Τι φταίει πραγματικά και δεν λειτουργεί το Webex και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι

Σε κατάσταση αλλοφροσύνης βρίσκονται από νωρίς σήμερα το πρωί εκπαιδευτικοί και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι αδυνατούν να συνδεθούν με την πλατφόρμα Webex και να πραγματοποιήσουν τα διαδικτυακά μαθήματά τους.

Μάλιστα, στόχος αυτή τη φορά, σε αντίθεση με το προηγούμενο Lockdown, είναι οι μαθητές να προχωρήσουν κανονικά στην ύλη, κάτι που η υπ. Παιδείας επιβεβαιώνει μέρες τώρα ότι θα μπορέσει να γίνει κανονικά, έστω και μέσω οθονών.

Δυστυχώς, όμως, τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί, ούτε στην ταχύτητα του διαδικτύου -είναι γνωστό καιρό τώρα, ότι η Ελλάδα έχει εξαιρετικά αργό internet, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη-, αλλά ούτε και στην ίδια την πλατφόρμα, η οποία, σύμφωνα με τους τεχνικούς, δεν είναι κατασκευασμένη για να “σηκώνει” τόσο μεγάλο όγκο χρηστών και δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα, λένε οι ειδικοί, “Από τη στιγμή που το bandwidth της πλατφόρμας σηκώνει μέχρι έναν περιορισμένο όγκο δεδομένων, λογικό είναι να μην μπορεί να ανταπεξέλθει.” Σημειώνουν, πάντως, ότι πρόκειται για μία παγκόσμιας χρήσης πλατφόρμα στην οποία μπαίνουν εκατομμύρια χρήστες, άρα το πρόβλημα πρέπει να λυθεί “κεντρικά”.

Ο Παγκόσμιος χάρτης του σημερινού προβλήματος

“Μην μπαίνετε στο ίντερνετ 9 πμ με 6 μμ”

Σε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε όλοι την κατάσταση, τουλάχιστον αναφορικά με το πρόβλημα του αργού δικτύου, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησε σε συστάσεις προς τους πολίτες για αποφυγή των διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας, των social media και των βιντεοκλήσεων κατά τις ώρες αιχμής προκειμένου το δίκτυο να αντέξει τις ανάγκες για την τηλεργασία και τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια του lockdown.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει:

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σταθερών και ασύρματων δικτύων σε όλο το διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και της επαγγελματικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, βρίσκεται σε ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αξιοπιστία των κρίσιμης σημασίας υποδομών της χώρας.

Για την ομαλή, απρόσκοπτη και υπεύθυνη λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών δικτύων το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων υπενθυμίζουν και συνιστούν:

  • Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 πμ έως τις 6 μμ Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.
  • Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις.
  • Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων.
  • Να διατηρούμε ενημερωμένο το λογισμικό όλων των οικιακών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, με βάση τις οδηγίες και τις συστάσεις των κατασκευαστών.
  • Να δείχνουμε αυξημένη προσοχή σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς και έχουν ως θέμα τους τον κορονοϊό -και, γενικότερα, θέματα Υγείας και Πολιτικής Προστασίας- καθώς ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Να υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά και να εμπιστευόμαστε μόνο τις οδηγίες των επιστημόνων και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
  • Αν έχουμε παιδιά, φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε την προσκόλλησή τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες διασκέδασης.
  • Τονίζεται πως κανένας οργανισμός και φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ζητήσει τηλεφωνικά, μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορίες όπως ο κωδικός που χρησιμοποιείτε για την πρόσβασή σας σε κάποια υπηρεσία. Κάθε τέτοια επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης.