Με αφορμή την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη στόχευση της κυβέρνησης στην παιδεία.
Στις δηλώσεις του σχετικά με την παιδεία και τις αλλαγές που επίκεινται, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον επαγγελματικο προσανατολισμό, τα Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία, την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Μείωση ύλης
Στις δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι εξετάζονται προτάσεις για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. « Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα» επεσήμανε.
Επαγγελματικός προσανατολισμός και τεχνητή νοημοσύνη
Ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι ένα σημαντικό εργαλείο, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, που θα πρέπει να ξεκινά νωρίτερα στα σχολεία, από την Γ’ Γυμνασίου. «Ένα ζητούμενο είναι πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα νέα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να υποστηρίξουμε το έργο των εκπαιδευτικών: να τους απαλλάξουμε από γραφειοκρατική εργασία και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να επικεντρωθούν στον βασικό τους ρόλο, που είναι η διδασκαλία. Παράλληλα, η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά. Το «πείραμα» του Ψηφιακού Φροντιστηρίου -και θέλω να συγχαρώ όσους εργάστηκαν για αυτό- φαίνεται να έχει πετύχει, με δεκάδες χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν. Ιδιαίτερα τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 30 Μαΐου, έχουν πλέον πρόσβαση σε δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί ουσιαστικά να τα βοηθήσει στην προετοιμασία τους.
Κλείνοντας και με αφορμή την επίσκεψή μου, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά που θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές. Η δημόσια, δωρεάν παιδεία —και ειδικά τα σχολεία μας— βρίσκονται στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας. Όπως είπε και ο Υπουργός, η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως της γεωγραφικής τους θέσης ή της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους. Το σχολείο οφείλει να στέκεται δίπλα στα παιδιά, να τα στηρίζει ώστε να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους — και τα όνειρα των οικογενειών τους», δήλωσε.
Νέο πρότυπο δημόσιου σχολείου και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
«Είναι μεγάλη επιτυχία τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, και οι εξετάσεις που αναμένεται να διεξαχθούν σε αυτά θα αποδείξουν πως πρόκειται για έναν θεσμό με δυναμική», σχολίασε ο Κ. Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος τέλος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε πως παρότι δεν έχει ακόμα φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα θέλαμε να δούμε ευρύτερη αποδοχή και υποστήριξή της. «Ο εκπαιδευτικός που δεν αξιολογείται, ουσιαστικά δεν συμμετέχει ενεργά σε μια παιδεία που εξελίσσεται και προχωρά. Η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο ενίσχυσης και ανάπτυξης — όχι τιμωρίας», κατέληξε.