Αλαλούμ στα σχολεία με τη διδασκαλία της β ξένης γλώσσας- Τα 3 προβλήματα που σαμποτάρουν το μάθημα

Ένα πρωτοφανές χάος επικρατεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με τον τρόπο διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

Με το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρόνιας πολλοί μαθητές βρέθηκαν να διδάσκονται μία γλώσσα διαφορετική από αυτή που είχαν επιλέξει και που οι περισσότεροι είχαν ήδη ξεκινήσει εξωσχολικά.

Σύμφωνα με καταγγελίες γονέων που έχουμε δεχθεί και στο Infokids.gr  οι μαθητές των πρέπει να διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα, Γαλλικά ή Γερμανικά, τη γλώσσα της επιλογής τους και όχι αυτή που τους επιβάλλει η εγκύκλιος Γαβρόγλου βάσει αριθμητικών κριτηρίων.

Τι ορίζει η εγκύκλιος Γαβρόγλου για τη διδασκαλία β ξένης γλώσσας

Η εγκύκλιος Γαβρόγλου (Φ52/60314/Δ1/16.04.2019) δεν επιτρέπει τη δυνατότητα λειτουργίας επί πλέον τμήματος ξένης γλώσσας επιλογής των μαθητών από τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας.

Αποτέλεσμα, η 2η ξένη γλώσσα να διδάσκεται σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών σε επίπεδο τμήματος, καταστρατηγώντας έτσι το όποιο δικαίωμα επιλογής των υπολοίπων.

Τι καταγγέλουν οι καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας  Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης τα 3 βασικά προβλήματα που παρατηρούνται μέχρι στιγμής στα δημόσια σχολεία της χώρας είναι τα εξής:

Οι μαθητές διδάσκονται άλλη γλώσσα από αυτή που επιθυμούν

Μαθητές αναγκάζονται να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επιθυμούν με κριτήριο την αριθμητική και συχνά την οριακή πλειοψηφία της εκάστοτε επιλεγόμενης γλώσσας, δημιουργούνται αποκλειστικά γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα σχολεία παρά την ύπαρξη μεγάλου και ικανού αριθμού δηλώσεων της άλλης γλώσσας καταστρατηγώντας τα μαθησιακά δικαιώματα (π.χ. μόνο στην Αττική 951 μαθητές θα διδαχθούν Γερμανικά ενώ επέλεξαν Γαλλικά, σε 6 σχολεία ένας μαθητής έκρινε τη 2η Ξ.Γ της Ε’ τάξης, ενώ υπάρχουν σχολεία που δήλωσαν ακόμη και 30 μαθητές τη Γαλλική γλώσσα αλλά δεν θα την διδαχθούν) και τέλος συρρικνώνεται το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.

Υπεράριθμα και ανομοιογενή τμήματα

Επιπρόσθετα, δημιουργούνται υπεράριθμα και ανομοιογενή τμήματα, τα οποία λειτουργούν με πάνω από 25 μαθητές (κατά παράβαση του Π.Δ. 79/2017) υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη γνώση, την ουσιαστική διδασκαλία και την παιδαγωγική προσέγγιση του μαθήματος. Καθιστούν άρα την αποτελεσματικότητα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο ελλιπή και κάθε σχεδιασμό της ανέφικτο.

Οι εκπαιδευτικοί  μετατρέπονται σε μπαλαντέρ

Παράλληλα και ενώ οι εγκύκλιοι για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας για τη φετινή χρονιά αναφέρονται « στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου », οι εκπαιδευτικοί γαλλικών μετατρέπονται σε μπαλαντέρ προκειμένου να καλύψουν κενά που διαμορφώνονται στα ωρολόγια προγράμματα (ευέλικτη ζώνη, ολοήμερο κλπ.) καλούνται να διδάξουν σε υπεράριθμα τμήματα, σε 4 ή 5 σχολεία, μετακινούμενοι από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα ακόμη και στη διάρκεια δεκάλεπτων διαλειμμάτων.