Το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης εισάγεται σε όλα τα σχολεία από τον επόμενο Σεπτέμβριο

Το αίτημα πολλών γονιών αλλά και εκπαιδευτικών το τελευταίο διάστημα περί εισαγωγής του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε μια προσπάθεια τα παιδιά να ενημερωθούν  για το πώς θα προστατευτούν από κάθε είδους παρενόχληση και περίεργα αγγίγματα εισακούστηκε καθώς όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής, το εν λόγω μάθημα εισάγεται σε όλα τα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρωθυπουργός «Επεκτείνουμε σε όλα τα σχολεία από το Σεπτέμβριο το πρόγραμμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά τη φετινή χρονιά».

Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση: Ένα μάθημα που επιτέλους μπαίνει στα σχολεία

Aξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Ελλάδα αποτελεί μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν ακολουθεί συγκεκριμένη πολιτική στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία μαζί με τη Βουλγαρία, τη Λιθουανία, την Ιταλία και τη Κύπρο.

Στη Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη η κατάσταση είναι εξόχως διαφορετική. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης έγινε υποχρεωτικό στα σχολεία από το 1968. Στη Δανία, τη Φινλανδία και την Αυστρία από το 1970. Στην Ολλανδία μάλιστα η σεξουαλική αγωγή είναι υποχρεωτική και ξεκινά από τα 11. Στη Δανία δε από τα 12. Στη Φινλανδία με το 80% του πληθυσμού να είναι μέλη της Ευαγγελικής Λουθηρανικής Εκκλησίας, η σεξουαλική απελευθέρωση είναι πιο προχωρημένη, αφού τα παιδιά διδάσκονται σεξουαλική αγωγή από το νηπιαγωγείο. Στην Αυστρία, το μάθημα ξεκινά από το Δημοτικό. Στη Γαλλία πάλι είναι υποχρεωτικό στα σχολεία και ξεκινά από την ηλικία των 6.

Πλήθος ερευνών καταλήγουν στο ότι τα προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που εφαρμόζονται σε σχολεία μπορούν να αποτελέσουν μία βασική στρατηγική πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Το σχολείο είναι το καταλληλότερο μέρος για την εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων καθώς η ενημέρωση είναι καθολική, για όλους τους μαθητές, και έτσι αποφεύγεται ο στιγματισμός των ατόμων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο.