Θεσσαλονίκη: Μαθητές έφτιαξαν μόνοι τους το πρόβλημα εξαερισμού της τάξης τους

Όταν η δίψα για γνώση ξεπερνά τα κρατικά κωλύματα, οι μαθητές παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους: Όχι, δεν θα έπρεπε να είναι έτσι και αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήνει περιθώρια στο υπ. Παιδείας να αποφεύγει τις υποχρεώσεις του. Ωστόσο, δεν σταματά να προκαλεί τον θαυμασμό μας, για την γενιά νέων ανθρώπων που έρχεται…

Ο λόγος για τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που, με μεγάλη όρεξη και εφευρετικότητα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, κατάφεραν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της έλλειψης εξαερισμού της τάξης τους κατασκευάζοντας ένα σύστημα ελέγχου της ποιότητας του αέρα, το οποίο ονόμασαν «Άλλος αέρας».

Για την κατασκευή τους αυτή χρησιμοποίησαν καθαριστές αέρα, εξαεριστήρες τζαμιού, μικροελεγκτές, καθώς και αισθητήρες που ελέγχουν την ταχύτητα λειτουργίας του εξαεριστήρα και την ποιότητα του αέρα της αίθουσας.

Η βελτίωση της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικό της τάξης ήταν εντυπωσιακή, ενώ μαθητές και εκπαιδευτικοί σκοπεύουν να συνεχίσουν τις δοκιμές, με σκοπό να δημοσιοποιήσουν σχετικές οδηγίες που θα επιτρέπουν σε οποιονδήποτε επιθυμεί, να κατασκευάζει το εν λόγω σύστημα στο σπίτι του.

Επιχείρηση: Φυσικός εξαερισμός αιθουσών

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός Φίλιππος Κουτσάκας: «Η αφορμή για να ξεκινήσουμε και να ασχοληθούμε με αυτό το πρότζεκτ προέκυψε από τις συνθήκες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε στις αρχές της σχολικής χρονιάς, όταν τον Σεπτέμβρη προσήλθαμε στο σχολείο με μάσκες και με το άγχος του κορονοϊού σε αίθουσες οι οποίες δεν είχαν τη δυνατότητα κατάλληλου εξαερισμού λόγω ανακιλινόμενων παραθύρων. Έτσι προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τρόπους με τους μαθητές μας για να ενισχύσουμε το φυσικό αερισμό των αιθουσών».

Παρά την αρχική δυσπιστία των γονιών για την αποτελεσματικότητα του συστήματος, τελικά, λειτούργησε άψογα και μάλιστα παρουσιάστηκε στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα Νόησις – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΚΔΕΜΤ), το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος ΚΔΕΜΤ και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου πληροφορικής.

«Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μείωση των επιπέδων των μικροσωματιδίων στο χώρο. Άλλωστε, μελέτες και έρευνες δείχνουν ότι η Covid-19 εν τέλει μεταδίδεται σε αυτή τη μορφή των αιωρούμενων μικροσωματιδίων», καταλήγει ο κ. Κουτσάκας.