Αυτή η δασκάλα εξηγεί πώς τα τεστ δημιουργούν στους μαθητές Δημοτικού σχολική άρνηση και χαμηλή αυτοεκτίμηση

Στη συνείδηση των περισσότερων το διαγώνισμα μετρά με αρκετή ακρίβεια το τι γνωρίζει μέχρι στιγμής ο μαθητής. Αυτή όμως είναι μια εσφαλμένη άποψη διότι τα διαγωνίσματα δεν είναι ούτε αξιόπιστα, ούτε έγκυρα.

Με ανάρτησή της η ψυχοπαιδαγωγός Αλεξάνδρα Νάση που διατηρεί τη σελίδα Μικρά Ανθρωπάκια δίνει μια άλλη διάσταση στην αξία των διαγωνισμάτων και των τεστ τα οποία γράφουν οι μαθητές Δημοτικού, εξηγώντας ότι πολλές φορές η βαθμολογία και η κρίση του δασκάλου για την επίδοση του μαθητή σε κάποιο γραπτό μπορεί να οδηγήσει σε σχολική άρνηση και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Μιλώντας με την κα Νάση για το εν λόγω ζήτημα δήλωσε αποκλειστικά στο Infokids ότι “Τα τελευταία χρόνια έρχονται στην ειδική αγωγή παιδιά που απλώς δεν έχουν διδαχτεί καλά ή που τα έχουν τσακίσει ψυχολογικά άσχημα σχόλια από το περιβάλλον τους. Είναι πολλοί οι παράγοντες που οδηγούν σε σχολική αποτυχία και άρνηση. Όταν έχω κουραγιο να τα πω , γνωρίζοντας τι θα ακούσω στη συνέχεια, προσπαθώ να δίνω τροφή για σκέψη.”

Η ανάρτηση τροφή για σκέψη της δασκάλας

Ο κύριος είπε ότι δεν τα πήγαμε καλά… 

Το μικρό ανθρωπάκι διαβάζει ασταμάτητα για κάθε διαγώνισμα του σχολείου. Διαβάζει σε βάθος κάθε μέρα την ύλη στο σπίτι και ανά διαστήματα κάνει επαναλήψεις. Είναι κουρασμένο, αλλά εύκολα πείθεται να συνεχίσει την προσπάθεια και να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.

Η γλώσσα δεν είναι το αγαπημένο του μάθημα. Ίσως γιατί δυσκολεύεται. Ίσως γιατί δεν καταλαβαίνει το νόημα σε αυτά που διαβάζει. Ίσως κάτι άλλο… παρόλα αυτά πάει προετοιμασμένο για το διαγώνισμα.

Μια άσκηση όλη λάθος.

“Ο κύριος είπε ότι κανείς δεν τα πήγε καλά στο τεστ”, απολογείται.
Κοιτάω την άσκηση. Υπογραμμίστε πώς δηλώνεται ο χρόνος στις παρακάτω προτάσεις (γιατί;;; ποιο το νόημα;;; ξέρουν να τον δηλώνουν όταν μιλάνε). Μετά αναφέρατε αν ο χρόνος δηλώνεται με επίρρημα, ουσιαστικό, φράση με πρόθεση ή χρονική πρόταση (γιατί;;;;; τι σημασία έχει;;;;).

Σκέφτομαι μια τάξη να γυρνάει σπίτι και να απολογείται για τη χαμηλή απόδοση.

Παιδιά που πίστεψαν ότι κάτι δεν έκαναν καλά. Γονείς να αγχώνονται για τη χαμηλή επίδοση και να ψάχνουν ιδιαίτερα μαθήματα για ενίσχυση

Όμως τελικά μήπως αυτή η ύλη και ο τρόπος που φτάσαμε να διδάσκουμε και εξετάζουμε τη γλώσσα στους μαθητές μας σε ένα επίπεδο ανούσιο γλωσσικά για αυτές τις ηλικίες είναι το πρόβλημα;

Μήπως τα αποτελέσματα των τεστ είναι δείκτες ότι κάτι δεν διδάξαμε σωστά; Μήπως θέσαμε ακατάλληλους ή ανούσιους στόχους; Καλλιεργούμε τη φιλομάθεια στα παιδιά ή απλώς τα οδηγούμε σε υποεπίδοση, σχολική άρνηση και χαμηλή αυτοεκτίμηση;

Έχουν οι μαθητές δυσκολία να μάθουν ή/και εμείς να θέσουμε κατάλληλους στόχους για εκείνα; Ποιος δεν τα πήγε καλά τελικά;

Διαβάστε επίσης:

Θέλεις να στηρίξεις εκπαιδευτικά το παιδί σου; Επίλεξε τον σωστό τεχνολογικό εξοπλισμό

Μία ολόκληρη οικογένεια στην Κρήτη σπουδάζει στο ίδιο Πανεπιστήμιο – Πώς τα κατάφεραν

Θέλεις να ασχοληθείς με το μεγάλωμα των παιδιών; Tα Παιδικά Χωριά SOS αναζητούν προσωπικό φροντίδας