Γονείς, σπάστε τα στερεότυπα και αναθρέψτε κορίτσια που θα πιστέψουν στον εαυτό τους

Αν είστε γονείς κοριτσιών σίγουρα θα έχετε ακούσει την άποψη ή ενδεχομένως να την έχετε εκφράσει και εσείς οι ίδιοι «Τα κορίτσια δεν έχουν μαθηματικό μυαλό».

Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα, καθώς όπως δείχνουν ολοένα και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία, κορίτσια και αγόρια έχουν αντίστοιχη λειτουργία εγκεφάλου σε ό,τι αφορά την επεξεργασία των μαθηματικών και αντίστοιχη μαθηματική ικανότητα.

Η επιστημονική καριέρα δεν είναι προνόμιο μόνο των αγοριών

Σε αυτό το μήκος κύματος κινούνται και οι δηλώσεις της γνωστής παρουσιάστριας τηλεπαιχνιδιών στην Αγγλία, Rachel Riley, που παρότρυνε τους γονείς να «σπάσουν τα στερεότυπα» και να μεγαλώσουν τις κόρες τους, τονίζοντάς τους ότι σε καμία περίπτωση δεν υστερούν έναντι των αγοριών και μπορούν να ακολουθήσουν επιστημονική καριέρα.

Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης διαπίστωσε ότι τα κορίτσια έχουν τέσσερις φορές λιγότερες πιθανότητες  σε σχέση με τα αγόρια να εγγραφούν σε ένα μαθηματικό πρόγραμμα σπουδών στο πανεπιστήμιο, παρά το γεγονός ότι έχουν «υψηλότερο βαθμό ικανότητας» για αυτά τα θέματα.  Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα έχοντας μελετήσει δεδομένα από σχεδόν 6.000 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για επτά χρόνια – από την έναρξη του γυμνασίου μέχρι και το κολλέγιο.

Στο πνεύμα αυτό η 34χρονη παρουσιάστρια προτρέπει τους γονείς να πουν στις κόρτες τους ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά σε τομείς που άπτονται των πεδίων STEM (Επιστήμη-Τεχνολογία-Μηχανική-Μαθηματικά).

Μάλιστα σε σχετικό άρθρο που έγραψε τονίζει χαρακτηριστικά το εξής “Όταν τα παιδιά είναι μικρά τους αρέσει να καυχιούνται. Όταν υπερηφανεύεται ένα αγοράκι, οι γονείς το παρακινούν και του λένε πόσο καλός είναι σε αυτό που κάνει. Την ίδια στιγμή, αν ένα κοριτσάκι καμαρώνει και αυτοεπέρεται για τα επιτεύγματά του οι γονείς αντιδρούν εντελώς διαφορετικά λέγοντας του “Σταμάτα να καυχιέσαι!”. Βέβαια, να τονιστεί ότι οι γονείς στην περίπτωση των κοριτσιών δεν τα επαινούν για τις γνώσεις τους όσο για την καλή τους συμπεριφορά. Με μια τέτοια πρακτική, μοιραία τα κορίτσια αποδέχονται ότι αξίζουν για τη διαγωγή τους παρά για τις γνώσεις τους. Έτσι, υιοθετούν και αυτά τη σχετική αντίληψη και σε καμία περίπτωση δεν πιστεύουν ότι αξίζουν για το “μυαλό” τους.

Στην κατεύθυνση αυτή η Rachel Riley συμβουλεύει τους γονείς να αλλάξουν πεποίθηση και να σταματήσουν να πιστεύουν (λανθασμένα) ότι οι επιστήμες  και τα Μαθηματικά δεν είναι για τα κορίτσια. Τα στερεότυπα είναι εκείνα που τελικώς σπρώχνουν τα κορίτσια μακριά από τα πεδία της θετικής κατεύθυνσης, και όχι ο εγκέφαλός τους.

Τα κορίτσια μπορούν να κάνουν τα πάντα

Η Rachel πιστεύει ότι τα κορίτσια πρέπει να είναι σε θέση να έχουν γυναικεία πρότυπα σε θέσεις εργασίας των πεδίων STEM, ώστε να μπορούν να φιλοδοξούν να γίνουν σαν αυτές.

Είναι στο χέρι των γονιών να εμφυσήσουν στα κορίτσια, πίστη στις ικανότητές τους,  να πάψουν να αναπαράγουν τις προκαταλήψεις που τα απομακρύνουν από τις θετικές επιστήμες και να ενθαρρύνουν στην πράξη την ισότητα των ευκαιριών μεταξύ αγοριών και κοριτσιών.

Πηγή: www.dailymail.co.uk