Σχ.χρ.22-23: Αλλάζουν όλα στα δημόσια σχολεία προς όφελος των μαθητών – Οι αλλαγές που θα ενεργοποιηθούν από τον Σεπτέμβρη

H ελληνική PISA είναι γεγονός - Οι νέες εξετάσεις που θα δίνουν οι μαθητές στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ξεκίνησε και την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές όλων των βαθμίδων.

Οι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία και θα έρθουν αντιμέτωποι με μια σειρά αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που θα αναβαθμίσουν την εικόνα την εικόνα του δημόσιου σχολείου αλλά και του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Μάλιστα από τη φετινή χρονιά θα υπάρξουν και αλλαγές, όπως στο ολοήμερο σχολείο. Όπως τόνισε η Υπουργός Παιδείας, από φέτος το ολοήμερο σχολείο αντί για τις 16:00, θα τελειώνει στις 17:30, στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας, ενώ η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει στις 12 Σεπτεμβρίου 2022. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, εξηγεί το υπουργείο.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης μίλησε για τις αλλαγές που θα γίνουν φέτος. Εκτός λοιπόν από την επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου ως τις 17:30, έρχονται η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στη Γ΄ τάξη του Λυκείου και η εισαγωγή των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα (ελληνική Pisa) σε όλα τα σχολεία. Παράλληλα θα ξεκινήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η Τράπεζα Θεμάτων στα σχολεία

Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ τάξης όλων των τύπων Λυκείου. Φέτος θα προστεθεί και στη Γ’ Λυκείου για τις απολυτήριες εξετάσεις.

«Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών», επισήμανε ο κ. Κόπτσης.

Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας αποτελεί βάση πληροφοριών από την οποία επιλέγεται με κλήρωση το 50% των θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο 50% επιλέγεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.

Το πολλαπλό βιβλίο έρχεται στις σχολικές τάξεις - Πώς θα αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας

Η Ελληνική Pisa

Στις εν λόγω εξετάσεις πέρσι συμμετείχαν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, καθότι σκοπός είναι να αποτυπωθούν οι βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Τι θα ισχύει με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.

Αγωνία στις τάξεις: Το 25% των κρουσμάτων είναι παιδιά 4-18 ετών

Ξεκινάει η αξιολόγηση, έρχονται προσλήψεις στα σχολεία

Πέρυσι πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.

Από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν εκφραστεί αντιδράσεις για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως στη βάση ότι προωθείται η «κατηγοριοποίηση των σχολείων». Ο κ. Κόπτσης ανέφερε σχετικά, ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».

Τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς», διευκρινίζει.

H Νίκη Κεραμέως παρακολούθησε μάθημα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το διαδίκτυο με μαθητές Δημοτικού

Η Ν. Κεραμέως αποκλειστικά στο Infokids για το νέο Ολοήμερο και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Σε αποκλειστικές της δηλώσεις στο Infokids.gr η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφερθείσα στις αλλαγές που έρχονται στο Ολοήμερο από τη νέα σχολική χρονιά 2022-23 και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες του δημόσιου σχολείου τόνισε ότιΑπό τη νέα σχολική χρονιά, το ολοήμερο πρόγραμμα στα μισά των ήδη λειτουργούντων Ολοήμερων Σχολείων της χώρας, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα, θα επεκταθεί κατά μιάμιση ώρα και θα ολοκληρώνεται στις 5:30 το απόγευμα. Παράλληλα, πέραν της χρονικής επέκτασης, αναβαθμίζουμε το Ολοήμερο και ποιοτικά, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα με δράσεις που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές προς τα παιδιά και πολλαπλά ωφέλιμες, όπως τα εικαστικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές θα καλύπτουν και τη μελέτη, ώστε επιστρέφοντας στο σπίτι να έχουν ελεύθερο χρόνο.

Η ανωτέρω επέκταση έχει διττή στόχευση: αφ’ ενός την ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, με δημιουργικές δράσεις, αφ’ ετέρου τη διευκόλυνση συμμετοχής των γονέων στην αγορά εργασίας, φέρνοντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων. Επιπλέον, θα μπορούν όλα τα παιδιά να εγγράφονται ελεύθερα στο Ολοήμερο, δίχως κριτήρια.

Υπ. Παιδείας: Νέα λουκέτα σε τάξεις λόγω κρουσμάτων - Καθησυχαστική η κυβέρνηση για τη νόσηση μαθητών

Για πάρα πολλά χρόνια στην Ελλάδα χαράσσαμε εκπαιδευτική πολιτική χωρίς να έχουμε απτά, μετρήσιμα δεδομένα. Για τον λόγο αυτό, θεσπίσαμε και εφαρμόσαμε από φέτος τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA. Η προσπάθεια στοχεύει στη συνεχή αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος στη βάση στοιχείων για όλα τα παιδιά στην Ελλάδα.”

Διαβάστε επίσης:

Δωρεάν οδοντιατρικές υπηρεσίες για παιδιά έως 14 ετών στην Αθήνα – Πώς θα κλείσετε ραντεβού

ΕΟΦ: Aνακαλούνται παρτίδες γνωστού φαρμάκου – Δείτε για ποιο πρόκειται

Δολοφονία 17χρονης: “Η Νικολέτα δεν ήταν σε προστατευμένο περιβάλλον” – Στον ανακριτή ο 22χρονος Πακιστανός που ομολόγησε