Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό «Ο γιος μου κοντεύει να κλείσει τα 6 και έρχεται ακόμα στο κρεβάτι μας...»

«Ο γιος μου κοντεύει να κλείσει τα 6 και έρχεται ακόμα στο κρεβάτι μας...»

«Ο γιος μου κοντεύει να κλείσει τα 6 και έρχεται ακόμα στο κρεβάτι μας. Έχει μια αδελφή κοντά στα 2 που κοιμάται όλο το βράδυ στην κούνια της και μοιράζονται το δωμάτιο. Ο ίδιος όμως κάθε βράδυ ξυπνάει και μας ψάχνει (είτε τη μαμά, είτε το μπαμπά). Θέλει γενικά παρέα. Τι θα μπορούσα να κάνω για να κοιμάται στο κρεβάτι του;»

Απαντά η Παρασκευή Μπριντάκη, Ψυχολόγος - Οικογενειακή Θεραπεύτρια - Παιδοψυχολόγος

Συχνά οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με τέτοια ζητήματα. Το παιδί είναι σε μία ηλικία που μπορείτε από κοινού να διερευνήσετε τι είναι αυτό που του προκαλεί αναστάτωση. Να μιλήσετε για τους φόβους, τις ανησυχίες του, γενικότερα τι είναι αυτό που το απασχολεί.

Εάν εντοπίσετε ότι φοβάται κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορείτε να αφήσετε ένα μικρό φως στο δωμάτιο ή στο διάδρομο. Ακόμη και τη δυνατότητα να έχει δίπλα του ένα μικρό φακό. Να του εξηγήσετε ότι ο χώρος του δωματίου δεν αλλάζει τη νύχτα, είναι ακριβώς ο ίδιος χώρος όπως και την ημέρα. Μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μπορείτε να κρύβετε αντικείμενα και να τα βρίσκετε στο σκοτάδι, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα ότι τίποτε δεν αλλάζει. Πριν πάει ο μικρός για ύπνο ελέγξτε μαζί του το χώρο. Δώστε του τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος τι μπορεί να τον χαλαρώνει ή να τον ηρεμεί. Έχει παρατηρηθεί ότι η χαμηλή μουσική βοηθά σε αυτή την προσπάθεια. Ακόμη μπορείτε να του διαβάσετε την αγαπημένη του ιστορία ή παραμύθι. Σε άλλα παιδιά έχει διαπιστωθεί ότι παίρνοντας μαζί τους αγκαλιά ένα αγαπημένο παιχνίδι ή αντικείμενο, αποτελεί συναισθηματική αντιμετάβαση του κενού που δημιουργείται από τη γονεϊκή αγκαλιά.

Αν ανακαλύψετε ότι ο μικρός ζηλεύει λόγω της ύπαρξης της αδελφής του, φροντίστε μέσα στην ημέρα να περνάτε περισσότερο χρόνο μαζί του. Αποφύγετε την κριτική γιατί μπορεί να αισθάνεται έτσι. Καθησυχάζουμε και ηρεμούμε το παιδί, δίνοντας χώρο να εκφράσει και να μιλήσει γι αυτό που νιώθει.

Ο χώρος που είναι το δωμάτιο παίζει καθοριστικό ρόλο. Φροντίστε να έχει απαλά χρώματα, καλό φωτισμό, χωρίς πολλά έπιπλα, αντικείμενα, παιχνίδια. Να δημιουργεί ζεστασιά και ηρεμία. Βάλτε τον μικρό να επιλέξει πώς θα ήθελε να είναι ο χώρος του.

Εάν συνεχίσει ο μικρός να έρχεται στο κρεβάτι σας θα χρειαστεί να τον επαναφέρετε στο δωμάτιο του. Αρχικά, ξαπλώστε δίπλα του αποφεύγοντας τη βλεμματική επαφή και το χάδι έως ότου αποκοιμηθεί. Στη συνέχεια, απομακρυνθείτε σταδιακά από δίπλα του, καθίστε σε μία καρέκλα χωρίς να του μιλάτε. Το επόμενο βήμα είναι κοντά στην πόρτα του δωματίου, ουσιαστικά απομακρύνεστε σταδιακά από το οπτικό του πεδίο. Μία μικρή προειδοποίηση πριν πάει για ύπνο, απλές εντολές καθοδήγησης του παιδιού σε αυτό που θέλουμε να πετύχει. Αποφεύγουμε συναισθηματικού τύπου εκβιασμούς "αν δεν πας δεν είσαι καλό παιδί" ή συγκρίσεις "κοίτα η αδελφή σου που είναι πιο μικρή κοιμάται στο κρεβάτι της". Εάν συνεχίζει να κλαίει, επαναλαμβάνουμε σταθερά την εντολή να πάει στο κρεβάτι του, αποφεύγοντας να βγάλουμε θυμό, απόγνωση, ένταση, ακόμα κι αν χρειαστεί να το επαναλάβουμε πολλές φορές.

Μπριντάκη Παρασκευή
Ψυχολόγος - Οικογενειακή Θεραπεύτρια - Παιδοψυχολόγος
Τηλ: 6936637612 / 211 4048794
www.greekpsychologist.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter