Το 60% των εισακτέων παιδιών θα είναι από τις γύρω γειτονιές και θα αποφοιτήσουν από τα σχολεία. Είναι εκπαίδευση πολλαπλών δυνατοτήτων
Κανένας μαθητής ή μαθήτρια δεν πρόκειται να φύγει από τοπικό σχολείο που μεταμορφώνεται σε Πρότυπο Ωνάσειο. είπε ο υπουργός παιδείας κ. Κ.Πιερρακάκης. Αντιθέτως θα εμπλουτιστεί με νέες δραστηριότητες και θα αποφοιτήσει κανονικά από το σχολείο σαν να φοιτούσε σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο σε όλη τη χώρα.
Όπως τόνισε ο υπουργός στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.:
«Από τη νέα σχολική χρονιά έχουμε ένα νέο κανονισμό για τα σχολεία. Αυτός μας επιτρέπει στον σύλλογο διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να παρέχονται εργαλεία για να μπορέσουν οι μαθητές να αποδόσουν και ζητούσαν οι καθηγητές να έχουν εδώ και χρόνια. Τώρα τους δόθηκαν. Με αυτά έχει βελτιωθεί κατά πολυ η εικόνα της εκπαίδευσης. Στόχος να υπάρχει ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός στα σχολεία. »
Ο Υπουργός είπε ότι το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τα πρώτα 12 από τα 22 Ωνάσεια σχολεία.
«Ειναι ανακριβές αυτό που λέγεται ότι θα φύγουν τα παιδιά από τα σχολεία που θα γίνουν Ωνάσεια και θα πάνε να ενσωματωθούν και να φοιτήσουν σε άλλα σχολεία της περιοχής ή των γύρω περιοχών.
Ο νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή και από την αντιπολίτευση, λέει πως όλα τα παιδιά που φοιτούν σε ένα γυμνάσιο που θα γίνει Ωνάσειο, αποφοιτούν από εκεί. Αν ένα παιδί φοιτά στην Α Γυμνασίου και γίνει το σχολείο του Ωνάσειο, θα φοιτήσει κανονικά του χρόνου στη Β Γυμνασίου. Το σχολείο μετατρέπεται σε Ωνάσειο και τα παιδιά αποφοιτούν κανονικά από αυτό.
Η διαφοροποίηση με την πάροδο του χρόνου είναι ότι ο τρόπος εισαγωγής σε αυτά θα είναι και μία δοκιμασία ένα τεστ. Όμως ακόμα και σε αυτό το 60% που θα πάνε σε αυτό το σχολείο θα είναι ντόπια. Το πως τώρα θα ορίσουμε την περιοχή, θα το συζητήσουμε με τις δημοτικές αρχές και με τους δημάρχους. Το δε μεσημέρι, θα έχουν ομίλους και σύνολα και αυτά θα είναι για όλα τα παιδιά.
Στόχος είναι η ανάπτυξη των περιοχών.»
Όπως ανέφερε ο υπουργός το 60% συμμετοχής θα είναι η ελάχιστη εντοπιότητα. Επίσης όμως εκτός από τα παιδιά θα έχουμε και τα 160 εκατομμύρια δωρεά από το Ίδρυμα Ωνάση για αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.
Σε ερώτηση αν αυτό σημαίνει και εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων, ο υπουργός τόνισε:
«Δεν είναι εκπαίδευση πολλαπλών ταχυτήτων, αλλά πολλαπλών δυνατοτήτων. Άλλωστε είναι πολλές οι κοινωνικές και τοπικές οι προκλήσεις των περιοχών». Όμως οι αλλαγές των προτύπων θα επηρεάσουν και θα στηρίξουν και τις αλλαγές στα άλλα σχολεία και αυτό είναι το μεγάλο όφελος επανέλαβε ο υπουργός.
Μια περιοχή με τόσες προκλήσεις ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη βοήθεια από άλλες περιοχές που δεν είναι τόσο υποβαθμισμένη. Αυτή η αναβάθμιση ξεκινάει από τα σχολεία.