Πανελλήνιες 2018: Αυτά είναι τα θέματα και οι λύσεις σε Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά

Σήμερα Δευτέρα 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά. Οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται στα Μαθηματικά. Στα Αρχαία Ελληνικά το διδαγμένο κείμενο ήταν από την Πολιτεία του Πλάτωνα και το αδίδακτο από την Ρητορική του Αριστοτέλη.

Θέματα και Απαντήσεις

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Μπορείτε να δείτε τα ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

Μπορείτε να δείτε τα ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Μπορείτε να δείτε τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Μπορείτε να δείτε τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Σχολιασμός για τα Αρχαία Ελληνικά

Το διδαγμένο κείμενο προερχόταν από την Πολιτεία του Πλάτωνα και συγκεκριμένα από τις ενότητες 12 και 13 του σχολικού εγχειριδίου. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις ήταν με σαφήνεια διατυπωμένες και είτε παρέπεμπαν σε σχόλια του σχολικού βιβλίου είτε μπορούσαν να απαντηθούν με προσεκτική ανάλυση των δεδομένων του αρχαίου κειμένου. Η ερώτηση εισαγωγής ήταν διαφοροποιημένη από τα προηγούμενα έτη, καθώς ήταν με τη μορφή αντιστοίχισης. Με τη μορφή αντιστοίχισης ήταν και η μία από τις δύο λεξιλογικές, ενώ η άλλη απαιτούσε την παραγωγή λόγου στα νέα ελληνικά με συγκεκριμένες λέξεις που δίνονταν στους μαθητές. Το αδίδακτο κείμενο προερχόταν από την Ρητορική του Αριστοτέλη. Παρουσίαζε μεταφραστικές δυσκολίες, παρόλο που είχαν δοθεί αρκετές μεταφρασμένες λέξεις. Αντίθετα, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες.

Τζιτζικάκης Παναγιώτης
Φιλόλογος Διακρότημα

Σχολιασμός για τα Μαθηματικά

Το Α και Β θέμα είναι στην ίδια λογική με τα θέματα των τελευταίων χρόνων. Στο Γ θέμα υπάρχει αλλαγή φιλοσοφίας αφού ζητήθηκε να λυθεί πρόβλημα το οποίο είναι βασισμένο σε άσκηση του σχολικού βιβλίου. Παρουσιάζει δυσκολία στις πράξεις και είναι πιθανό να δημιούργησε πρόβλημα σε πολλούς υποψηφίους που δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι σε τέτοιου είδους ασκήσεις ειδικότερα το Γ3. Το Δ θέμα αφορά πολύ καλά διαβασμένους μαθητές με κριτική ικανότητα, ειδικότερα τα τελευταία ερωτήματα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι δεν ζητείται επίλυση ασκήσεων με εφαρμογή γνωστών θεωρημάτων που καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο της διδακτέας ύλης.

Τσακουμάγκος Στέλιος

Διευθυντής Διακρότημα Αγίας Παρασκευής ,

Μαθηματικός