4 κοινές ανησυχίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες οι νέες μαμάδες

Μόλις γεννήσατε και είστε τόσο ενθουσιασμένη με την άφιξη του νέου μέλους στην οικογένεια, όμως ίσως έχετε κάποιες ανησυχίες που δεν σας αφήνουν να το απολαύσετε όσο θα θέλατε. Οι ειδικοί δίνουν απαντήσεις σε μερικά από τα μεγαλύτερα ερωτήματα των νέων μαμάδων, συμπεριλαμβανομένου του θηλασμού, τα κιλά της εγκυμοσύνης και τη σχέση με το σύντροφό σας. Παρακάτω θα βρείτε τις καλύτερες στρατηγικές για την αντιμετώπιση τους.

1. «Ο μύθος είναι ότι ο θηλασμός έρχεται φυσικά», αναφέρει η ψυχοθεραπεύτρια Lisa Spiegel. Για τις περισσότερες γυναίκες αυτό δεν είναι αλήθεια, καθώς μπορεί τελικά να αισθανθούν άνετα με το θηλασμό μετά από πολλές εβδομάδες, αλλά χρειάζεται εξάσκηση για να το κάνουν σωστά. Συχνά, οι μητέρες αισθάνονται έντονη πίεση από τους γιατρούς, τους φίλους και την οικογένεια για να θηλάσουν το μωρό τους. Ολόκληρη η ιατρική κοινότητα συνιστά το θηλασμό για τα οφέλη που προσφέρει τόσο στη μητέρα όσο και στο παιδί, όμως μην ξεχνάτε ότι το πιο σημαντικό είναι να γίνεται ευχάριστα για τη μητέρα και το παιδί.

Πώς να το αντιμετωπίσετε: Εάν ο θηλασμός δεν πηγαίνει καλά, συμβουλευτείτε κάποια άλλη μητέρα που έχει θηλάσει τα παιδιά της. Ζητήστε της να έρθει και να παρακολουθήσει πώς το κάνετε. Μπορεί να έχει μερικές προτάσεις που θα κάνουν τα πράγματα καλύτερα. Δώστε στον εαυτό σας και το μωράκι σας το χρόνο που χρειάζεστε για να τα καταφέρετε.

2. Η προσαρμογή στο νέο σας ρόλο ως γονείς προσθέτει απίστευτο άγχος ακόμα και στις πιο δυνατές σχέσεις. Μπορεί οι νέες μητέρες να αισθάνονται ότι ο σύζυγός τους δεν καταλαβαίνει πόσο δύσκολη είναι η φροντίδα του μωρού. Από την άλλη, οι άνδρες μπορεί να αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από ποτέ για να επιτύχουν στη δουλειά τους και να στηρίξουν οικονομικά την οικογένειά τους.

Πώς να το αντιμετωπίσετε: Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι ο σύζυγός σας κάνει πιθανώς το καλύτερο που μπορεί. Δεύτερον, πρέπει να αναγνωρίσετε ότι η φροντίδα ενός παιδιού είναι πολύ δύσκολη και ότι προσωρινά θα επηρεάσει τη σχέση σας. Από εκεί και πέρα, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να μιλήσετε για το τι σας ενοχλεί. Αφήστε το σύζυγό σας να μάθει τι χρειάζεστε από εκείνον, δεν μπορεί να διαβάσει το μυαλό σας.

3. Οι νέες μητέρες υποθέτουν ότι το να επιστρέψουν στο κανονικό βάρος τους θα είναι πολύ εύκολο. Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος ώστε το σώμα σας να φαίνεται όπως πριν. Οι μητέρες που χάνουν τα κιλά της εγκυμοσύνης αμέσως είναι ελάχιστες. Οι περισσότερες χρειάζονται τουλάχιστον ένα χρόνο για να επανέλθουν στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Ακόμη κι εκείνες που χάνουν τα κιλά γρήγορα μπορεί να συγκλονιστούν όταν ανακαλύψουν ότι το σώμα τους έχει μεταμορφωθεί με άλλους τρόπους.

Πώς να το αντιμετωπίσετε: Θυμηθείτε ότι τα επιπλέον κιλά εξυπηρετούν έναν σημαντικό σκοπό: Συμβάλλουν στην αποθήκευση της ενέργειας και του λίπους που χρειάζεστε για να θηλάσετε με επιτυχία. Και ενώ είναι καλό να ενσωματώσετε κάποια άσκηση στο πρόγραμμά σας όταν μπορείτε, προσπαθήστε να μην το παρακάνετε με την απώλεια βάρους.

4. Οι νέες μητέρες αισθάνονται μεγάλη πίεση: Τα παιδιά τους θα πρέπει να είναι πάντα χαρούμενα και το σπίτι τους πεντακάθαρο. Αλλά η προσπάθεια να είναι τέλεια θα σας κάνει να τρελαθείτε. Αντί αυτού, στοχεύστε να είστε μια αρκετά καλή μητέρα. Αυτό σημαίνει ότι παρέχετε ένα ασφαλές περιβάλλον στο μωρό σας, αλλά δεχτείτε ότι θα κάνετε λάθη – και εσείς και το σπίτι σας μερικές φορές δεν θα είναι στα καλύτερά του.

Πώς να το αντιμετωπίσετε: Μην αισθάνεστε ένοχοι εάν κάποια φορά βάλετε το μωρό στο καρεκλάκι του για λίγο, μέχρι να μπορέσετε να φάτε το μεσημεριανό σας ή να κάνετε ένα γρήγορο ντους. Επιπλέον, αποδεχθείτε ότι τα μωρά κλαίνε και μην το παίρνετε ως ένδειξη της αποτυχίας σας εάν δεν μπορείτε να το ηρεμήσετε αμέσως.