Αυτά είναι τα λάθη που κάνουν οι γονείς στο κολατσιό των παιδιών

Η σωστή διατροφή των παιδιών είναι ζωτικής σημασίας για να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές υποχρεώσεις, αλλά είστε πραγματικά σίγουροι ότι επιλέγετε για εκείνα τα κατάλληλα τρόφιμα; Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά από τα πιο συχνά λάθη που ίσως κάνετε κι εσείς στο κολατσιό των παιδιών για το σχολείο.

1. Πολύ μεγάλες μερίδες

Οι μεγάλες μερίδες φαγητού δυσκολεύουν τα παιδιά, τα οποία είτε θα σταματήσουν ύστερα από μερικές μπουκιές είτε θα καταλήξουν να φάνε παραπάνω από όσο έχουν ανάγκη. Η κατάλληλη μερίδα για το κολατσιό του παιδιού είναι περίπου 1/4 έως 1/2 της κούπας από κάθε τρόφιμο που θα επιλέξετε. Η χρήση μικρών τάπερ για το κολατσιό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καθορίσετε το σωστό μέγεθος μερίδας καθώς και ποικιλία τροφίμων.

2. Παραλείπετε τα φρούτα και τα λαχανικά

Ενώ μπορεί να είναι δελεαστικό να γεμίσετε το ταπεράκι του παιδιού με επεξεργασμένα σνακ, τα οποία αρέσουν στα μικρά σας και δεν απαιτούν ιδιαίτερη προετοιμασία, αυτό σημαίνει ότι τα γεύματά τους ίσως στερούνται βασικά θρεπτικά συστατικά. Είναι σημαντικό να δίνουμε στα παιδιά μας πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά και να τα βοηθήσουμε να καταλάβουν από μικρή ηλικία ότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

3. Ετοιμάζετε το ίδιο κολατσιό καθημερινά

Στα παιδιά δεν αρέσει να τρώνε το ίδιο φαγητό κάθε μέρα, το οποίο μπορεί να καταλήξει στα σκουπίδια εν αγνοία σας. Είναι εύκολο να πέσετε σε αυτή την παγίδα, όμως υπάρχουν μικρά tips για να τα καταφέρετε! Δοκιμάστε να δώσετε ποικιλία φρούτων και λαχανικών και να δημιουργήσετε τους δικούς σας συνδυασμούς. Ακόμα και μια απλή αλλαγή στο καθημερινό κολατσιό θα προσφέρει κάτι διαφορετικό στο παιδί σας, αυξάνοντας την πρόσληψη σε ίνες και μειώνοντας τα πρόσθετα σάκχαρα.

4. Υποκύπτετε στους χυμούς και τα αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά είναι κενές θερμίδες για τα μικρά παιδιά. Οι μεγάλες ποσότητες ζάχαρης στα αναψυκτικά απορροφώνται γρήγορα, καθιστώντας δύσκολο για τα παιδιά να συγκεντρωθούν σε οτιδήποτε. Αντί για χυμούς φρούτων ή ενεργειακά ποτά και αναψυκτικά, προτιμήστε να δώσετε νερό στο παιδί σας για να το κρατήσετε ενυδατωμένο. Το νερό έχει αποδειχθεί ευεργετικό για την κατευναστική του επίδραση, ενώ βοηθά επίσης στη μείωση του άγχους.

5. Το παρακάνετε με τους υδατάνθρακες

Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε και να να συμπεριλάβετε πάρα πολλούς υδατάνθρακες στο κολατσιό των παιδιών. Σκεφτείτε τα ζυμαρικά, τα κρακεράκια, τα μπισκότα κλπ. Μια μικρή ποσότητα από αυτά τα τρόφιμα είναι επιτρεπτή, αλλά πάρα πολλές σε ένα μόνο γεύμα θα οδηγήσουν σε βραχυπρόθεσμη κατανάλωση ενέργειας και έντονο αίσθημα κόπωσης. Αντ’ αυτού, προτιμήστε πιο περίπλοκους υδατάνθρακες, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών και του ψωμιού ολικής άλεσης.

6. Παραλείπετε την πρωτεΐνη

Επιλέγοντας πάρα πολλούς υδατάνθρακες μπορεί να περιορίσετε την ποσότητα των πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και βελτιώνει την ικανότητα του παιδιού να μαθαίνει και να συγκεντρώνεται. Επιλέγετε περισσότερα τρόφιμα όπως τυρί, αμύγδαλα, καρύδια και γιαούρτι, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες για να κρατήσουν το παιδί γεμάτο ενέργεια όλη την ημέρα.

7. Δεν συμπεριλαμβάνετε το παιδί στη διαδικασία

Είναι σημαντικό για τα παιδιά να καταλάβουν τι τρώνε και γιατί -για να μην αναφέρουμε ότι είναι καλό για την υγεία τους να αισθάνονται ότι έχουν λόγο σε ό,τι καταναλώνουν. Φτιάξτε μαζί με τα παιδιά ένα πρόγραμμα για το κολατσιό που θα πάρουν στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Εκτός των άλλων, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για οικογενειακή συζήτηση. Διασκεδάστε όσο βρίσκεστε στην κουζίνα μαζί με τα μικρά σας και μην συμπεριφέρεστε σαν να κάνετε αγγαρεία.

8. Λέτε «όχι» στις λιχουδιές

Οι μελέτες δείχνουν ότι η υπερβολικά αυστηρή νοοτροπία γύρω από τη διατροφή των παιδιών συνήθως δεν έχει θετικά αποτελέσματα στη συμπεριφορά τους. Διδάξτε στα παιδιά σας την έννοια του μέτρου στο φαγητό. Ένα μικρό γλυκάκι μια στο τόσο δεν είναι τόσο κακό! Ίσως θα μπορούσατε να καθιερώσετε μια μέρα μέσα στην εβδομάδα όπου θα επιτρέπετε στα παιδιά να απολαύσουν μια λιχουδιά μαζί με το κολατσιό τους, αρκεί να μην παρασυρθούν και το ζητούν καθημερινά.

Πηγή: www.rd.com