Τετάρτη 26 Μαρτίου

Οι μαθητές από τη Θεσσαλονίκη που «σώζουν ζωές» μιλούν στο Infokids

Έφτιαξαν το επιτραπέζιο παιχνίδι  «Save me» και διεκδικούν μία θέση στον Διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης Junior achievement Greece!

Συνέντευξη στην Κλέλια Κλουντζού

Εμπνεύστηκαν την ιδέα από τα σεμινάρια που παρακολούθησαν για την παροχή πρώτων βοηθειών από την ανθρωπιστική οργάνωση Kids Save lives! 15 μαθητές από το γυμνάσιο Καλοχωρίου, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την υποστήριξη του Διευθυντή του σχολείου, κατασκεύασαν ένα παιχνίδι ερωτήσεων, θέλοντας να τεστάρουν τις γνώσεις μικρών και μεγάλων στις πρώτες βοήθειες! Παράλληλα, επιχειρούν να στείλουν μήνυμα αλληλεγγύης και βοήθειας προς το συνάνθρωπο.

«ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΝΤΑΣ!»

-Είσαστε όλοι μαθητές της Γ’ γυμνασίου. Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το παιχνίδι «Save me» ;

«Πέρυσι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στον διαγωνισμό δεξιοτήτων Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης “KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP” και εκεί αντιληφθήκαμε ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε θέματα πρώτων βοηθειών. Έτσι μέσω του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο οποίο υπάρχει ενότητα πάνω στις Πρώτες Βοήθειες αποφασίσαμε μαζί με την καθηγήτριά μας κ.Μπουτούρη Άννα, να δημιουργήσουμε αυτό το επιτραπέζιο ώστε να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας. Για την υλοποίησή του παιχνιδιού απευθυνθήκαμε στην ανθρωπιστική οργάνωση KIDS SAVE LIVES και συνεργαστήκαμε με τους κ.Στεφανάκη, κα Ιωσηφίδου και κα Λιάκου» τονίζει η μαθήτρια Ευθυμία Κωνσταντινίδου!

-Εξηγήστε μας τους κανόνες και το σκοπό του παιχνιδιού; Ποιος κερδίζει στο τέλος;

«Συμμετέχουν 2-6 παίκτες ή μπορούν να είναι και ομαδούλες παιδιών. Ανάλογα με το τί θα τύχει στο ζάρι τόσα βήματα προχωράνε. Υπάρχουν χρωματιστοί σταθμοί. Οι πράσινοι αντιστοιχούν σε εύκολες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι κίτρινοι σε μεσαίας δυσκολίας, οι μπλε σε ερωτήσεις με εικόνες και οι μωβ τα δύσκολα περιστατικά. Κάθε παίκτης έχει 3 βοήθειες (να ρωτήσει κάποιον άλλον, να πει 2 απαντήσεις, να αλλάξει ερώτηση). Κερδίζει όποιος τερματίζει πρώτος», τονίζει ο μαθητής Σπύρος Μαλλιάρης.

-Από πού εμπνευστήκατε τις ερωτήσεις; Και σε ποιες ηλικίες απευθύνεται το παιχνίδι;

«Χωριστήκαμε σε ομάδες και ψάξαμε στο διαδίκτυο για τις ερωτήσεις. Για την ορθότητά τους απευθυνθήκαμε στους αρμόδιους του φορέα KIDS SAVE LIVES. Το παιχνίδι  απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού γυμνασίου λυκείου καθώς και σε ενήλικες», λέει η μαθήτρια Γκαμπιέλα Μάλο.

ΤΟ «SAVE ME» ΘΑ ΕΙΝΑΙ ONLINE ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ!

– Πόσο μπορεί να βοηθήσει το Save me σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης;

«Μέσα από το παιχνίδι πιστεύουμε ότι οι γνώσεις που θα αποκτήσουν όσοι θα το παίξουν θα τους μείνουν με πιο εύκολο τρόπο. Πχ αν κάποιος βρεθεί σε κάποιο έκτακτο περιστατικό να ξέρει ότι πρέπει να καλέσει το 166 ή να γνωρίζει πώς είναι ένας απινιδωτής ή τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση τσιμπήματος μέλισσας, » επισημαίνει η μαθήτρια Μελίνα Μέντα

– Που μπορεί κάποιος να το βρει;

«Το παιχνίδι σε λίγο καιρό θα υπάρχει online με οδηγίες ώστε να μπορεί να το κατεβάσει οποιοσδήποτε δωρεάν» λέει ο μαθητής Αντώνης Σίσκος.

«ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ SAVE ME ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!»

Στις 7 Μαρτίου θα λάβετε μέρος στον Διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης Junior achievement Greece. Τι στόχο έχετε ;

«Στόχος μας είναι το παιχνίδι να γίνει γνωστό σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος, να το χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για το μάθημα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά να το κατεβάζουν και οικογένειες και παρέες και να μαθαίνουν παίζοντας. Μακάρι να τα πάμε καλά» τονίζει η μαθήτρια Χριστιάνα Πούλιου.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ!»

– Πώς αισθάνεστε για αυτό το εγχείρημα; Αισθάνεστε ότι βάζετε και εσείς το δικό σας μικρό λιθαράκι στην κοινωνία για να σωθούν ζωές;

«Είμαστε πολύ περήφανοι για όλο αυτό που καταφέραμε να φτιάξουμε και είμαστε ευγνώμονες για τη συνεργασία μας με το φορέα KIDS SAVE LIVES, μαζί πιστεύουμε θα εκπαιδεύσουμε ολοένα και περισσότερους ανθρώπους πάνω σε θέματα πρώτων βοηθειών», λέει η μαθήτρια Μαρίνα Μιχαλάρη.

– Μιλήστε μας για τη δική σας εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες.

«Έχουμε παρακολουθήσει σεμινάριο από τον κ.Στεφανάκη πρόεδρο της ανθρωπιστικής οργάνωσης KIDS SAVE LIVES» τονίζει ο μαθητής Ηλίας Σταματίου.

-Θα ήθελα να μας πει κάποιος εάν χρειάστηκε να κάνει πράξη όσα έμαθε κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης.

«Ναι,  έτυχε σε εμένα μία περίπτωση ρινορραγίας.  Ήξερα από την εκπαίδευση ότι δεν πρέπει να πάμε πίσω το κεφάλι,  κάτι που πολλοί δε το γνωρίζουν» λέει η  Ολίβια Τότσκα.

« ΠΑΡΟΤΡΥΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΑ PROJECTS!»

Ποιο μήνυμα στέλνετε στους νέους της ηλικίας σας , οι οποίοι «δεν ξεκολλάνε» από τα κινητά;

«Τους παροτρύνουμε να συμμετέχουν και αυτοί σε τέτοια project ,να συνεργαστούν με άλλα παιδιά, να σκεφτούν πρωτότυπες ίδεες, να ενημερωθούν και να αποκτήσουν δεξιότητες. Εμείς μέσω του προγράμματος μάθαμε πολλά πράγματα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και τους μέντορές μας, την κα Αλεβίζου και τον κ. Αδαμόπουλο για τα επιχειρηματικά σεμινάρια που παρακολουθούν τα παιδιά και τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν», επισημαίνει η Μαρία Τυκερίδου.

«Είναι η δεύτερη χρονιά που συμμετέχουμε στον διαγωνισμό Εικονικής επιχείρησης του Juniοr Achievement Greece . Μέσω του διαγωνισμούς οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες» επισημαίνει ο Δημήτρης Κυριαζής, διευθυντής του Γυμνασίου Καλοχωρίου.

«Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά για να έχουμε αυτό το ωραίο αποτέλεσμα», τονίζει η μαθηματικός Άννα Μπουτούρη.

«Μέσω του επιτραπέζιου «Save me»  είδαμε πόσο εύκολο και διασκεδαστικό ε4ίναι να μαθαίνει κάποιος για σημαντικά θέματα όπως οι πρώτες βοήθειες,» αναφέρει η μαθηματικός Ελένη Χρυσάφη.

Διαβάστε επίσης:

Η Greenpeace σας προσκαλεί να εξερευνήσετε την “Ακαδημία της φύσης”

Καθαρά Δευτέρα είναι… οι παραδόσεις και τα έθιμα που περνάνε από γενιά σε γενιά

Ροή Ειδήσεων