Αντιπρόεδρος ΔΟΕ στο Infokids: “Η αντιστοίχιση των μαθητών ανά τάξη έπρεπε να γίνει βάσει τετραγωνικών”

Στον απόηχο των σημερινών ανακοινώσεων της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, αναφορικά με το πλαίσιο επαναλειτουργίας των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Ιουνίου, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον αντιπρόεδρο της ΔΟΕ, Γιώργο Τρούλη, μας εξέφρασε τους προβληματισμούς των δασκάλων για το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων.

Όπως τόνισε ο κ. Τρούλης μολονότι η ΔΟΕ είχε ζητήσει να γίνουν συναντήσεις τόσο με τον ΕΟΔΥ όσο και τα υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας, προκειμένου να εκφράσουν την αγωνία και τους προβληματισμούς των δασκάλων για τη λειτουργία των σχολείων υπό όρους ασφάλειας εντούτοις κάτι τέτοιο δεν συνέβη πριν τις επίσημες ανακοινώσεις και η συνάντηση αυτή θα πραγματοποιηθεί με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  αύριο.

Πάγια θέση των δασκάλων ανέφερε αποκλειστικά στο Infokids.gr o κ. Τρούλης είναι “Να ανοίξουν τα σχολεία αλλά να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών

Μάλιστα, όπως δήλωσε “Δεν έχουμε πειστικές απαντήσεις ότι μπορούν να τηρηθούν όλα τα μέτρα υγιεινής. Το άνοιγμα των σχολείων είναι καθαρά μια πολιτική απόφαση. Τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργούν σε μια λογική κανονικότητας. Μπαίνουμε σε έναν ιδιότυπο πειραματισμό. Θέλουμε να προασπιστεί η υγεία και η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η θέση των δασκάλων για τους 15 μαθητές ανά τάξη

Κληθείς να σχολιάσει το μέτρο των 15 μαθητών ανά αίθουσα ο κ. Τρούλης απάντησε ότι “Οι αίθουσες Δημοτικών και Νηπιαγωγείων υπολείπονται αυτές των Γυμνασίων και Λυκείων. Και ιδιαίτερα οι αίθουσες των Νηπιαγωγείων είναι πολύ μικρές. Δεν θα έπρεπε να ακολουθηθεί η λογική 15 μαθητές ανά αίθουσα αλλά αυτό που είχε ανακοινώσει αρχικά ο ΕΟΔΥ 1 μαθητής ανά 7 τ.μ” 

Ο κ. Τρούλης αναφέρθηκε στις αρχικές οδηγίες που είχε εκδώσει ο ΕΟΔΥ αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών που έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε σχολείο και φροντιστήριο βάσει των οποίων προσδιόριζε την αναλογία ατόμων και τετραγωνικών μέτρων για τα σχολεία σε 1 μαθητή ανά 7 τ.μ. Η οδηγία την αμέσως επόμενη μέρα άλλαξε και επικράτησε το τι θα αποφασίσει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας. Με αυτή την οδηγία θα ήταν εφικτό να βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες πολύ λιγότερος αριθμός από τον προβλεπόμενο που έχει ανακοίνωσε σήμερα η Υπουργός Παιδείας δηλ. 15 μαθητές ανά σχολική αίθουσα.

Όπως τόνισε ο κ. Τρούλης “Μας προβληματίζει η οδηγία για 15 μαθητές ανά τάξη και όχι η αρχική πρόταση για 1 μαθητή ανά 7 τ,μ. καθώς δεν ξέρουμε κατά πόσο έχει επιστημοσύνη το Υπουργείο Παιδείας σε αυτό το ζήτημα“.

Θα δημιουργηθούν κενά και με τους δασκάλους που θα λάβουν άδεια ειδικού σκοπού

Oι δάσκαλοι και οι Νηπιαγωγοί που θα πάρουν άδεια ειδικού σκοπού για λόγους υγείας δεν έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες ως προς τα μαθήματα με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας οπότε εύλογα θα δημιουργηθεί “κενό” σε τάξεις από την στιγμή που θα απουσιάζει η δασκάλα και η Νηπιαγωγός οπότε πρέπει να ληφθεί μέριμνα από πλευράς Υπουργείου και για αυτές τις περιπτώσεις” ανέφερε ο κ. Τρούλης.

Πόσες μέρες θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία;

Ερωτηθείς για τον αριθμό των ημερών που θα πραγματοποιηθούν τα μαθήματα ο κ. Τρούλης απάντησε ότι “Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της υπουργού, τα σχολεία θα λειτουργήσουν από την 1η έως την 26 Ιουνίου με τα μαθήματα εκ περιτροπής για τους μαθητές ανάλογα με το πώς θα προκύψουν οι διαχωρισμοί ανά αίθουσα. Θα γίνουν καθαρά 9 μέρες μαθημάτων που δεν θα έχουν παιδαγωγικό όφελος για τους μαθητές. Επιπλέον, οι πρώτες μέρες της επιστροφής στο σχολείο θα “κυλίσουν” με το να γίνει η απαραίτητη ενημέρωση στους μαθητές για τη νέα σχολική πραγματικότητα, για την αναγκαιότητα τήρησης των αποστάσεων και των κανόνων υγιεινής.  Δεν μπορεί από την μια μέρα στην άλλη να ξεκινήσουμε την παράδοση της ύλης. Χρέος μας είναι να υποστηρίζουμε ψυχολογικά τους μαθητές, να τους σταθούμε στη προσαρμογή στη νέα σχολική καθημερινότητα.

Τέλος, ο κ. Τρούλης εξέφρασε τον προβληματισμό για το τι μέλλει γενέσθαι με το ζήτημα της καθαριότητας αφού το προσωπικό καθαριότητας έχει διατεθεί από την πρωτοβάθμια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.