Καθολικό Lockdown: Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία και τα κέντρα ξένων γλωσσών – Τι θα γίνει με την τηλεκπαίδευση και τις απουσίες

Στις 12 το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει καθολικό lockdown για ένα μήνα σε όλη τη χώρα, περαιτέρω μέτρα ανακοπής της διασποράς του κορωνοϊού καθώς και το τι μέλλει γενέσθαι με την λειτουργία των σχολείων.

Τι θα γίνει με τη λειτουργία των σχολείων

Η κυβερνητική γραμμή που πρώτος χάραξε ο πρωθυπουργός με την άποψη ότι “Τα σχολεία θα είναι τα τελευταία που θα κλείσουν” καθώς και η χθεσινή δήλωση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ότι πρόθεσή της είναι τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά δείχνει ότι μέχρι στιγμής συζητείται ενδελεχώς τι θα γίνει με τα σχολεία καθώς οι εισηγήσεις της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων είναι να κλείσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας να παρακολουθούν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης ενώ να λειτουργήσει κανονικά και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αν τελικά ο πρωθυπουργός δεχθεί την πρόταση των λοιμωξιολόγων θα ακολουθηθεί ένα διαφορετικό σχέδιο από αυτό που είχε προβλεφθεί μέσω του ΦΕΚ για την λειτουργία των σχολείων στις ζώνες αυξημένου κινδύνου βάσει του οποίου είτε κανονικά τα μαθήματα στα σχολεία είτε επιλέγεται η λύση της εκ περιτροπής λειτουργίας και τηλεκπαίδευσης.

Το μοντέλο λειτουργίας των σχολείων που ίσχυε μέχρι σήμερα σε Σέρρες και Θεσσαλονίκη

Υπενθυμίζεται ότι διαφοροποίηση στη λειτουργία των σχολικών μονάδων συνέβη στις Σέρρες και στη Θεσσαλονίκη καθώς επιλέχθηκε να εφαρμοστεί το μοντέλο να λειτουργεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια κανονικά ενώ τα Λύκεια να αναστείλουν τη λειτουργία τους.Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα παιδιά Λυκείου έχουν μεγαλύτερη και πιο στενή, πιο κοντινή κοινωνική δραστηριότητα με τους συμμαθητές τους.

Τι θα γίνει με τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών

Σύμφωνα με πληροφορίες για τα μαθήματα στα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών προτείνεται η λύση της τηλεκπαίδευσης για να μην χαθεί διδακτικός χρόνος.

Νέες εγγραφές στο Ολοήμερο

Θα λειτουργήσει κανονικά και το ολοήμερο και μάλιστα όπως ανακοινώθηκε δεν θα σταματήσουν οι εγγραφές νέων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών ώστε να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι γονείς.

Υποχρεωτική η παρακολούθηση της τηλεκπαίδευσης

Η υπουργός Παιδείας χθες δήλωσε ότι το σύστημα τηλεκπαίδευσης είναι έτοιμο να ξεκινήσει ανά πάσα στιγμή και ήδη οι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί στη χρήση του.

Η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης για τα μαθήματα του Λυκείου και του Γυμνασίου να σημειωθεί ότι θα είναι διαφοροποιημένη σε σχέση με αυτή του περασμένου Μαρτίου καθώς όπως προβλέπει και η σχετική εγκύκλιος θα έχει χαρακτήρα υποχρεωτικό σε σχέση με την ύλη και το πώς αυτή προχωράει ενώ θα λαμβάνονται και απουσίες. Ενδεικτικό το παράδειγμα των Σερρών και της Θεσσαλονίκης που τα μαθήματα έχουν υποχρεωτική παρακολούθηση και η ύλη προχωρά όπως θα προχωρούσε αν τα σχολεία ήταν ανοιχτά με την ίδια ροή.

Ζαχαράκη: Έχουμε ένα πλήρες σύστημα παροχής εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης

Σε χθεσινή της συνέντευξη η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ερωτηθείσα για το πώς εφαρμοστεί η τηλεκπαίδευση σε περίπτωση καθολικού lockdown δήλωσε ότι “Έχουμε για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης ένα πλήρες σύστημα παροχής εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, με σημαντική μάλιστα συμμέτοχη μαθητών και εκπαιδευτικών το οποίο συνεχώς βελτιώνεται και αποτελεί παρακαταθήκη, «κτήμα εσαεί», για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Η προηγούμενη εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης μας έδωσε σημαντικά στοιχεία για βελτίωση και ενίσχυση της και υπογράμμισε υποχρεώσεις μας για την καλύτερη εφαρμογή της.”

