Πειραματικά σχολεία: Τι γίνεται όταν ο κλήρος ΔΕΝ πέφτει στα αδέλφια;

Πειραματικά σχολεία: Όταν ο κλήρος ΔΕΝ πέφτει στα αδέλφια η οικογένεια ταλαιπωρείται (ξανά)

Ο νόμος δεν είναι νέος και ορίζει κάτι πολύ σαφές: Η εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία γίνεται με κλήρωση. Σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, όμως, τα αδέλφια των παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία δεν εγγράφονται σε αυτά αυτόματα.

Για τη μέση οικογένεια αυτό σημαίνει, ότι αν το μεγαλύτερο παιδί είχε την τύχη να κληρωθεί σε ένα Πειραματικό, με το μικρότερο παιδί όχι, τότε τα δύο αυτά παιδιά θα πρέπει να φοιτήσουν σε διαφορετικά σχολεία, τα οποία συνήθως θα απέχουν και κάμποσο μεταξύ τους.

Πολλοί γονείς έχουν σοβαρές ενστάνσεις πάνω σε αυτό το θέμα, θεωρώντας ότι γίνονται… λάστιχα…

Και μπορεί μέχρι πρότινος το ζήτημα αυτό να μην είχε πάρει μεγάλη έκταση, καθώς τα Πρότυπα και Πειραματικά δεν ήταν και τόσα πολλά σε όλη τη χώρα, όμως τα τελευταία δύο χρόνια τα σχολεία αυτά συνεχώς αυξάνονται. Ταυτόχρονα, αυξάνονται και οι δυσκολίες που δημιουργούν. Στις οποίες, ωστόσο, το υπ. Παιδείας δείχνει προς το παρόν να μην έχει κάποια απάντηση.

Πειραματικό το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών

Στα μέσα Φεβρουαρίου γράφαμε για το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών, το οποίο μετατράπηκε σε Πειραματικό αφήνοντας, όχι μόνο τα αδέλφια, αλλά και όλους τους υπόλοιπους μαθητές-κατοίκους της περιοχής “στον αέρα”. Τα παιδιά αυτά πλέον αναγκάζονται να φοιτήσουν σε άλλο Γυμνάσιο, πολύ πιο μακριά. Υπάρχει μερίδα γονιών που υποστηρίζουν ότι πίσω από αυτή την αλλαγή κρύβονται προσωπικές σκοπιμότητες βουλευτών. Αλλά, πάλι, στην κοινωνία που ζούμε έχουμε μάθει ότι σκοπιμότητες εντέλει κρύβονται παντού.

Έξαλλοι οι γονείς στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Αυτή τη φορά οι αντιδράσεις έρχονται από την Καλαμάτα, όπου το 10ο Δημοτικό Σχολείο μετατράπηκε σε Πειραματικό. Πριν από τον νόμο 4692/2020 σε αυτό φοιτούσαν τα παιδιά που κατοικούσαν στην ευρύτερη περιοχή. Πλέον, όμως, οι μαθητές εισάγονται εκεί με κλήρωση -αυτό σημαίνει, ότι κατά πάσα πιθανότητα θα φοιτήσουν χωριστά από τα αδέλφια τους, με ό,τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει.

Οι επιστολή των γονιών αυτών των μαθητών στο υπ. Παιδείας αναφέρει χαρακτηριστικά: “Δυστυχώς, η εφαρμογή του εν λόγω νόμου, ο οποίος δεν προέβλεψε ούτε συμπεριέλαβε διατάξεις βαθμιαίας προσαρμογής στο νέο καθεστώς αναφορικά με τις οικογένειες που ήδη έχουν παιδιά τα οποία φοιτούν στο εν λόγω σχολείο και εισήχθησαν σε αυτό πριν από την εφαρμογή του νόμου, δηλαδή πριν από τη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό, δημιουργεί πολυποίκιλα προβλήματα σε πολυάριθμες οικογένειες, τα οποία δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τη σχολική μονάδα ξεχωριστά.

