο.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

• Καθολική εφαρμογή:
– Δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
– Δραστηριοτήτων στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία
– Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια
• Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
• 123 νέα Προγράμματα Σπουδών στη Γενική Εκπαίδευση
• Σχεδόν διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (από 60 το 2019  112 το 2021)
• Ίδρυση 6 Πρότυπων ΕΠΑΛ
• Ψηφιακός μετασχηματισμός (δεξιότητες, εξοπλισμός/υποδομές, υπηρεσίες).

Η κα Κεραμέως αναφέρθηκε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στον Κυριακάτικο τύπο και «αποτυπώνει ανάγλυφα και πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η κοινωνία απαιτεί τις αλλαγές αυτές πέρα και πάνω από κόμματα». Σύμφωνα με την έρευνα 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, όπως και την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 55,7%, όπως και το 79,2% των ψηφοφόρων ΚΙΝΑΛ και 63,5% ΚΚΕ τάσσονται επίσης υπέρ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κα Κεραμέως επεσήμανε ότι «οι αλλαγές που εισάγονται με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι αλλαγές που είχαμε εξαγγείλει και υλοποιούμε μία-μία, με το βλέμμα στραμμένο στο 2033, όταν τα παιδιά που είναι τώρα στο δημοτικό θα ενηλικιωθούν, θα βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Είναι αλλαγές που αγκαλιάζει η κοινωνία και απαιτεί η λογική και η εποχή.».

Διαβάστε επίσης:

Το δημόσιο σχολείο αλλάζει και θα είναι εντελώς διαφορετικό από τη νέα σχολική χρονιά – Όσα πρέπει να ξέρετε

Τη σύνταξη των γονέων του που πέθαναν από κορωνοϊό θα παίρνει ο Δημήτρης που αρίστευσε στις Πανελλήνιες

Μαθητής ξεσπά κατά Κεραμέως: “Με 20.988 μόρια μένω εκτός πανεπιστημίου λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής”

Κεραμέως: “Στο νέο σχολείο δίνουμε ελευθερία στους εκπαιδευτικούς, έμφαση σε δεξιότητες”