Πώς θα καταλάβετε ότι το παιδί σας δεν χρειάζεται πια το μεσημεριανό ύπνο

Ο μεσημεριανός ύπνος των παιδιών αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τις μαμάδες να χαλαρώσουν, να έχουν μια συζήτηση με μια φίλη ή να κάνουν (με τα δύο χέρια!) όλες αυτές τις δουλειές του σπιτιού που είχαν παραμελήσει. Δυστυχώς, όπως όλα τα πράγματα έτσι και ο μεημεριανός ύπνος του παιδιού, σταματά κάποια στιγμή. Αν και κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, τα περισσότερα παιδιά εγκαταλείπουν το μεσημεριανό ύπνο μεταξύ 3-5 ετών. Όμως, ανεξάρτητα από το πότε θα συμβεί αυτό, μπορεί να είναι μια δύσκολη κατάσταση και για εσάς αλλά και για το παιδί. Αυτές οι συμβουλές μπορεί να σας βοηθήσουν να κάνετε πιο ομαλή αυτή τη μετάβαση:

Αναζητήστε τα σημάδια ότι το παιδί σας δεν χρειάζεται πια το μεσημεριανό ύπνο:

• Όταν ένα παιδί δεν χρειάζεται πλέον να κοιμηθεί το μεσημέρι, είναι δύσκολο για εκείνο να ακολουθήσει τη συνηθισμένη ρουτίνα ύπνου το βράδυ. Για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να κοιμηθεί το βράδυ, ή να πάει για ύπνο πιο αργά, ή να ξυπνήσει νωρίτερα το επόμενο πρωί.

• Η αντίδραση του παιδιού στο μεσημεριανό ύπνο μπορεί να ξεπεράσει κάθε όριο! Μπορεί να σηκώνεται από το κρεβάτι, να γκρινιάζει ότι δεν θέλει να κοιμηθεί και τελικά να μην καταφέρνει να κλείσει μάτι!

• Τα παιδιά που είναι έτοιμα να εγκαταλείψουν το μεσημεριανό ύπνο έχουν γενικότερα μια σταθερή διάθεση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Προφανώς, το παιδί σας θα έχει και σκαμπανεβάσματα, αλλά ως επί το πλείστον θα είναι σε καλή κατάσταση και θα έχει αρκετή ενέργεια από το πρωί μέχρι το βράδυ.

• Αν ακόμη και χωρίς έναν υπνάκο, το παιδί σας κοιμάται καλά όλη τη νύχτα και συνήθως ξυπνάει μόνο του και σε ευχάριστη διάθεση το επόμενο πρωί, αυτό μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι είναι έτοιμο να αποχωριστεί το μεσημεριανό ύπνο.

Πώς να κάνετε πιο εύκολη τη μετάβαση:

• Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο ύπνου για την ώρα που κοιμάται και ξυπνάει το παιδί σας και κρατήστε σημειώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά του κάθε μέρα. Μετά από μία-δύο εβδομάδες μπορείτε να δείτε ένα πλάνο και να είστε σε θέση να αποφασίσετε για το αν πρέπει να παραλείψετε το μεσημεριανό ύπνο ή όχι.

• Το παιδί σας δεν θα σταματήσει το μεσημεριανό ύπνο από τη μια στιγμή στην άλλη. Κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος, ακόμα και 6 μήνες, όπου το παιδί άλλοτε θα χρειάζεται έναν υνάκο και άλλοτε όχι. Αφήστε το να κοιμηθεί, αν χρειάζεται, αλλά εάν ένα παιδί ηλικίας άνω των 6 ετών ξεκινήσει πάλι το μεσημεριανό ύπνο καθημερινά, μπορεί να είναι σημάδι ότι δεν κοιμάται αρκετά, ή έχει μια διαταραχή ύπνου που θα πρέπει να συζητηθεί με τον παιδίατρο.

• Αντικαταστήστε το μεσημεριανό ύπνο με λίγη ώρα χαλάρωσης. Ένα διάλειμμα στο δωμάτιο ή σε άλλο μη πολυσύχναστο δωμάτιο του σπιτιού είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκουραστεί το παιδί σας. Ξεκινήστε με 15-30 λεπτά και σταδιακά αυξήστε το χρόνο, έως και περίπου μία ώρα. Δώστε του βιβλία, παζλ και άλλα ήσυχα παιχνίδια που μπορεί να παίξει για να αποτρέψει την πλήξη.