Πανελλήνιες 2020: “1 στους 2 κάτω από τη βάση” λένε τα στατιστικά – Πού οφείλεται η πανωλεθρία

Την υψηλότερη συγκέντρωση μορίων, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα των φετινών Πανελληνίων εξετάσεων, σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού έχουν οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν έως 10.000 μόρια, σύμφωνα με τα στατιστικά της κλιμάκωσης των μορίων, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Μάλιστα, σε όλη την Ελλάδα, μόλις τρεις είναι οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν πάνω από 19.500 μόρια – κορυφαία των οποίων και η Εμμανουέλα Μόσχου, στην οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενο άρθρο μας.

Στα Αρχαία, σύμφωνα με τα στατιστικά, μόλις 1 στους 2 πέτυχε βαθμολογία πάνω από το 10, όπως και στις Θετικές Σπουδές, όπου αυτοί που αρίστευσαν αποτελούν μόλις το 1,28%. Όλα αυτά δίνουν την εντύπωση, ότι μάλλον τα πράγματα δεν πήγαν και τόσο καλά για τους υποψήφιους… Είναι πράγματι έτσι;

Το Infokids.gr επικοινώνησε με την κ. Αλεξάνδρα Μιχαλοκοπούλου, εκπαιδευτικό και υπεύθυνη στη γραμματεία βαθμολογικού τμήματος, εκεί δηλαδή που οι βαθμολογητές φέρνουν τα γραπτά αφού τα βαθμολογήσουν, οπότε έχει μια πολύ καλή εικόνα του πώς έγραψαν φέτος οι μαθητές, συγκριτικά τουλάχιστον με άλλες χρονιές, η οποία δεν συνάδει με αυτήν που δόθηκε στη δημοσιότητα.

“Σύμφωνα με την εικόνα που έχω τόσο εγώ, όσο και οι βαθμολογητές, αλλά και γονείς εκπαιδευτικοί με παιδιά υποψηφίους, με τους οποίους επικοινώνησα, αλλά και παρακολουθώντας τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο Παιδείας σε σύγκριση με αυτά που βλέπουμε κάθε χρόνο, τα αποτελέσματα των φετινών βαθμολογιών δεν διαφέρουν και πολύ από αυτά που έχουμε πάντα.

Εκεί που υπήρχαν μεγάλες διαφοροποιήσεις, ήταν στη νεοελληνική γλώσσα και δη στην έκθεση, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, ενώ και τα θέματα της χημείας την τελευταία μέρα φάνηκε πως ήταν λίγο δύσκολα.

Τα παιδιά, όμως, που γνώριζαν έγραψαν.

Αυτό που φάνηκε να άλλαξε φέτος ήταν η ψυχολογία πολλών υποψηφίων, οι οποίοι μάλλον ήλπιζαν, ότι λόγω μικρότερης ύλης, όπως αποφασίστηκε να γίνει ένεκα της πανδημίας, θα ήταν και πιο εύκολα τα θέματα, οπότε θα τους ήταν πιο εύκολο να γράψουν ακόμα κι αν δεν είχαν διαβάσει τόσο καλά.

Δεν έγινε, όμως, αυτό: Η ύλη μπορεί να ήταν λιγότερη, όμως τα θέματα ήταν διαβαθμισμένα στη δυσκολία τους -και νομίζω ορθώς.

Αυτό το ‘1 στους 2’ δεν ισχύει, λοιπόν.

Από το χέρι μου πέρασαν όλα τα μαθήματα γιατί ο ρόλος μου ήταν να τα ξεφυλλίζω για να δω αν έχουν μπει σωστά τα αυτοκόλλητα, οπότε έβλεπα όλα τα αποτελέσματα και διαπίστωσα, ότι υπήρχαν παιδιά που χτύπησαν και 100αρια και 90αρια.

Δεν βλέπω, λοιπόν, να έγινε τίποτα διαφορετικό στις φετινές εξετάσεις. Γράψανε όσοι είχαν διαβάσει.”