Συγκεκριμένα, οι οικογένειες των οποίων τα παιδιά φοιτούν ήδη πριν από την εφαρμογή του Νόμου στο εν λόγω σχολείο, μετά τη μετατροπή του σε Πειραματικό και τη διαδικασία εισαγωγής με κλήρωση, χωρίζονται από τα αδέρφια τους, εφόσον αυτά δεν κληρωθούν στο 20/100 δυνάμει των διατάξεων του Νόμου .

Τα περιστατικά αυτά, δυστυχώς, είναι πολλά φέτος και μετά βεβαιότητας θα σημειώνονται κάθε χρόνο, για τα επόμενα 4 έτη που θα ακολουθήσουν, γεγονός που φέρνει σε δυσμενή και άνιση μεταχείριση τους γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούν ήδη στο σχολείο με το προηγούμενο καθεστώς.”

Όταν οι νόμοι δεν εξυπηρετούν τους πολίτες οφείλουν να τροποποιούνται

Οι ίδιοι γονείς, σύμφωνα με το tharrosnews.gr, ζητούν κάτι απλό. Να τροποποιηθεί ο νόμος, ώστε να ορίζει τα εξής:

-το υπουργείο να μεριμνήσει άμεσα ώστε να αντιμετωπιστούν τα εν λόγω προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, προβαίνοντας στις αναγκαίες προς αυτό ρυθμίσεις ή διορθώσεις,

ΩΣΤΕ:
Α) Για το έτος 2022-2023 οι αδελφοί/ες μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο στη β’ γ’ δ’ ε’ τάξη και δεν εισήχθησαν με τη διαδικασία της κλήρωσης, να γίνουν άμεσα δεκτά και να μη χωριστούν από τα αδέρφια τους που προϋπήρχαν στο σχολείο πριν από το χαρακτηρισμό ως Πειραματικό Σχολείο, δίνοντας την ευχέρεια στο κάθε Πειραματικό Σχολείο για την αφομοίωσή τους με τον πιο ιδανικό τρόπο για αυτό, είτε με τη δημιουργία νέου τμήματος είτε με την αύξηση των θέσεων στα τμήματα που ήδη έχουν ζητήσει.

Β) Για τα επόμενα έτη και μέχρι την αποφοίτηση των μαθητών/τριών που ήδη φοιτούσαν στο εκάστοτε Δημοτικό πριν από τη δημιουργία του σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο οι αδελφοί/ες να εισάγονται αυτοδίκαια στην Α’ τάξη Δημοτικού χωρίς κλήρωση και οι υπόλοιπες θέσεις να προκύπτουν από την υφιστάμενη διαδικασία κλήρωσης σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο και τον αριθμό των θέσεων που προτείνει το κάθε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.

Στο διά ταύτα

Από την άλλη, σε κάθε υπουργείο παλαιότερα, όπως και τώρα, κρίνουμε πως οι αποφάσεις λαμβάνονται έπειτα από μελέτη και με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία των πραγμάτων. Σίγουρα, εμείς δεν μπορούμε να κρίνουμε παρά να παρουσιάσουμε τα γεγονότα, και το σωστό είναι σύντομα να μπορούμε να παραθέσουμε, μετά την άποψη των γονιών,  και αυτήν της υπουργού.

*Photo by Hanna Warreen

Διαβάστε ακόμα:

Υπάρχει κάτι χειρότερο από μια μάνα δολοφόνο που αν δεν αντιμετωπίσουμε δεν έχουμε καμία ελπίδα ως κοινωνία

Από πότε οι σχολικές εκδρομές έπαψαν να είναι πολύτιμες για την ψυχική υγεία του παιδιού;

Ιδιαίτερα στα… ιδιαίτερα!: Φταίνε τα 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, το ελληνικό σχολείο ή… εμείς;