Τα παιδιά γκρινιάζουν και το καλοκαίρι: 6+1 απλές συμβουλές για να σταματήσετε τη «μουρμούρα»

Είναι καλοκαίρι! Για πολλούς είναι η ιδανική εποχή του χρόνου, καθώς η μέρα μεγαλώνει, χαλαρώνουν οι ρυθμοί, και τα σχολεία κλείνουν και είναι η καλύτερη ευκαιρία για τα πιτσιρίκια για δραστηριότητες και παιχνίδι.

Από την άλλη, οι γονείς που έχουν τα παιδιά όλο το καλοκαίρι σπίτι τους και η γκρίνια δεν σταματά ούτε τότε.

Το πρώτο παράπονο που ακούν οι γονείς είναι να κοιμηθούν αργότερα το βράδυ, καθώς δεν έχουν σχολείο. Ένα άλλο είναι οι ώρες που περνούν μπροστά στην οθόνη, παρακαλώντας τους γονείς να δουν περισσότερο τηλεόραση ή να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Για να γλιτώσετε την καλοκαιρινή γκρίνια μπορείτε να κάνετε μερικά καλοκαιρινά deals με τα παιδιά σας… που μπορεί να «πιάσουν»

Κάντε το απλό

Δεν χρειάζεστε 20 κανόνες, απλώς εστιάστε στις βασικές πηγές διαφωνίας. Ανησυχείτε, παραδείγματος χάριν, για τις πολλές ώρες που βρίσκονται μπροστά από τάμπλετ ή κινητό; Εστιάστε σε αυτό.

Περιορίστε τη χρήση της τεχνολογίας: Ναι μεν, αλλά…

Δεν υπάρχει λόγος τα παιδιά να ξοδεύουν πολλές ώρες μπροστά από την οθόνη, γιατί στην τελική δεν είναι και υγιές για αυτά.

Μην σας παρασύρει η φράση: «Μα, βαριέμαι τόσο πολύ» και υπενθυμίστε στα παιδιά σας, ότι είναι δημιουργικά και μπορούν να κάνουν διασκεδαστικό το καλοκαίρι τους παίζοντας σε εξωτερικούς χώρους, τρέχοντας ή παίζοντας κρυφτό ή να φτιάξουν κάστρα. Οι επιλογές που δεν συμπεριλαμβάνουν την τεχνολογία είναι πάρα πολλές.

Φτιάξτε γραπτούς κανόνες

Μπορείτε να κάνετε ξεκάθαρο στο παιδί σας στο καλοκαίρι για το τι θα ακολουθήσει, αν δεν συμβιβαστεί. Μη φοβάστε, δεν είναι κάτι τραγικό. Για παράδειγμα μπορείτε να του πείτε, ότι αν δεν τηρήσει τον κανόνα της μίας ώρας ηλεκτρονικού παιχνιδιού, δεν θα ξαναπαίξει για την υπόλοιπη εβδομάδα.

Δημιουργήστε ένα πλάνο ωρών για τον ύπνο

Το καλοκαίρι συνήθως η ώρα που τα παιδιά πάνε για ύπνο ίσως μεταφερθούν λίγο αργότερα, όμως και τότε χρειάζεται μία σταθερότητα. Φτιάξτε ένα τακτικό χρονοδιάγραμμα για τον ύπνο, καθημερινές και σαββατοκύριακα, και το παιδί σας θα λάβει το μήνυμα σε λίγες μέρες χωρίς να γκρινιάζει.

Αφήστε τα να επιλέξουν τις δουλειές

Αν για παράδειγμα η συμμετοχή τους σε δουλειές, όπως η προετοιμασία του γεύματος ή εκτός σπιτιού δεν είναι απαραίτητη, δώστε την ευκαιρία στα παιδιά σας να αποφασίσουν ποιες μέρες θα αλλάξουν τα σεντόνια τους ή θα φτιάξουν μία σαλάτα για το δείπνο.

Υπενθυμίστε τους καλοκαιρινούς κανόνες

Εάν τα παιδιά σας αρχίσουν να γκρινιάζουν ξανά για να πηγαίνουν ακόμη πιο αργά για ύπνο, απλά θυμίστε τους τι έχετε συμφωνήσει. Αν επιμείνετε σε αυτό, σύντομα τα παιδιά σας θα κατανοήσουν ότι αυτοί οι κανόνες είναι αδιαπραγμάτευτοι.

Με αυτά τα μικρά tips το καλοκαίρι μπορεί να περάσει χωρίς γκρίνιες, τουλάχιστον ως έναν ικανοποιητικό βαθμό.

Πώς να σταματήσετε γενικά την γκρίνια και τα παρακάλια

Όπως σε κάθε συμπεριφορά που μπορεί να «κοπεί» στην πορεία, έτσι είναι δυνατό να συμβεί και με την γκρίνια. Τη λύση δίνει μία ειδικός, συγγραφέας σειράς βιβλίων για την θετική πειθαρχία και κάνει λόγο για τρεις απλές λέξεις: Ρώτησες και απάντησα.

Το κόνσεπτ είναι απλό. Όταν το παιδί σας ζητά να σκάψει για παράδειγμα μία μεγάλη τρύπα στην αυλή και λάβει ένα «όχι» ως αρνητική απάντηση, τότε θα επιστρέψει και θα το ξαναζητήσει με ένα μακρόσυρτο: σε παρακαλώ.

Αντί λοιπόν να επαναλάβεται το όχι, η ειδικός προτείνει τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1:«Άκουσες τι ζήτησες και πήρες απάντηση;» (πιθανώς θα πει όχι)

Βήμα 2: «Με ρώτησες για να σκάψεις μία τρύπα;» (θα πει ναι)

Βήμα 3: «Σου απάντησα;» (θα πει πιθανότατα ναι, αλλά εγώ… )

Βήμα 4: «Μοιάζω η μαμά/ο μπαμπάς που θα αλλάξει γνώμη αν με ρωτάς το ίδιο πράγμα κάθε φορά;» (πιθανώς να αποχωρήσει ενοχλημένο και να αγκιστρωθεί σε κάτι άλλο°

Βήμα 5: Αν ρωτήσει ξανά, τότε πείτε απλώς «Ρώτησες και απάντησα». (Χωρίς περαιτέρω λόγια)

Κατά την ειδικό, φαίνεται ότι… λειτουργεί.

Πηγή: positiveparentingsolutions