Unesco – Unicef -Παγκόσμια Τράπεζα: Γιατί πρέπει να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία

Ενώ ολόκληρος ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με την πανδημία του κορωνοϊού, η Unesco, η Unicef και η Παγκόσμια Τράπεζα σε έκθεσή τους ζήτησαν να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία.

«Είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα στην επανέναρξη των σχολείων και να προσφέρουμε τα απαραίτητα μαθήματα ώστε να καλύψουν τα κενά» που υπέστησαν οι μαθητές λόγω της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Ρόμπερτ Τζένκινς υπεύθυνος του τμήματος Εκπαίδευσης της Unicef.

«Δεν χρειάζεται να ψάξουμε μακριά για να δούμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση των παιδιών σε όλο τον κόσμο.

Στις χώρες με χαμηλό ή μέσο εισόδημα οι επιπτώσεις αυτές ήταν ακόμη μεγαλύτερες καθώς η περιορισμένη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, οι αυξημένοι κίνδυνοι μείωσης του προϋπολογισμού (για την παιδεία) και οι καθυστερήσεις στα σχέδια επαναλειτουργίας καταστρέφουν κάθε πιθανότητα κανονικότητας για τους μαθητές», επεσήμανε.

Τηλεκπαίδευση και ανισότητες

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, τα παιδιά από αυτές τις φτωχές χώρες έχασαν σχεδόν τέσσερις μήνες σχολείο από την έναρξη της πανδημίας. Στις πλούσιες χώρες τα παιδιά, που έχουν στη διάθεσή τους την απαραίτητη τεχνολογία για τηλεκπαίδευση, έχασαν έξι εβδομάδες, αναφέρεται στην έκθεση.

Για την Unesco και την Παγκόσμια Τράπεζα είναι σημαντικό οι χώρες να επενδύσουν οικονομικά «τώρα» στα σχολικά συστήματα προκειμένου να μειώσει το χάσμα που ανοίγεται μεταξύ των φτωχών και των πλούσιων χωρών εξαιτίας της πανδημίας.

Η έκθεση των τριών θεσμών καταρτίστηκε βάσει εθνικών δεδομένων τα οποία συγκέντρωσαν από σχεδόν 150 χώρες από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβριο.