Οι διευθυντές ζητούν: “Να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία & Δημοτικά”

Ο αριθμός μαθητών ανά τάξη συνεχίζει να αποτελεί πεδίο αντιδράσεων για την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς σύσσωμοι Διευθυντές και εκπαιδευτικοί ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας να εισακουστεί το αίτημά τους και να ενεργοποιηθεί εκ νέου η διάταξη για 22 μαθητές ανά τάξη αντί για 25 που ισχύει από φέτος και για ελάχIστο αριθμό μαθητών 12 αντί για 15.

Όπως επισημαίνουν και στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η αύξηση των μαθητών ανά τάξη που εφαρμόστηκε από την τρέχουσα σχολική χρονιά, δυσχεραίνει την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η ανακοίνωση των Διευθυντών

Tο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την ολοκλήρωση των εγγραφών στην Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων και τα νηπιαγωγεία, έχει να επισημάνει τα εξής:

Η εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α ́ 111) στις εγγραφές της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2021-2022, που προβλέπει την αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα αλλά και την αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών από 12 σε 15 ανά τμήμα, οδηγεί για δεύτερη σχολική χρονιά, αφενός μεν, στην κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων, αφετέρου δε, στη δημιουργία εκατοντάδων νέων τμημάτων με 25 μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, αλλά και στην υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών από το σχολείο της αρχικής εγγραφής τους σε άλλο σχολείο.

Τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού, τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε τη λειτουργία εκατοντάδων τμημάτων με 25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, γεγονός που θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όπως όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει άμεσα, και πριν την τελική συγκρότηση των τμημάτων της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 50 του Ν.4692/2020 και την επαναφορά του μέγιστου αριθμού μαθητών σε 22 ανά τμήμα αλλά και του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 12 ανά τμήμα.