Τα 4 SOS της τηλεκπαίδευσης

Σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπ. Παιδείας αναφορικά με τις οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη δημιουργία και λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020-21 ισχύουν τα κάτωθι για την  «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-21», όπως ισχύει σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1) Παρουσιολόγιο

Για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών/τριών προκειμένου οι Διευθυντές/τριες να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.

2) Ρόλος ΠΕΚΕΣ

Σύμφωνα με το υπ΄ αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ η οργάνωση των προγραμμάτων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνιστάται να γίνεται σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ).

Οι Οργανωτικοί Συντονιστές σε συνεργασία με τους ΣΕΕ κάθε ειδικότητας είναι υπεύθυνοι για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ανά τάξη και για το συντονισμό και την υποστήριξη των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών σε ότι αφορά στο παιδαγωγικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, την εποπτεία κάθε τάξης, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει η ΠΔΕ σε συνεργασία με τον ΣΕΕ στου οποίου την παιδαγωγική ευθύνη ανήκει το σχολείο του εκάστοτε εκπαιδευτικού που έχει αναλάβει τη διδασκαλία της κάθε τάξης. Το ίδιο προτείνεται και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο θα πρέπει να ορίζεται κατά περίπτωση υπεύθυνος ΣΕΕ ανά τάξη ή ειδικότητα.

3) Επιλογή Εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το υπ΄αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, στα διαδικτυακά τμήματα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η επιλογή γίνεται σε συνεργασία με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των συγκεκριμένων τάξεων και μαθημάτων και τη σοβαρότητα της κατάστασης της υγείας τους.

4) Βιβλίο ύλης

Τηρείται βιβλίο ύλης από κάθε εκπαιδευτικό το οποίο ενημερώνεται καθημερινά. Στο τέλος κάθε μήνα και πάντα σε συνεννόηση με τους ΣΕΕ θα ενημερώνονται για την  της ύλης οι σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν οι μαθητές των τμημάτων.

Τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν διαθέτουν tablet και υπολογιστή για να παρακολουθούν τα διαδικτυακά μαθήματα

Η υφυπουργός Παιδείας ερωτηθείσα για το εν λόγω ζήτημα απάντησε ότι “Από δωρεές έχουν εξασφαλιστεί περισσότερες από 21.500 συσκευές tablet, και σχεδόν 3.500 laptop/notebook, συνολικής αξίας άνω των 4.480.000 ευρώ, ενώ έχουμε δρομολογήσει την παραλαβή άλλων περίπου 48.000 συσκευών μέσω διαγωνισμού.”

Εξαδάκτυλος: Aνοιχτοί οι παιδικοί σταθμοί, κλειστά τα φροντιστήρια

«Το δεύτερο κύμα είναι και ισχυρότερο και φονικότερο. Τα μέτρα των προηγουμένων φάσεων είχαν πρόβλημα ως προς την τήρηση. Αυτή τη στιγμή δεν θα έπρεπε να κάνουμε κάτι άλλο« είπε ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Γιατί εισηγήθηκαν να μείνουν ανοιχτά τα Δημοτικά

Ο κ. Εξαδάκτυλος εξήγησε μιλώντας στον ΑΝΤ1 γιατί οι ειδικοί εισηγήθηκαν να μείνουν ανοιχτά τα δημοτικά σχολεία.

«Η εισήγηση είναι ότι τα δημοτικά μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά για δύο λόγους: Πρώτον γιατί τα παιδιά δημοτικού μεταδίδουν διαφορετικά τον ιό, σε πολύ μικρότερο βαθμό και νοσούν ελαφρότερα από τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου. Δεύτερον τα παιδιά του δημοτικού πολύ δύσκολα μπορούν να κάνουν τηλεκπαίδευση.

«Οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί θα είναι ανοιχτοί και τα νηπιαγωγεία. Τα φροντιστήρια κλειστά» διευκρίνισε.