Το άρθρο 50 του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας με το οποίο πλέον αυξάνεται ο αριθμός μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, 2020-2021, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς.
Αρνητικοί σε αυτή την αλλαγή είναι και οι Διευθυντές των σχολείων καθώς με ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων εκφράζει την αντίθεσή της επισημαίνοντας ότι η επικείμενη αύξηση των μαθητών ανά τάξη,όπως όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, είναι βέβαιο ότι θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Παράλληλα, τονίζουν ότι “θεωρούν τραγικό σε ένα σχέδιο νόμου που έχει ως τίτλο την αναβάθμιση του σχολείου να εμπεριέχονται ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν καταφανώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και
διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού.
Τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. ”
Οι διευθυντές στο τέλος της ανακοίνωσής τους ζητούν την άμεση απόσυρση του άρθρου 50 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.