Μια κακοκαιρία που την περιμέναμε τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν έρθει, ένας κρατικός μηχανισμός που δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την ασφάλεια, την υγεία και -τελικά- τη ζωή του λαού και μια μεθοδευμένη προσπάθεια υποβάθμισης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου συνθέτουν τα κομμάτια του παζλ της κωμικοτραγικής εικόνας που γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικοί βιώνουν από το απόγευμα της Κυριακής.
Κληθήκαμε αργά το απόγευμα της Κυριακής, παραμονή του χιονιά, να οργανώσουμε τηλεκπαίδευση για την Δευτέρα και την Τρίτη, σύμφωνα με τις αρχικές οδηγίες του υπουργείου.
Μια κρίσιμη μάζα εκπαιδευτικών, ολόκληρα σχολεία, αρνήθηκαν να βάλουν για άλλη μια φορά πλάτη και να παρέχουν τηλεπαίδευση με τον ατομικό τους εξοπλισμό, προετοιμάζοντας -μάλιστα- το μάθημά τους στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια ενός βραδιού μη εργάσιμης -κιόλας- ημέρας.
Η πρόσβαση στα ΚΛΕΙΣΤΑ σχολεία κατέστη επικίνδυνη και η τηλεκπαίδευση τη Δευτέρα είχε μεγάλη αποχή.
Το υπουργείο, μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης έβαζε τις διευθύνσεις των σχολείων να στέλνουν ωρολόγιο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης στους γονείς, με σκοπό να βάλουν τους γονείς απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Δεν τους βγήκε. Η συμμετοχή στην παρωδία τηλεκπαίδευσης ήταν μικρή και οι αρνητικές αντιδράσεις των γονιών λίγες.
Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη το υπουργείο αναδιπλώθηκε προσωρινά. Όταν έγιναν φανερές και οι τραγικές ελλείψεις του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε εκχιονιστικά μέσα και υποδομές, με εγκλωβισμό χιλιάδων αυτοκινήτων και με διακοπές ρεύματος, κήρυξε την Τρίτη και την Τετάρτη ως ημέρες γενικής αργίας στην Αττική και σε άλλες περιοχές. Διευρίνισε, δε, ότι η τηλεκπαίδευση δεν θα γίνει γιατί δεν θα υπάρχει…τεχνική υποστήριξη (ντράπηκε και η ντροπή…).
Τετάρτη πρωί η τεχνική υποστήριξη…βρέθηκε και η τηλεπαίδευση ξανάγινε υποχρεωτική για το υπόλοιπο της εβδομάδας.
Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη υποχρεωνόμαστε να ξαναδιατυπώσουμε και να επανατεκμηριώσουμε την αυτονόητη θέση:
Κανένας εκπαίδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση με τον ατομικό του εξοπλισμό, γιατί:
1. Δεν υποχρεώνεται κανένας εκπαιδευτικός να διαθέτει στο σπίτι του ατομικό εξοπλισμό και (καλή) σύνδεση στο διαδίκτυο.
2. Δεν υπάρχει καμία Ειδική Υπουργική Απόφαση για το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης σε περίπτωση που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω κακοκαιρίας. Επιστρατεύτηκε το έγγραφο του γγ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση (30-09-2021 Αρ. Πρωτ. 123458/ΓΔ4), με θέμα «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022». Πρόκειται για έγγραφο που συντάχθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου και δεν αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ σχετικό με την κακοκαιρία.
3. Το υπουργείο και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προκρίνουν την πλατφόρμα WEBEX της CISCO, η οποία βαρύνεται με διαπιστωμένες παραβάσεις του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με την απόφαση 50/2021 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
4. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι βρισκόμαστε ήδη αρκετές μέρες μετά την χιονόπτωση της Δευτέρας. Ο κρατικός μηχανισμός όφειλε να επιστρατευτεί, ώστε οι δρόμοι να ανοίξουν, οι μετακινήσεις να καταστούν απολύτως ασφαλείς και τα σχολεία να είναι ανοιχτά. Δεν είναι δυνατόν 5 ώρες χιονόπτωσης να παραλύουν τα πάντα. Πού ζούμε; Κι εμείς γιατί να βάλουμε πλάτη σε όλο αυτό; Είναι δυνατόν;;
Δεν νομιμοποιείται το Υπουργείο Παιδείας να υποχρεώσει κανέναν/καμία εκπαιδευτικό να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του
Πόσο μάλλον να ζητάει από εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε καραντίνα να τηλεργαστούν υπό αυτές τις συνθήκες. Ο λαγός Γεραπετρίτης δεν είχε πει τυχαία ότι οι εκπαιδευτικοί που ΝΟΣΟΥΝ θα πρέπει να παρέχουν τηλεκπαίδευση από το σπίτι. Στην περιοχή μας πολλές μητέρες συνάδελφοι δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους, πολλά από τα από τα οποία νοσούν. Πολλοί συνάδελφοι δεν εργάζονται κοντά στον τόπο κατοικίας τους και πρέπει να επωμιστούν τους παγωμένους δρόμους του επιτελικού κράτους της κυβέρνησης των αρίστων.
Καλούμε τους γονείς να σταθούν στο πλάι των εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, που θα παρέχει υψηλού επιπέδου μόρφωση στους μαθητές δια ζώσης και χωρίς αποκλεισμούς.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην κάνουν εκπτώσεις που προσβάλλουν τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά τους.
εκπαιδευτικός
Διαβάστε επίσης:
Τι ισχύει για τα self test των μαθητών αυτή την εβδομάδα – Οι περιπτώσεις μαθητών επαφών με κρούσμα
Αττική Οδός: “Έσπασαν τα νερά 8 μηνών εγκύου όσο ήταν εγκλωβισμένη”– Γέννησε πρόωρα – Τι καταγγέλει
Πάνω από 43.000 τα κρούσματα στα παιδιά – Καμπανάκι για τη νόσησή τους από τον παιδίατρο