Πόσα τροχαία ακόμη μέχρι να αποκτήσουμε οδηγική συνείδηση και εκπαίδευση;
Βαρύς παραμένει ο φόρος αίματος που πληρώνει η χώρα στους δρόμους, με ακόμη ένα θανατηφόρο τροχαίο να προστίθεται στη μαύρη λίστα των θυμάτων. Αυτή τη φορά, η τραγωδία σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (22/04/2025) στην Αττική Οδό, στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο, στο ύψος του κόμβου Ηρακλείου.
Ο άτυχος 21χρονος οδηγός μοτοσυκλέτας συγκρούστηκε – υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες – με διερχόμενο όχημα. Η μηχανή φέρεται να εξετράπη της πορείας της και να προσέκρουσε στο προστατευτικό τοιχίο, τυλιγμένη στις φλόγες. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, ο νεαρός εκτοξεύθηκε και βρέθηκε στο οδόστρωμα χωρίς τις αισθήσεις του.
Αυτόπτες μάρτυρες έσπευσαν να τον βοηθήσουν, προσφέροντας τις πρώτες βοήθειες, ενώ στο σημείο κατέφθασε άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε τον νεαρό στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός».
Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, ο 21χρονος υπέκυψε στα βαριά τραύματά του, σκορπίζοντας θλίψη στην οικογένεια και τους οικείους του.
Θλιβερά στατιστικά
Η τραγωδία αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ανησυχητικών στατιστικών που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το 2024 σημειώθηκαν 665 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα, αριθμός που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ πενταετίας και αύξηση σχεδόν 27% σε σύγκριση με προηγούμενα έτη . Το 2023, καταγράφηκαν 646 νεκροί, 659 βαριά τραυματίες και 12.156 ελαφρά τραυματίες από τροχαία ατυχήματα .
Η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει μία από τις χαμηλότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την οδική ασφάλεια, με 60 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.